Terapeuta karmienia z pasją

Program zakłada przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 30 godzin  całkowicie za darmo!

Po zrealizowaniu szkoleń Uczestnik otrzymuje certyfikat „Terapeuty karmienia z pasją” oraz w profesjonalny sposób poszerza swój warsztat terapeutyczny. Szkolenia zakończone są egzaminem. Program międzynarodowy we współpracy i z akredytacją międzynarodowych praktyków i badaczy m.in. nasz program wspiera Natasha Campbell-McBride, autorka diety GAPS.

Realizacją szkoleń w formie zajęć on-line (25 godzin)

Szkolenia  w formie stacjonarnej (5 godzin) /w tym egzamin/

 

Cele szkoleń:

  1. Poznanie szerokiego zakresu możliwości pracy z dzieckiem wymagającym wsparcia w karmieniu rozumianym całościowo.
  2. Rozwijanie warsztatu pracy o nowe możliwości diagnozy i terapii karmienia.
  3. Omówienie najważniejszych-bazowych zagadnień związanych z rozwojem dziecka w aspekcie karmienia i diagnozą jego potrzeb  w tym zakresie.
  4. Zapoznanie pracownika z kompleksowym programem wsparcia dziecka w  zakresie żywienia i karmienia na różnych etapach jego rozwoju.
  5. Przedstawienie zagadnień związanych z rozwojem funkcji pokarmowych dziecka.

Szczegółowy program szkoleń:

 

1.Dieta małego dziecka – wprowadzenie do całościowego modelu zdrowego żywienia. Ujęcie pediatryczne.

– Co jest ważne w diecie dziecka?

– Jakie produkty są ważne dla rozwoju dziecka?

– Dieta GAPS – naturalny sposób postępowania wśród dzieci z wyzwaniami.

 2.OSWOJENIE MA ZNACZENIE. Terapia karmienia od podstaw:

-Terapeuta karmienia- kto to taki?

– Od czego zacząć? Pierwsze spotkanie z Rodziną i z Dzieckiem.

-Pomysły na oswajanie – gotowe przykłady zabaw, zdjęcia i scenariusze.

-Stały rytm zajęć.

-Przegląd dostępnej literatury dla Dziecka , Rodziców i Specjalistów.

3.Oswojenie ma znaczenie CZĘŚĆ II – Scenariusze zabaw oswajających

-Proces oswajania.

-Oswajanie responsywne- zasady pracy.

– Od czego zacząć?

– Stały rytm zajęć.

– Pomysły na oswajanie DOBRA DATA- scenariusze zabaw.

-Pomysły na oswajanie PUDŁO SMAKU – scenariusze zabaw.

 4.Karmienie logopedyczne w ujęciu sensoryczno-motororycznym – diagnoza.

-Co to są zaburzenia karmienia i jakie są ich przyczyny – próba określenia problemu pod kątem logopedycznym.

-Czym zajmuje się logopeda w motorycznym treningu karmienia?

-Diagnoza logopedyczna trudności związanych z karmieniem i jedzeniem u dzieci od 0 do 6 roku życia. Arkusze diagnostyczne.

5.Karmienie logopedyczne w ujęciu sensoryczno-motorycznym – postępowanie terapeutyczne.

– Wspomaganie pobierania pokarmów z łyżki – pozycjonowanie, bezpieczne chwyty, karmienie.

– Wspomaganie połykania – pozycjonowanie, bezpieczne chwyty, etapy.

– Wspomaganie odgryzania, gryzienia, żucia – pozycjonowane, wspomaganie, etapy, stymulacja.

6.Karmienie logopedyczne w ujęciu sensoryczno-motorycznym – postępowanie uzupełniające.

– Masaż logopedyczny jako wstęp w treningu karmienia.

-Użycie wibratorów logopedycznych w praktyce karmienia.

-Wsparcie kinesiotapingiem w terapii.

– Elektrostymulacja w treningu karmienia.

 

Efekty kształcenia:

1.Terapeuta  wzbogaca swoją wiedzę o holistyczne podejście do pracy z dzieckiem w aspekcie edukacyjno-poznawczym, uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka.

2.Terapeuta zdobywa wiedzę z zakresu szerokiej metodologii badania procesów rozwojowych dziecka oraz wsparcia jego rozwoju na poszczególnych etapach jego życia.

3.Terapeuta  poznaje szeroki wachlarz narzędzi i arkuszy  diagnostycznych, które wykorzysta w pracy z pacjentem.

4.Terapeuta nabywa umiejętności praktycznego i warsztatowego wsparcia dziecka w procesie rozwoju.

5.Terapeuta uzyskuje przygotowanie do podjęcia całościowej pracy z dzieckiem i jego rodziną, uwzględniając potrzeby wszystkich członków rodziny.

 

Placówka, która przeszkoli swoich pracowników otrzymuje tytuł  „Placówka przyjazna karmieniu dziecka”

W terminie od 7 września 2020 zapraszamy do udziału w szkoleniach placówki prywatne o charakterze edukacyjnym /pracodawca może zgłosić kadrę pedagogiczną, zespół pracowników na szkolenie/, indywidualne osoby pracujące w charakterze  nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów, opiekunów oraz rodziców z terenu powiatu leszczyńskiego, woj. wielkopolskie. Uczestnik szkolenia zgodnie z wymogami powinien zamieszkiwać, uczyć się lub pracować na terenie powiatu leszczyńskiego.

W terminie od 15 września zapraszamy do udziału w szkoleniach osoby indywidualne zamieszkałe na terenie woj . podlaskiego /meldunek nie jest wymagany, należy wskazać adres pod którym uczestnik aktualnie przebywa/

Osoby z województwa podlaskiego mogą zgłosić się od razu na 3 szkolenia.

Jesteś zainteresowana/zainteresowany?  Napisz maila i poproś o więcej informacji na adres  instytut@cognitus.pl

Uczestnik uzyskuje wsparcie przy wypełnianiu dokumentacji.

Zgłoś się przez odpowiedni formularz znajdujący się w zakładce powiat leszczyński   Powiat Leszczyński lub woj.podlaskie Województwo podlaskie