Szkolenia dla Rad Pedagogicznych

Szkolenia są kluczowym elementem rozwoju zawodowego, szczególnie w zawodach wymagających bezpośredniego kontaktu z ludźmi. W przypadku pedagogów, którzy kształtują młode umysły, szkolenia mają jeszcze większe znaczenie. Szkolenia dla rad pedagogicznych pozwalają zgłębić konkretne zagadnienia, które są niezbędne do efektywnego nauczania i wychowywania uczniów.

🎯 Przykładowe tematy szkoleń dla Rad Pedagogicznych

Sprawdź opisy przykładowych szkoleń, które możemy poprowadzić – najedź lub kliknij na ich tytuły.

Zarządzanie zachowaniem i emocjami uczniów

Autoagresja i samookaleczanie u dzieci

Szkolenie o technikach rozpoznawania i przeciwdziałania autoagresji. Przeznaczone dla nauczycieli pracujących z młodzieżą w kryzysie emocjonalnym. Uczy skutecznych metod wsparcia.

BULLYING – uczniowie ze spektrum autyzmu

Omówienie problemu przemocy rówieśniczej w szkołach. Szkolenie przedstawia strategie ochrony uczniów ze spektrum autyzmu. Skierowane do pedagogów i nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych.

Trudne zachowania u uczniów z ASD

Skupia się na zrozumieniu trudnych zachowań w spektrum autyzmu. Prezentuje narzędzia i strategie zarządzania zachowaniami uczniów. Uczestnicy uczą się pracy z uczniem w klasie.

Radzenie sobie z agresją u dzieci z autyzmem

Kurs poświęcony metodom radzenia sobie z wybuchami agresji. Obejmuje analizę przyczyn takich zachowań oraz wskazówki terapeutyczne. Dla nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi autystycznymi.

Zaburzenia opozycyjno-buntownicze u dzieci

Skierowane do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Przedstawia techniki reagowania na opozycyjne zachowania. Uczestnicy uczą się zapobiegania eskalacji konfliktów.

Rozwój kompetencji emocjonalnych uczniów

Szkolenie uczy wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci. Skupia się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Oferuje narzędzia do pracy nad emocjami uczniów.

Empatia w komunikacji opartej na poszanowaniu granic

Przedstawia techniki komunikacji opartej na szacunku i empatii. Uczy nauczycieli budowania pozytywnych relacji z uczniami. Pomaga unikać konfliktów i promować współpracę.

Jak budować pewność siebie u dziecka

Kurs o budowaniu samooceny ucznia. Zawiera praktyczne porady dotyczące pracy z dziećmi. Wskazuje metody skutecznej komunikacji, wzmacniającej poczucie wartości dziecka.

W świecie dziecięcych emocji – jak wspierać rozwój emocjonalny?

Szkolenie pomaga nauczycielom zrozumieć emocje dzieci. Przedstawia techniki wsparcia emocjonalnego. Uczestnicy uczą się rozpoznawać i reagować na potrzeby emocjonalne uczniów.

Edukacja inkluzyjna – jak wykorzystać różnorodność zespołu?

Skierowane do nauczycieli klas integracyjnych. Uczy, jak wykorzystywać różnorodność uczniów dla ich rozwoju. Obejmuje strategie wspierania każdego dziecka.

Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Praktyczne narzędzia pracy z uczniem z orzeczeniem. Szkolenie przedstawia sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych. Nauczyciele uczą się indywidualizacji nauczania.

Tworzenie klasy integracyjnej

Praktyczne wskazówki na temat organizacji klasy integracyjnej. Szkolenie omawia podział ról nauczycieli i relacje w zespole klasowym. Dla nauczycieli pracujących w szkołach z uczniami o zróżnicowanych potrzebach.

Integracja sensoryczna w praktyce

Kurs oferujący wiedzę na temat pracy z dziećmi z zaburzeniami sensorycznymi. Uczestnicy uczą się rozpoznawać problemy sensoryczne i wprowadzać odpowiednie ćwiczenia. Szkolenie pomaga zrozumieć wpływ zaburzeń sensorycznych na funkcjonowanie dziecka.

Rozwój zawodowy nauczyciela – przywództwo edukacyjne

Skupia się na rozwoju umiejętności przywódczych u nauczycieli. Uczestnicy uczą się, jak skutecznie przewodzić zespołom pedagogicznym. Obejmuje również metody wspierania rozwoju zawodowego innych nauczycieli.

Budowanie marki osobistej nauczyciela i szkoły

Szkolenie dotyczące kształtowania wizerunku zawodowego nauczyciela. Pokazuje, jak budować pozytywne relacje z lokalną społecznością. Uczestnicy dowiadują się, jak promować swoją szkołę.

Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego/dyplomowanego

Przewodnik po procedurach awansu zawodowego nauczycieli. Kurs pomaga w zrozumieniu wymagań formalnych. Oferuje praktyczne porady dotyczące przygotowania dokumentacji.

Superwizja w rozwoju zawodowym

Szkolenie dla psychologów, pedagogów i terapeutów. Uczy, jak korzystać z superwizji w celu doskonalenia zawodowego. Przedstawia metody wspierania rozwoju osobistego w pracy edukacyjnej.

Cyberprzemoc – jak rozpoznać i przeciwdziałać

Kurs o zagrożeniach związanych z przemocą w sieci. Uczy, jak rozpoznawać symptomy cyberprzemocy wśród uczniów. Przedstawia metody profilaktyki i interwencji w takich przypadkach.

Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w sieci

Szkolenie omawia zagrożenia wynikające z korzystania z internetu przez młodzież. Uczestnicy dowiedzą się, jak zapewnić dzieciom bezpieczne warunki online. Kurs zawiera wskazówki dotyczące profilaktyki cyberzagrożeń.

Przeciwdziałanie przemocy w szkole – zasady profilaktyki i interwencji

Kurs skupia się na metodach przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Uczestnicy poznają procedury interwencyjne i profilaktyczne. Szkolenie uczy także budowania atmosfery bezpieczeństwa w szkole.

Jak prowadzić spotkanie z trudnym rodzicem?

Szkolenie o radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z rodzicami. Uczestnicy dowiadują się, jak zachować spokój i profesjonalizm. Obejmuje techniki komunikacyjne i mediacyjne.

Współpraca nauczycieli z rodzicami

Praktyczne porady dotyczące budowania partnerskich relacji z rodzicami. Kurs przedstawia korzyści płynące z dobrej współpracy z rodziną ucznia. Uczestnicy uczą się efektywnej komunikacji i rozwiązywania problemów.

Rodzice i nauczyciele jako partnerzy edukacji

Szkolenie skupia się na budowaniu pozytywnych relacji między szkołą a rodzicami. Pokazuje, jak współpraca wpływa na rozwój dziecka. Kurs oferuje techniki angażowania rodziców w proces edukacyjny.

Jak poradzić sobie z roszczeniowym rodzicem?

Skierowane do nauczycieli mających trudności w komunikacji z wymagającymi rodzicami. Szkolenie uczy, jak rozmawiać w sposób asertywny i unikać konfliktów. Uczestnicy dowiadują się, jak rozwiązywać trudne sytuacje.

Canva dla edukacji – nowe możliwości

anva to intuicyjna platforma graficzna, która umożliwia tworzenie atrakcyjnych materiałów edukacyjnych. Uczestnicy szkolenia poznają funkcje programu, które wspierają kreatywność uczniów oraz nauczycieli. Dzięki praktycznym ćwiczeniom, nauczyciele nauczą się projektować plakaty, prezentacje i materiały promocyjne.

Obsługa aplikacji z zakresu TIK w edukacji

Szkolenie koncentruje się na wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania. Uczestnicy poznają różnorodne aplikacje wspierające naukę, takie jak narzędzia do współpracy online czy platformy do tworzenia quizów. Podczas zajęć omówione zostaną również metody integracji TIK w codzienną pracę nauczyciela.

Kodowanie i programowanie w edukacji wczesnoszkolnej

Szkolenie wprowadza nauczycieli w świat kodowania i programowania jako narzędzi rozwijających myślenie logiczne u dzieci. Uczestnicy nauczą się wprowadzać podstawy programowania w formie zabawy i gier. Dodatkowo omówione zostaną dostępne zasoby i materiały, które można wykorzystać w pracy z najmłodszymi.

Sztuczna inteligencja w edukacji

Szkolenie poświęcone jest wykorzystaniu sztucznej inteligencji w kontekście edukacyjnym. Uczestnicy zapoznają się z narzędziami AI, które mogą wspierać proces uczenia się i nauczania. Dyskutowane będą również etyczne aspekty zastosowania AI w edukacji oraz jej wpływ na przyszłość zawodu nauczyciela.

Metody aktywizujące w pracy z dzieckiem

Szkolenie ma na celu wprowadzenie nauczycieli w metody aktywizujące, które angażują uczniów w proces nauki. Uczestnicy poznają techniki takie jak gry dydaktyczne, debaty i prace projektowe. Dzięki temu nauczą się, jak stymulować aktywność uczniów i rozwijać ich umiejętności interpersonalne.

Gamifikacja i wykorzystanie metody odwróconej klasy

W szkoleniu omówione zostaną zasady gamifikacji oraz metoda odwróconej klasy. Uczestnicy dowiedzą się, jak wprowadzać elementy gier do zajęć, aby zwiększyć motywację uczniów. Praktyczne przykłady pomogą w tworzeniu atrakcyjnych i angażujących lekcji.

Innowacje pedagogiczne – jak przełamać rutynę?

Celem szkolenia jest zainspirowanie nauczycieli do wprowadzania innowacji w swoich metodach pracy. Uczestnicy poznają różnorodne pomysły i praktyki, które mogą ożywić codzienne nauczanie. Wspólnie omówimy, jak przełamywać rutynę i wprowadzać zmiany, które pozytywnie wpłyną na uczniów.

Neurodydaktyka i procesy uczenia się

Szkolenie wprowadza w temat neurodydaktyki, czyli zastosowania wiedzy o procesach poznawczych w edukacji. Uczestnicy dowiedzą się, jak różne style uczenia się wpływają na przyswajanie wiedzy. Zajęcia będą miały charakter praktyczny, z przykładami działań dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów.

Higiena psychiczna nauczyciela – zapobieganie wypaleniu zawodowemu

Szkolenie ma na celu uświadomienie nauczycieli o znaczeniu higieny psychicznej w ich pracy. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać objawy wypalenia zawodowego oraz techniki radzenia sobie ze stresem. Zajęcia będą miały charakter interaktywny, z wymianą doświadczeń i praktycznymi ćwiczeniami.

Jak ograniczyć bóle kręgosłupa u nauczycieli?

Celem szkolenia jest przedstawienie metod zapobiegania bólom kręgosłupa związanym z pracą nauczyciela. Uczestnicy poznają zasady ergonomii w pracy oraz ćwiczenia wzmacniające. Dzięki wiedzy na temat właściwej postawy i technik relaksacyjnych, nauczyciele będą mogli poprawić komfort swojej pracy.

Wzmacnianie kontroli posturalnej u dzieci

Szkolenie dotyczy technik wzmacniania kontroli posturalnej u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozwijać świadomość ciała i równowagę u uczniów. Praktyczne ćwiczenia i gry ruchowe będą stanowiły istotny element zajęć.

Diagnoza i terapia dziecka ze spektrum autyzmu

Szkolenie dotyczy metod diagnozowania i terapii dzieci ze spektrum autyzmu. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać różne symptomy i dostosowywać interwencje do indywidualnych potrzeb. Omówione będą również techniki pracy terapeutycznej oraz dostępne zasoby wspierające dzieci i ich rodziny.

Praca z uczniem z ADHD

Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodami pracy z uczniami z ADHD. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać koncentrację i organizację pracy uczniów, a także jak wprowadzać zasady, które pomogą w codziennym funkcjonowaniu. Przykłady praktycznych rozwiązań pozwolą na lepsze zrozumienie potrzeb uczniów z ADHD.

Jak pracować z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie?

Szkolenie koncentruje się na specyficznych strategiach pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Uczestnicy poznają metody, które pomagają w rozwijaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów. Ważnym elementem szkolenia będzie również praca z rodzinami dzieci.

Terapia ręki i stopy – kurs I oraz II stopnia

Kurs składa się z dwóch poziomów, które wprowadzają uczestników w techniki terapii ręki i stopy. Kurs I koncentruje się na podstawach i elementarnych technikach, natomiast kurs II rozwija zaawansowane metody terapeutyczne. Uczestnicy będą mieli okazję praktycznie zastosować zdobytą wiedzę w pracy z dziećmi.

Logorytmika – Trener Logorytmiki I oraz II stopnia

Szkolenie obejmuje dwustopniowe przygotowanie do pracy jako trener logorytmiki. Kurs I skupia się na podstawowych technikach i ćwiczeniach logopedycznych, podczas gdy kurs II rozwija umiejętności i oferuje bardziej zaawansowane metody. Uczestnicy dowiedzą się, jak łączyć ruch i rytm w pracy nad poprawą komunikacji.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) I oraz II stopnia

Program szkolenia jest podzielony na dwa poziomy, które rozwijają umiejętności pracy w grupie oraz indywidualne umiejętności społeczne. Kurs I wprowadza podstawowe zasady TUS, a kurs II oferuje bardziej złożone techniki i ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli okazję praktycznie stosować zdobytą wiedzę.

Instruktor grafomotoryki I oraz II stopnia

Kursy te są zaprojektowane dla nauczycieli i terapeutów pragnących rozwijać umiejętności grafomotoryczne dzieci. Kurs I koncentruje się na podstawowych technikach i ćwiczeniach, natomiast kurs II rozwija wiedzę o bardziej złożone metody. Uczestnicy nauczą się, jak wspierać rozwój umiejętności pisarskich u dzieci.

Diagnoza i terapia dziecka w spektrum autyzmu

Szkolenie dotyczy kluczowych aspektów diagnozowania i terapii dzieci z autyzmem. Uczestnicy nauczą się identyfikować objawy oraz dobierać odpowiednie metody terapeutyczne. Omówione będą również strategie wsparcia rodzin oraz współpracy z innymi specjalistami.

Autostymulacje i zachowania stereotypowe w spektrum autyzmu

Celem szkolenia jest zrozumienie autostymulacji oraz zachowań stereotypowych, które często występują u dzieci z autyzmem. Uczestnicy dowiedzą się, jak te zachowania mogą wpływać na codzienne życie i jak je modyfikować. Szkolenie dostarczy praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi w tych sytuacjach.

Lęk w spektrum autyzmu

Szkolenie skupia się na problematyce lęku u dzieci z autyzmem i jego wpływie na ich funkcjonowanie. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie z lękiem oraz metody wsparcia dzieci w trudnych sytuacjach. W ramach zajęć omówione zostaną również strategie współpracy z rodzinami.

MELTDOWN – reakcja emocjonalna w spektrum autyzmu

Szkolenie koncentruje się na zjawisku MELTDOWN, czyli nagłej reakcji emocjonalnej u dzieci z autyzmem. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać przyczyny tego zjawiska oraz techniki zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Omówione zostaną również strategie zapobiegania takim sytuacjom w przyszłości.

Trener kompetencji komunikacyjnych w spektrum autyzmu

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci z autyzmem. Uczestnicy poznają różnorodne metody pracy, które mogą wspierać rozwój komunikacji zarówno werbalnej, jak i niewerbalnej. Szkolenie skupia się na praktycznych technikach, które można zastosować w codziennej pracy.

Radzenie sobie z agresją i trudnymi zachowaniami u dzieci z autyzmem

Szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności radzenia sobie z agresją u dzieci z autyzmem. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać sygnały ostrzegawcze oraz wdrażać strategie deeskalacji. Dodatkowo omówione będą metody zapobiegania agresywnym zachowaniom.

Trudne zachowania u uczniów ze spektrum autyzmu

Celem szkolenia jest zrozumienie trudnych zachowań uczniów ze spektrum autyzmu oraz ich przyczyn. Uczestnicy poznają różnorodne strategie i techniki pracy, które pomagają w zarządzaniu tymi zachowaniami. Szkolenie dostarczy również narzędzi do współpracy z rodzicami i innymi specjalistami.

Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami?

Szkolenie ma na celu przedstawienie technik radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w klasie. Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować przyczyny takich zachowań i wdrażać skuteczne interwencje. Praktyczne ćwiczenia pozwolą na lepsze zrozumienie metod pracy.

MELTDOWN – nagła reakcja emocjonalna w spektrum autyzmu

Szkolenie poświęcone jest zjawisku MELTDOWN, jego przyczynom oraz sposobom zarządzania. Uczestnicy dowiedzą się, jak przygotować się na takie sytuacje i jakie metody wsparcia stosować. Dodatkowo omówione zostaną techniki prewencyjne.

Jak pracować z „niegrzecznym” dzieckiem w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania?

Celem szkolenia jest przedstawienie metod Stosowanej Analizy Zachowania (ABA) w pracy z dziećmi, które przejawiają trudne zachowania. Uczestnicy nauczą się, jak analizować zachowania i wdrażać skuteczne interwencje. Zajęcia będą miały charakter praktyczny, z przykładami zastosowania ABA.

Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo

Szkolenie dotyczy technik pracy z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo oraz strategiami, które mogą pomóc w zarządzaniu ich energią. Uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować środowisko edukacyjne do potrzeb takich dzieci. Omówione zostaną również metody wspierające rozwój umiejętności społecznych.

Arteterapia w pracy z dziećmi

Szkolenie ma na celu wprowadzenie uczestników w świat arteterapii, jako skutecznej metody wsparcia dzieci z trudnościami emocjonalnymi, w tym dzieci ze spektrum autyzmu. Uczestnicy poznają różnorodne techniki arteterapeutyczne, które pomagają w wyrażaniu emocji poprzez sztukę. Zajęcia obejmują praktyczne ćwiczenia oraz analizy przypadków, co pozwoli na zrozumienie, jak wykorzystać sztukę jako narzędzie terapeutyczne.

Sensoterapia – wsparcie dzieci w rozwoju zmysłów

Celem szkolenia jest nauka technik sensoterapii, które wspierają rozwój zmysłów u dzieci, szczególnie tych z nadwrażliwością sensoryczną. Uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować ćwiczenia do indywidualnych potrzeb dzieci, aby stymulować ich zmysły w sposób komfortowy i efektywny. Zajęcia będą praktyczne, a uczestnicy nauczą się projektować sensoryczne doświadczenia dla dzieci.

Zmysłoplastyka – rozwój przez sztukę

Szkolenie koncentruje się na technikach zmysłoplastyki, które łączą sztukę z rozwojem zmysłów. Uczestnicy poznają metody angażujące różne zmysły w proces twórczy, co sprzyja rozwijaniu zdolności motorycznych i kreatywności. Zajęcia będą obejmowały praktyczne warsztaty, w których uczestnicy stworzą własne projekty zmysłoplastyczne.

Analiza rysunków dziecka

Celem szkolenia jest zrozumienie, jak analiza rysunków dziecięcych może pomóc w rozpoznawaniu ich emocji, potrzeb i trudności. Uczestnicy dowiedzą się, jak interpretować rysunki i jakie są ich znaczenia w kontekście rozwoju psychologicznego dziecka. Szkolenie obejmuje również praktyczne ćwiczenia, które pozwolą uczestnikom na rozwijanie umiejętności analitycznych.

🎓 Sprawdź wszystkie nasze szkolenia

Skontaktuj się z nami!

📞 Kontakt:

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Temat

    Treść wiadomości

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb odpowiedzi na pytania oraz innych celów zgodnie z polityką prywatności. Wypełnienie obowiązku informacyjnego znajduje się na stronie Obowiązek informacyjny.
    (*) Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych