Od dzieciństwa wybierałam największy brulion….

Od dzieciństwa wybierałam największy brulion, jaki mogłam znaleźć i zakładałam w nim „cennik”, bo sądziłam, że właśnie w cennik wpisuje się oceny. No bo w końcu w co? Do głowy mi wtedy nie przyszło, że kiedyś naprawdę wybiorę ten  słodko-gorzki zawód, tę znienawidzoną powszechnie profesję, która stanie się dla mnie prawdziwą misją i pasją. Pracuję od 25 lat i nie wiem, co to znaczy wypalenie zawodowe. Każdego dnia ( czy pada deszcz, czy zabija upał, czy poczochraną głowę urywa orkan…

Więcej…

Grafomotoryka

„Bazgrzesz jak kura pazurem!!!”… Kto z nas nie usłyszał z ust nauczyciela czy rodzica tych słów… A przecież umiejętność pisania, czytelnego pisania, ma znaczenie. Grafika to zapis, a motoryka jest zdolnością wykonywania różnych czynności ruchowych. Motoryka mała odnosi się do działań związanych z użyciem palców i dłoni. Czynności z zakresu motoryki małej pobudzane są poprzez naśladowanie, percepcję, motorykę dużą, a przede wszystkim koordynację wzrokowo – ruchową. Przed pójściem do szkoły każde dziecko musi się do niej odpowiednio przygotować. Od najmłodszych…

Więcej…

Bajkoterapia

Któż z nas nie lubił w dzieciństwie słuchać baśni? Któż nie miał swojej ulubionej, którą można mu było opowiadać bez końca? Moje pokolenie wychowało się na Andersenie i braciach Grimm i nikt nie martwił się, że los  „dziewczynki z zapałkami” i pożartego Kapturka przerazi nas i skończy się nocnymi lękami a nawet traumą.Uwielbiałam baśnie Andersena…żyłam historiami bohaterów, zwłaszcza tych ubogich walczących o lepszy los czy po prostu przetrwanie  i za każdym razem miałam nadzieję , że może tym razem opowieści…

Więcej…

Relacje z Konferencji „Autyzm- jak zrozumieć i jak pomóc?”

W środę, 8 kwietnia, członkowie Zespołu Centrum Szkoleń Cognitus mieli przyjemność wziąć udział w Konferencji na temat problemów dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi „Autyzm- jak zrozumieć i jak pomóc?”. Konferencja przebiegała wg planu: Panel I: Wczesna interwencja, diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Panel II: Wieloaspektowe formy pomocy terapeutycznej w edukacji dziecka. Panel III: Promowanie systemowych działań o charakterze edukacyjno-terapeutycznym dla placówek oświatowych oraz wsparcie na kolejnych szczeblach edukacyjnych dziecka. Małgorzata Świerkula – psycholog kliniczny, pedagog specjalny, terapeuta, dyrektor ds. integracji…

Więcej…

Nie bądź zielony w temacie autyzmu, 2 kwietnia bądź niebieski!- Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzony każdego roku 2 kwietnia z inicjatywy Kataru w osobie Jej Wysokości Mozah, małżonki emira Hamada ibn Chalifa as-Sani, popartej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją z 18 grudnia 2007 (A/RES/62/139) i opublikowaną 21 stycznia 2008 roku. Takie inicjatywy mają na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat dziecięcego autyzmu. Obchody Dnia są też okazją do międzynarodowej współpracy w tej dziedzinie, do wspólnego rozpatrywania szczególnych potrzeb osób dotkniętych autyzmem. W swoim przesłaniu z 2 kwietnia 2012…

Więcej…