Program szkoleniowy został stworzony z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie pracy z dzieckiem w wieku szkolnym oraz wziąć udział w wartościowych szkoleniach!
Program zakłada przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 30 godzin (25 h w formie online, 5 h stacjonarnie – w tym egzamin). Szkolenia są bezpłatne.
Po zrealizowaniu szkoleń Uczestnik otrzymuje certyfikat „Trenera rozwoju dziecka w wieku szkolnym – Pedagoga z pasją” oraz profesjonalnie poszerza swój warsztat dydaktyczny.
Cele szkoleń:
- Poznanie szerokiego zakresu możliwości pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym.
- Rozwijanie warsztatu pracy pedagoga zarówno w aspekcie edukacyjno-rozwojowym jak i warsztatowym.
- Omówienie najważniejszych-bazowych zagadnień edukacyjnych związanych z rozwojem dziecka i diagnozą jego potrzeb edukacyjnych oraz wyzwań.
- Zapoznanie pedagoga z kompleksowym programem wsparcia dziecka na różnych etapach jego rozwoju.
- Przedstawienie zagadnień związanych z rozwojem poznawczo-emocjonalnym dziecka oraz możliwości związanych z wczesną stymulacja rozwoju ucznia.
Szczegółowe programy:
- Symptomy zaburzeń rozwojowych dziecka w wieku szkolnym:
- dziecko z nadpobudliwością psychorychową, ADHD,
- dziecko ze spektrum ASD,
- dziecko z Zespołem Aspergera,
- dziecko z wyzwaniami w rzeczywistości edukacji wczesnoszkolnej.
- Terapia ręki i Integracja Sensoryczna w pracy nauczyciela.
- Anatomia ręki i dłoni – ważny aspekt prowadzenia terapii ręki.
- Rozwój samodzielności w kontekście terapii ręki.
- Diagnoza trudności w zakresie terapii ręki i grafomotoryki – przykładowe arkusze do pracy.
- Wskazówki terapeutyczne i programy działania dla dziecka z trudnościami.
Objawy zaburzeń integracji sensorycznej,
- Ćwiczenia korekcyjne zaburzonych funkcji integracji sensorycznej - przykładowe ćwiczenia systemu dotykowego – przezwyciężanie nadwrażliwości dotykowej, doskonalenie czucia, różnicującego;
- praktyczne ćwiczenia Stymulacji przedsionkowej w zaburzeniach mechanizmów postulanych, obniżonej obustronnej integracji ruchowej.
- Motywowanie a nauczanie -pomóż uczniowi rozwinąc skrzydla
- Psychologiczne podstawy motywacji
- Motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna
- Jaką funckę powinno pełnić ocenianie a jaką pełni we wsłczesnej szkole.
- Logorytmika w pracy nauczyciela– metoda aktywizująca.
- Logorytmika - wprowadzenie do metody.
- Znaczenie logorytmiki w terapii zaburzeń mowy i myślenia
-Zabawy logorytmiczne stymulujące mowę, słuch, pamięć i koncentrację.
-Ćwiczenia muzyczno-ruchowe w pracy terapeutycznej.
- Bajkoterapia w pracy z dzieckiem
-Czym jest bajkoterapia?
-Jaką rolę odgrywa baśń w rozwoju dziecka?
-Symbolika baśni wg. B. Bettelheima.
-Rodzaje bajek wykorzystywanych w praktyce dydaktyczo-wychowawczej.
-W jaki sposób tworzyć klimat do opowiadania bajek i jak opowiadać baśnie?
6.Neurodydaktyka w pracy z dzieckiem.
- Neurodydaktyka -nauczanie przyjazne mózgowi.
- Jak pobudzić ciekawośc poznawczą?
- Jak podążać w myśleniu za swoimi uczniami.
- W jaki sposób tworzyć wspólnotę badawczą ze swoimi uczniami.
Efekty kształcenia:
- Pedagog wzbogaca swoją wiedzę o holistyczne podejście do pracy z dzieckiem w aspekcie edukacyjno-poznawczym, uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka.
- Pedagog zdobywa wiedzę z zakresu szerokiej metodologii badania procesów rozwojowych dziecka oraz wsparcia jego rozwoju na poszczególnych etapach jego życia.
- Pedagog poznaje szeroki wachlarz narzędzi i arkuszy diagnostycznych, które wykorzysta w pracy z pacjentem.
- Pedagog nabywa umiejętności praktycznego i warsztatowego wsparcia dziecka w procesie rozwoju.
- Pedagog uzyskuje przygotowanie do podjęcia całościowej pracy z dzieckiem i jego rodziną, uwzględniając potrzeby wszystkich członków rodziny.
Placówka otrzymuje certyfikat – „Placówka wspierająca rozwój dziecka. Placówka z pasją”
W terminie od 7 września 2020 zapraszamy do udziału w szkoleniach placówki prywatne o charakterze edukacyjnym /pracodawca może zgłosić kadrę pedagogiczną, zespół pracowników na szkolenie/, indywidualne osoby pracujące w charakterze nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów, opiekunów oraz rodziców z terenu powiatu leszczyńskiego, woj. wielkopolskie. Uczestnik szkolenia zgodnie z wymogami powinien zamieszkiwać, uczyć się lub pracować na terenie powiatu leszczyńskiego.
W terminie od 15 września zapraszamy do udziału w szkoleniach osoby indywidualne zamieszkałe na terenie woj . podlaskiego /meldunek nie jest wymagany, należy wskazać adres pod którym uczestnik aktualnie przebywa/
Osoby z województwa podlaskiego mogą zgłosić się od razu na 3 szkolenia.
Jesteś zainteresowana/zainteresowany? Napisz maila i poproś o więcej informacji na adres instytut@cognitus,pl
Uczestnik uzyskuje wsparcie przy wypełnianiu dokumentacji.
Zgłoś się przez odpowiedni formularz znajdujący się w zakładce powiat leszczyński Powiat Leszczyński lub woj.podlaskie Województwo podlaskie
Uczestnik uzyskuje wsparcie przy wypełnianiu dokumentacji