Relacje z Konferencji „Autyzm- jak zrozumieć i jak pomóc?”

Udostępnij:

W środę, 8 kwietnia, członkowie Zespołu Centrum Szkoleń Cognitus mieli przyjemność wziąć udział w Konferencji na temat problemów dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi „Autyzm- jak zrozumieć i jak pomóc?”.

10411856_838054162940574_8608280983189838376_n

Konferencja przebiegała wg planu:

Panel I: Wczesna interwencja, diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka.

Panel II: Wieloaspektowe formy pomocy terapeutycznej w edukacji dziecka.

Panel III: Promowanie systemowych działań o charakterze edukacyjno-terapeutycznym dla placówek oświatowych oraz wsparcie na kolejnych szczeblach edukacyjnych dziecka.

11119371_835488626499189_758014855_n

Małgorzata Świerkula – psycholog kliniczny, pedagog specjalny, terapeuta, dyrektor ds. integracji w Fundacji Ala ma kota powitała wszystkich uczestników konferencji.

Panel I poświęcony był tematyce związanej z diagnostyką całościowych zaburzeń rozwoju i dostępności narzędzi diagnostycznych oraz znaczenia badań przesiewowych. Poprowadziła go Pani mgr Iwona Zych – psycholog dziecięcy, pedagog, terapeuta w przedszkolach Ala ma Kota.

Panel II omawiał kompleksową opiekę wielospecjalistyczną. Mgr Eliza Lorenc- Handerek skupiła się przede wszystkim na dostępności do środków terapeutycznych, programach terapeutycznych dla Dzieci z całościowymi zaburzeniami w rozwoju oraz na opiece i możliwości realizacji terapii w grupie rówieśniczej.

Bardzo ciekawe były świadectwa rodziców dzieci – wypowiadała się mama dziesięcioletniej Wiktorii. Opowiadała o trudach jakie napotyka w codziennej opiece nad dziećmi, o wciąż utrzymujących się stereotypach na temat autyzmu i zaburzeń z nim powiązanych.

11094731_835488649832520_127492556_n

Ostatni III Panel dotyczył roli ośrodków wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Poruszone zostały aspekty pojawiających się barier w dostępie do powszechnej edukacji osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

 

Podczas Konferencji mieliśmy okazję wspólnie porozmawiać o tym jak obalić mity o autyzmie i dlaczego warto to robić. Wskazywaliśmy rozwojowe i edukacyjne perspektywy dla dzieci dotkniętych całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Mówiliśmy o tym jak ważna jest wczesna diagnoza. Jak przebiega proces diagnostyczny i jak trudnym jest czasem i dla osoby diagnozującej i dla dziecka i oczywiście jego rodziców. Zastanawialiśmy się również jak przetrwać wspólnie ten czas oczekiwania.

Ze swojej strony zachęcam każdego do udziału w konferencjach naukowych, wszelkiego rodzaju szkoleniach – gdzie nie tylko możemy zdobyć nowe, cenne informacje ale i zasięgnąć opinii, wyrazić swoje zdanie i spojrzeć na wiele spraw z innej strony. Otwórzmy się na wiedzę.

Zgodnie z maksymą rzymskiego poety Marcjalisa „Człowiek poczciwy przez całe życie się uczy”. 11094567_835489156499136_691979276_n IMAG0132

Pozdrawiamy,

Zespół Cognitusa

 

M.S.

Dodaj komentarz