Program szkoleniowy został stworzony z myślą o pedagogach, terapeutach, którzy chcieliby wzbogacić swój warsztat pracy o nowe rozwiązania wspierające rozwój małego dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym i wziąć udział w wartościowych szkoleniach!
Program zakłada przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 30 godzin całkowicie za darmo!
Szkolenia w formie on-line 25 h oraz stacjonarne 5h (w tym egzamin)
Po zrealizowaniu szkoleń Uczestnik otrzymuje certyfikat „Trenera rozwoju małego dziecka. Pedagoga z pasją” oraz w profesjonalny sposób poszerza swój warsztat terapeutyczny.
Cele szkoleń:
1.Poznanie szerokiego zakresu możliwości pracy z dzieckiem wymagającym wsparcia pedagogicznego rozumianego całościowo.
2.Rozwijanie warsztatu pracy pedagoga, zarówno w aspekcie edukacyjno-badawczym jak i warsztatowym.
3.Omówienie najważniejszych-bazowych zagadnień edukacyjnych związanych z rozwojem dziecka i diagnozą jego potrzeb edukacyjnych oraz wyzwań.
4.Zapoznanie pedagoga z kompleksowym programem wsparcia dziecka na różnych etapach jego rozwoju.
5.Przedstawienie zagadnień związanych z rozwojem poznawczo-emocjonalnym dziecka oraz możliwości związanych z wczesną stymulacja rozwoju ucznia.
Tematyka szkoleń:
1.Zmysły człowieka a przetwarzanie sensoryczne – perspektywa pediatryczno-neurologiczna
- Rozwój dziecka w zakresie zmysłów z perspektywy pediatry. Co zaobserwujesz podczas bilansu?
- Czy dieta ma wpływ na przetwarzanie bodźców? Co z tym cukrem?
- Szczepionki a rozwój dziecka.
2.Percepcja słuchowa od podstaw – warsztat diagnostyczno-terapeutyczny.
- Słuch fizyczny a procesy przetwarzania słuchowego.
- Jak wychwycić, że dziecko nie słyszy prawidłowo i co robić – pierwsze kroki diagnostyczne.
-Metody pedagogiczne wspierające rozwój percepcji słuchowej.
- Inspiracje do domowych ćwiczeń słuchowych.
3.Terapia ręki i grafomotoryka od podstaw – warsztat diagnostyczno-terapeutyczny.
- Anatomia ręki i dłoni – ważny aspekt prowadzenia terapii ręki.
- Rozwój samodzielności w kontekście terapii ręki.
- Diagnoza trudności w zakresie terapii ręki i grafomotoryki – przykładowe arkusze do pracy.
- Wskazówki terapeutyczne i programy działania dla dziecka z trudnościami.
4.Procesy przetwarzania sensorycznego w praktyce – wstęp do Integracji Sensorycznej dla pedagogów/nauczycieli.
- Co to jest Integracja Sensoryczna?
- Funkcjonowanie zmysłów w kontekście przetwarzania sensorycznego.
- Przesiewowe arkusze diagnostyczne, które pomogą wychwycić trudność.
- Kierunki wsparcia i inspiracje.
5.LogoSensoryka - jak angażować zmysły i aparatu mowy z uwzględnieniem pracy nad umiejętnościami komunikacyjnymi Dziecka.
- Jak wspierać rozwój mowy Małych Dzieci?
- Jak wspomagać komunikację Małego Dziecka?
- Jak przebiega rozwój Integracji Sensorycznej u Małego Dziecka?
- Jak logopedycznie i sensorycznie bawić się w grupie Dzieci i w pracy indywidualnej?
6.Logorytmika – warsztat praktyczny.
- Logorytmika - wprowadzenie do metody.
- Znaczenie logorytmiki w terapii zaburzeń mowy i myślenia
- Zabawy logorytmiczne stymulujące mowę, słuch, pamięć i koncentrację.
-Ćwiczenia muzyczno-ruchowe w pracy terapeutycznej.
Efekty kształcenia:
- Nauczyciel-pedagog wzbogaca swoją wiedzę o holistyczne podejście do pracy z dzieckiem w aspekcie edukacyjno-poznawczym, uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka.
- Pedagog zdobywa wiedzę z zakresu szerokiej metodologii badania procesów rozwojowych dziecka oraz wsparcia jego rozwoju na poszczególnych etapach jego życia.
- Pedagog poznaje szeroki wachlarz narzędzi i arkuszy diagnostycznych, które wykorzysta w pracy z pacjentem.
- Pedagog nabywa umiejętności praktycznego i warsztatowego wsparcia dziecka w procesie rozwoju.
Placówka otrzymuje certyfikat – „Placówka wspierająca rozwój małego dziecka. Placówka z pasją”
W terminie od 7 września 2020 zapraszamy do udziału w szkoleniach placówki prywatne o charakterze edukacyjnym /pracodawca może zgłosić kadrę pedagogiczną, zespół pracowników na szkolenie/, indywidualne osoby pracujące w charakterze nauczycieli, pedagogów, terapeutów, logopedów, opiekunów oraz rodziców z terenu powiatu leszczyńskiego, woj. wielkopolskie. Uczestnik szkolenia zgodnie z wymogami powinien zamieszkiwać, uczyć się lub pracować na terenie powiatu leszczyńskiego.
W terminie od 15 września zapraszamy do udziału w szkoleniach osoby indywidualne zamieszkałe na terenie woj . podlaskiego /meldunek nie jest wymagany, należy wskazać adres pod którym uczestnik aktualnie przebywa/
Osoby z województwa podlaskiego mogą zgłosić się od razu na 3 szkolenia.
Jesteś zainteresowana/zainteresowany? Napisz maila i poproś o więcej informacji na adres instytut@cognitus,pl
Uczestnik uzyskuje wsparcie przy wypełnianiu dokumentacji.
Zgłoś się przez odpowiedni formularz znajdujący się w zakładce powiat leszczyński Powiat Leszczyński lub woj.podlaskie Województwo podlaskie
Uczestnik uzyskuje wsparcie przy wypełnianiu dokumentacji.