Szkolenia dla Rad Pedagogicznych

Szkolenia są kluczowym elementem rozwoju zawodowego, szczególnie w zawodach wymagających bezpośredniego kontaktu z ludźmi. W przypadku pedagogów, którzy kształtują młode umysły, szkolenia mają jeszcze większe znaczenie. Szkolenia dla rad pedagogicznych pozwalają zgłębić konkretne zagadnienia, które są niezbędne do efektywnego nauczania i wychowywania uczniów.

🎯 Przykładowe tematy szkoleń dla Rad Pedagogicznych

Sprawdź opisy przykładowych szkoleń, które możemy poprowadzić – najedź lub kliknij na ich tytuły.

Zarządzanie zachowaniem i emocjami uczniów

Autoagresja i samookaleczanie u dzieci

Szkolenie o technikach rozpoznawania i przeciwdziałania autoagresji. Przeznaczone dla nauczycieli pracujących z młodzieżą w kryzysie emocjonalnym. Uczy skutecznych metod wsparcia.

BULLYING – uczniowie ze spektrum autyzmu

Omówienie problemu przemocy rówieśniczej w szkołach. Szkolenie przedstawia strategie ochrony uczniów ze spektrum autyzmu. Skierowane do pedagogów i nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych.

Trudne zachowania u uczniów z ASD

Skupia się na zrozumieniu trudnych zachowań w spektrum autyzmu. Prezentuje narzędzia i strategie zarządzania zachowaniami uczniów. Uczestnicy uczą się pracy z uczniem w klasie.

Radzenie sobie z agresją u dzieci z autyzmem

Kurs poświęcony metodom radzenia sobie z wybuchami agresji. Obejmuje analizę przyczyn takich zachowań oraz wskazówki terapeutyczne. Dla nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi autystycznymi.

Zaburzenia opozycyjno-buntownicze u dzieci

Skierowane do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą. Przedstawia techniki reagowania na opozycyjne zachowania. Uczestnicy uczą się zapobiegania eskalacji konfliktów.

Wsparcie emocjonalne i społeczne uczniów

Rozwój kompetencji emocjonalnych uczniów

Szkolenie uczy wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci. Skupia się na rozwijaniu umiejętności społecznych. Oferuje narzędzia do pracy nad emocjami uczniów.

Empatia w komunikacji opartej na poszanowaniu granic

Przedstawia techniki komunikacji opartej na szacunku i empatii. Uczy nauczycieli budowania pozytywnych relacji z uczniami. Pomaga unikać konfliktów i promować współpracę.

Jak budować pewność siebie u dziecka

Kurs o budowaniu samooceny ucznia. Zawiera praktyczne porady dotyczące pracy z dziećmi. Wskazuje metody skutecznej komunikacji, wzmacniającej poczucie wartości dziecka.

W świecie dziecięcych emocji – jak wspierać rozwój emocjonalny?

Szkolenie pomaga nauczycielom zrozumieć emocje dzieci. Przedstawia techniki wsparcia emocjonalnego. Uczestnicy uczą się rozpoznawać i reagować na potrzeby emocjonalne uczniów.

Integracja i inkluzja w edukacji

Edukacja inkluzyjna – jak wykorzystać różnorodność zespołu?

Skierowane do nauczycieli klas integracyjnych. Uczy, jak wykorzystywać różnorodność uczniów dla ich rozwoju. Obejmuje strategie wspierania każdego dziecka.

Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Praktyczne narzędzia pracy z uczniem z orzeczeniem. Szkolenie przedstawia sposoby dostosowania wymagań edukacyjnych. Nauczyciele uczą się indywidualizacji nauczania.

Tworzenie klasy integracyjnej

Praktyczne wskazówki na temat organizacji klasy integracyjnej. Szkolenie omawia podział ról nauczycieli i relacje w zespole klasowym. Dla nauczycieli pracujących w szkołach z uczniami o zróżnicowanych potrzebach.

Integracja sensoryczna w praktyce

Kurs oferujący wiedzę na temat pracy z dziećmi z zaburzeniami sensorycznymi. Uczestnicy uczą się rozpoznawać problemy sensoryczne i wprowadzać odpowiednie ćwiczenia. Szkolenie pomaga zrozumieć wpływ zaburzeń sensorycznych na funkcjonowanie dziecka.

Rozwój zawodowy nauczycieli

Rozwój zawodowy nauczyciela – przywództwo edukacyjne

Skupia się na rozwoju umiejętności przywódczych u nauczycieli. Uczestnicy uczą się, jak skutecznie przewodzić zespołom pedagogicznym. Obejmuje również metody wspierania rozwoju zawodowego innych nauczycieli.

Budowanie marki osobistej nauczyciela i szkoły

Szkolenie dotyczące kształtowania wizerunku zawodowego nauczyciela. Pokazuje, jak budować pozytywne relacje z lokalną społecznością. Uczestnicy dowiadują się, jak promować swoją szkołę.

Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego/dyplomowanego

Przewodnik po procedurach awansu zawodowego nauczycieli. Kurs pomaga w zrozumieniu wymagań formalnych. Oferuje praktyczne porady dotyczące przygotowania dokumentacji.

Superwizja w rozwoju zawodowym

Szkolenie dla psychologów, pedagogów i terapeutów. Uczy, jak korzystać z superwizji w celu doskonalenia zawodowego. Przedstawia metody wspierania rozwoju osobistego w pracy edukacyjnej.

Bezpieczeństwo w szkole

Cyberprzemoc – jak rozpoznać i przeciwdziałać

Kurs o zagrożeniach związanych z przemocą w sieci. Uczy, jak rozpoznawać symptomy cyberprzemocy wśród uczniów. Przedstawia metody profilaktyki i interwencji w takich przypadkach.

Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w sieci

Szkolenie omawia zagrożenia wynikające z korzystania z internetu przez młodzież. Uczestnicy dowiedzą się, jak zapewnić dzieciom bezpieczne warunki online. Kurs zawiera wskazówki dotyczące profilaktyki cyberzagrożeń.

Przeciwdziałanie przemocy w szkole – zasady profilaktyki i interwencji

Kurs skupia się na metodach przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Uczestnicy poznają procedury interwencyjne i profilaktyczne. Szkolenie uczy także budowania atmosfery bezpieczeństwa w szkole.

Współpraca z rodzicami i zespołem

Jak prowadzić spotkanie z trudnym rodzicem?

Szkolenie o radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z rodzicami. Uczestnicy dowiadują się, jak zachować spokój i profesjonalizm. Obejmuje techniki komunikacyjne i mediacyjne.

Współpraca nauczycieli z rodzicami

Praktyczne porady dotyczące budowania partnerskich relacji z rodzicami. Kurs przedstawia korzyści płynące z dobrej współpracy z rodziną ucznia. Uczestnicy uczą się efektywnej komunikacji i rozwiązywania problemów.

Rodzice i nauczyciele jako partnerzy edukacji

Szkolenie skupia się na budowaniu pozytywnych relacji między szkołą a rodzicami. Pokazuje, jak współpraca wpływa na rozwój dziecka. Kurs oferuje techniki angażowania rodziców w proces edukacyjny.

Jak poradzić sobie z roszczeniowym rodzicem?

Skierowane do nauczycieli mających trudności w komunikacji z wymagającymi rodzicami. Szkolenie uczy, jak rozmawiać w sposób asertywny i unikać konfliktów. Uczestnicy dowiadują się, jak rozwiązywać trudne sytuacje.

Nowoczesne technologie w edukacji

Canva dla edukacji – nowe możliwości

Uczestnicy szkolenia poznają funkcje programu Canva, które wspierają kreatywność uczniów oraz nauczycieli. Dzięki praktycznym ćwiczeniom, nauczyciele nauczą się projektować plakaty, prezentacje i materiały promocyjne.

Obsługa aplikacji z zakresu TIK w edukacji

Szkolenie koncentruje się na wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania. Uczestnicy poznają różnorodne aplikacje wspierające naukę, takie jak narzędzia do współpracy online czy platformy do tworzenia quizów.

Kodowanie i programowanie w edukacji wczesnoszkolnej

Szkolenie wprowadza nauczycieli w świat kodowania i programowania jako narzędzi rozwijających myślenie logiczne u dzieci. Uczestnicy nauczą się wprowadzać podstawy programowania w formie zabawy i gier.

Sztuczna inteligencja w edukacji

Uczestnicy zapoznają się z narzędziami AI, które mogą wspierać proces uczenia się i nauczania. Dyskutowane będą również etyczne aspekty zastosowania AI w edukacji oraz jej wpływ na przyszłość zawodu nauczyciela.

Dydaktyka i innowacje pedagogiczne

Metody aktywizujące w pracy z dzieckiem

Szkolenie ma na celu wprowadzenie nauczycieli w metody aktywizujące, które angażują uczniów w proces nauki. Uczestnicy poznają techniki takie jak gry dydaktyczne, debaty i prace projektowe, nauczą się, jak stymulować aktywność uczniów.

Gamifikacja i wykorzystanie metody odwróconej klasy

W szkoleniu omówione zostaną zasady gamifikacji oraz metoda odwróconej klasy. Uczestnicy dowiedzą się, jak wprowadzać elementy gier do zajęć, aby zwiększyć motywację uczniów.

Innowacje pedagogiczne – jak przełamać rutynę?

Uczestnicy poznają różnorodne pomysły i praktyki, które mogą ożywić codzienne nauczanie. Wspólnie omówimy, jak przełamywać rutynę i wprowadzać zmiany, które pozytywnie wpłyną na uczniów.

Neurodydaktyka i procesy uczenia się

Szkolenie wprowadza w temat neurodydaktyki, czyli zastosowania wiedzy o procesach poznawczych w edukacji. Uczestnicy dowiedzą się, jak różne style uczenia się wpływają na przyswajanie wiedzy.

Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami

Diagnoza i terapia dziecka ze spektrum autyzmu

Szkolenie dotyczy metod diagnozowania i terapii dzieci ze spektrum autyzmu. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać różne symptomy i dostosowywać interwencje do indywidualnych potrzeb.

Praca z uczniem z ADHD

Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z metodami pracy z uczniami z ADHD. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać koncentrację i organizację pracy uczniów, a także jak wprowadzać zasady, które pomogą w codziennym funkcjonowaniu.

Jak pracować z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie?

Szkolenie koncentruje się na specyficznych strategiach pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Uczestnicy poznają metody, które pomagają w rozwijaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów.

Zdrowie psychiczne i fizyczne nauczycieli i uczniów

Higiena psychiczna nauczyciela – zapobieganie wypaleniu zawodowemu

Szkolenie ma na celu uświadomienie nauczycieli o znaczeniu higieny psychicznej w ich pracy. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać objawy wypalenia zawodowego oraz techniki radzenia sobie ze stresem.

Jak ograniczyć bóle kręgosłupa u nauczycieli?

Celem szkolenia jest przedstawienie metod zapobiegania bólom kręgosłupa związanym z pracą nauczyciela. Uczestnicy poznają zasady ergonomii w pracy oraz ćwiczenia wzmacniające.

Wzmacnianie kontroli posturalnej u dzieci

Szkolenie dotyczy technik wzmacniania kontroli posturalnej u dzieci. Uczestnicy dowiedzą się, jak rozwijać świadomość ciała i równowagę u uczniów. Praktyczne ćwiczenia i gry ruchowe będą stanowiły istotny element zajęć.

Szkolenia dwustopniowe

Terapia ręki i stopy – kurs I oraz II stopnia

Kurs składa się z dwóch poziomów, które wprowadzają uczestników w techniki terapii ręki i stopy. Kurs I koncentruje się na podstawach i elementarnych technikach, natomiast kurs II rozwija zaawansowane metody terapeutyczne.

Logorytmika – Trener Logorytmiki I oraz II stopnia

Szkolenie obejmuje dwustopniowe przygotowanie do pracy jako trener logorytmiki. Kurs I skupia się na podstawowych technikach i ćwiczeniach logopedycznych, podczas gdy kurs II rozwija umiejętności i oferuje bardziej zaawansowane metody.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) I oraz II stopnia

Program szkolenia jest podzielony na dwa poziomy, które rozwijają umiejętności pracy w grupie oraz indywidualne umiejętności społeczne. Kurs I wprowadza podstawowe zasady TUS, a kurs II oferuje bardziej złożone techniki i ćwiczenia.

Instruktor grafomotoryki I oraz II stopnia

Kursy te są zaprojektowane dla nauczycieli i terapeutów pragnących rozwijać umiejętności grafomotoryczne dzieci. Kurs I koncentruje się na podstawowych technikach i ćwiczeniach, natomiast kurs II rozwija wiedzę o bardziej złożone metody.

Szkolenia o spektrum autyzmu

Diagnoza i terapia dziecka w spektrum autyzmu

Szkolenie dotyczy kluczowych aspektów diagnozowania i terapii dzieci z autyzmem. Uczestnicy nauczą się identyfikować objawy oraz dobierać odpowiednie metody terapeutyczne. Omówione będą również strategie wsparcia rodzin oraz współpracy z innymi specjalistami.

Autostymulacje i zachowania stereotypowe w spektrum autyzmu

Celem szkolenia jest zrozumienie autostymulacji oraz zachowań stereotypowych, które często występują u dzieci z autyzmem. Uczestnicy dowiedzą się, jak te zachowania mogą wpływać na codzienne życie i jak je modyfikować.

Lęk w spektrum autyzmu

Szkolenie skupia się na problematyce lęku u dzieci z autyzmem i jego wpływie na ich funkcjonowanie. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie z lękiem oraz metody wsparcia dzieci w trudnych sytuacjach, omówione zostaną również strategie współpracy z rodzinami.

MELTDOWN – reakcja emocjonalna w spektrum autyzmu

Szkolenie koncentruje się na zjawisku MELTDOWN, czyli nagłej reakcji emocjonalnej u dzieci z autyzmem. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać przyczyny tego zjawiska oraz techniki zarządzania sytuacjami kryzysowymi. i poznają strategie im zapobiegania.

Trener kompetencji komunikacyjnych w spektrum autyzmu

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci z autyzmem. Uczestnicy poznają różnorodne metody pracyi praktyczne techniki, które mogą wspierać rozwój komunikacji zarówno werbalnej, jak i niewerbalnej.

Trudne zachowania

Radzenie sobie z agresją i trudnymi zachowaniami u dzieci z autyzmem

Szkolenie ma na celu wykształcenie umiejętności radzenia sobie z agresją u dzieci z autyzmem. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać sygnały ostrzegawcze, wdrażać strategie deeskalacji i stosować metody zapobiegania agresywnym zachowaniom.

Trudne zachowania u uczniów ze spektrum autyzmu

Celem szkolenia jest zrozumienie trudnych zachowań uczniów ze spektrum autyzmu oraz ich przyczyn. Uczestnicy poznają różnorodne strategie i techniki pracy, które pomagają w zarządzaniu tymi zachowaniami.

Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami?

Szkolenie ma na celu przedstawienie technik radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w klasie. Uczestnicy nauczą się, jak identyfikować przyczyny takich zachowań i wdrażać skuteczne interwencje.

Jak pracować z „niegrzecznym” dzieckiem w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania?

Celem szkolenia jest przedstawienie metod Stosowanej Analizy Zachowania (ABA) w pracy z dziećmi, które przejawiają trudne zachowania. Uczestnicy nauczą się, jak analizować zachowania i wdrażać skuteczne interwencje.

Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo

Szkolenie dotyczy technik pracy z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo oraz strategiami, które mogą pomóc w zarządzaniu ich energią. Uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować środowisko edukacyjne do potrzeb takich dzieci i rozwijać ich umiejętności społeczne.

Rozwój motoryki, plastyka

Arteterapia w pracy z dziećmi

Szkolenie to wprowadzenie w świat arteterapii, jako skutecznej metody wsparcia dzieci z trudnościami emocjonalnymi, w tym dzieci ze spektrum autyzmu. Uczestnicy poznają różnorodne techniki arteterapeutyczne, które pomagają w wyrażaniu emocji poprzez sztukę.

Sensoterapia – wsparcie dzieci w rozwoju zmysłów

Celem szkolenia jest nauka technik sensoterapii, które wspierają rozwój zmysłów u dzieci, szczególnie tych z nadwrażliwością sensoryczną. Uczestnicy dowiedzą się, jak dostosować ćwiczenia do indywidualnych potrzeb dzieci, aby stymulować ich zmysły.

Zmysłoplastyka – rozwój przez sztukę

Szkolenie koncentruje się na technikach zmysłoplastyki, które łączą sztukę z rozwojem zmysłów. Uczestnicy poznają metody angażujące różne zmysły w proces twórczy, co sprzyja rozwijaniu zdolności motorycznych i kreatywności.

Analiza rysunków dziecka

Celem szkolenia jest zrozumienie, jak analiza rysunków dziecięcych może pomóc w rozpoznawaniu ich emocji, potrzeb i trudności. Uczestnicy dowiedzą się, jak interpretować rysunki i jakie są ich znaczenia w kontekście rozwoju psychologicznego dziecka.

🎓 Sprawdź wszystkie nasze szkolenia

Skontaktuj się z nami!

📞 Kontakt:

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Temat

    Treść wiadomości

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb odpowiedzi na pytania oraz innych celów zgodnie z polityką prywatności. Wypełnienie obowiązku informacyjnego znajduje się na stronie Obowiązek informacyjny.
    (*) Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych