Pracujesz z dziećmi lub młodzieżą? Szukasz inspiracji do pracy z emocjami? Chcesz zdobyć wiedzę i umiejętności dotyczące treningu uważności, mindfulness, samosterowności? Zapraszamy Cię do udziału w dofinansowanym projekcie szkoleniowym „Trener rozwoju emocji dzieci i młodzieży.”
- Projekt dedykowany jest osobom z całej Polski pracującymi z dziećmi.
- Program zakłada przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 80 godzin (4 bloki szkoleniowe po 20 godzin).
- Koszt udziału w jednym szkoleniu 200 zł ( z dofinansowaniem 1000 zł za każde szkolenie).
Warunki uzyskania dofinansowania:
- Zamieszkanie na Terenie Polski
- Zainteresowanie pracą z dziećmi i młodzieżą.
- Wpłacenie kwoty 200 zł za każde szkolenie
- Udział we wszystkich szkoleniach upoważnia do uzyskania Tytułu „Trener rozwoju Emocji Dzieci i Młodzieży”
- Liczba miejsc ograniczona – tylko 15 miejsc.
Szkolenia prowadzone są w trybie zdalnym. Terminy szkoleń podane są przy poszczególnych blokach.
Szkolenia
Blok 1
METODY I TECHNIKI ROZWIJANIA EMPATII, SAMOŚWIADOMOŚCI I SAMOAKCEPTACJI DZIECI.
ZAKRES TEMATYCZNY:
- Inteligencja emocjonalna wg D.Golemana.
- Obszary inteligencji emocjonalnej.
- Samoświadomość człowieka jako podstawa rozwoju osobowości.
- Ćwiczenia, gry i zabawy rozwijające samoświadomość.
- Samoakceptacja i samoświadomość jako niezbędne warunki budowania poczucia własnej wartości.
- Przyczyny braku poczucia własnej wartości.
- Gry, zabawy i ćwiczenia wpływające na rozwój pewności siebie.
- Poziomy empatii wg D. Golemana.
- Gry, zabawy i ćwiczenia rozwijające empatię.
- Empatia w pracy zespołowej; rozwijanie umiejętności pracy w zespole.
Blok 2
PODSTAWY PSYCHOLOGII EMOCJI I METODY ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI REGULOWANIA EMOCJI.
ZAKRES TEMATYCZNY:
- Podstawy psychologii emocji.
- Rozwój emocjonalny człowieka od wieku przedszkolnego do dorosłości.
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność nazywania własnych emocji oraz emocji innych ludzi.
Ćwiczenia kształtujące umiejętność zarządzania własnymi emocjami. - Bajkoterapia jako metoda pracy nad trudnymi emocjami – złością, wstydem, zazdrością.
- Neurobiologiczne podstawy rozwoju emocji dzieci. Komunikacja “przyjazna emocjom”, ćwiczenia praktyczne.
- Gry i zabawy wspierające rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży.
Blok 3
TRENING UWAŻNOŚCI JAKO METODA ROZWIJANIA MOŻLIWOŚCI POZNAWCZYCH I REGULOWANIA EMOCJI DZIECI I MŁODZIEŻY
ZAKRES TEMATYCZNY:
- Istota i cele treningu uważności: koncentrowanie uwagi na danej czynności/przedmiocie, utrzymywanie jej, kierowanie jej w pożądaną stronę, obserwowanie swoich emocji, odczuć z ciała, doznań smakowych, węchowych, słuchowych zarówno ze świata zewnętrznego, jak i wewnętrznego, zauważanie, obserwowanie i akceptowanie emocji/myśli bez oceniania ich, rozpoznawanie „trudnych myśli” i „trudnych emocji”.
- Potencjalne korzyści z treningu uważności: wzrost koncentracji, lepsza wydajność uczenia się, polepszenie pamięci, wzrost zdolności radzenia sobie z emocjami, frustracjami, bólem i napięciem, długoterminowy i zauważalny spadek dolegliwości, takich jak zmęczenie, niepokój i bezsenność, wzrost zdolności relaksowania umysłu i ciała, wzrost odpowiedzialności za siebie, innych i środowisko, polepszenie relacji interpersonalnych.
- Trening zmysłów.
- Uważna komunikacja.
- Uważność i mózg – wpływ treningu uważności na funkcjonowanie mózgu.
Blok 4
WZMACNIANIE SPRAWCZOŚCI I SAMOSTEROWNOŚCI DZIECI I MŁODZIEŻY.
ZAKRES TEMATYCZNY:
- Relacje jako podstawa edukacji. Godność dziecka. Granice osobiste a autorytet dorosłego.
- Czym jest samosterowność? Wychowanie do efektywnej samosterowności jako jeden z głównych celów edukacyjnych.
- Samosterowność w kontekście procesu uczenia się, strategii uczenia się i stylów uczenia się.
- Portret ucznia samosterownego.
- Motywacja wewnętrzna na rzecz rozwijania samosterowności. Filary motywacji wewnętrznej.
- Neurobiologiczny kontekst samosterowności wg. Joachima Bauera.
- Dziecko jako obywatel.
- Partycypacyjne prawa dziecka.
- Rozwój partycypacji dziecięcej.
- Zagrożenia dla dziecięcej partycypacji.
- Wzmacnianie potencjału dziecka.
- Dziecko w grupie.
- Edukacja jako proces.
- Cykliczność w procesie edukacji – o dynamice grupy.
Po zrealizowaniu wszystkich szkoleń Uczestnik otrzymuje certyfikat „Trener rozwoju emocji dzieci i młodzieży”.
Uwaga!
- Po wysłaniu zgłoszenia uczestnik otrzymuje maila zwrotnego z potwierdzeniem zgłoszenia (mail może być w spamie lub w innych folderach)
- W związku z ogromnym zainteresowaniem szkoleniami, miejsce rezerwujemy po wpłacie 200 zł za pierwsze szkolenie.
Serdecznie zapraszamy! 🙂
Formularz zgłoszeniowy