Wpływ zaburzeń SI na funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – szkolenie stacjonarne

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Wrocław 18 maja 2024 r. (09:00 - 14:00)
  • Wrocław 21 września 2024 r. (09:00 - 14:00)
  • 💰Cena – 450 zł

    Szkolenie odbędzie się w Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka ZMYSŁEK, ul. Korfantego 11, 53-021 Wrocław. Sala wyposażona jest w niezbędne pomoce terapeutyczne. PODCZAS SZKOLENIA – PRAKTYKA NA PROFESJONALNYM SPRZĘCIE DO ZAJĘĆ SI.

    Odbiorcy: nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, studenci kierunków pedagogicznych.
     
    Opis: W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się czym są zaburzenia SI i jak je rozpoznać. Coraz więcej dzieci mierzy się bowiem z tego typu trudnościami i wymaga wsparcia. Nieodzowne jest więc prawidłowe rozpoznanie problemu i przeciwdziałania jego negatywnym skutkom.
     
    Program szkolenia:
    1. Twórca metody;
    2. Założenie integracji sensorycznej;
    3. Rola i znaczenie zmysłów;
    4. Rozwój zmysłów w okresie prenatalnym + ciekawe wyniki badań;
    5. Sposoby stymulacji zmysłów;
    6. Zaburzenia SI – wyjaśnienie pojęcia
    7. Podział zaburzeń wg J. Ayers i L. Miller
    8. Rodzaje zaburzeń i ich objawy; 
    9. Jak zachowuje się dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole? Na co zwracać uwagę?
    10. Analiza diagnozy dziecka z zaburzeniami SI
    11. Propozycje ćwiczeń
    12. Dyspraksja
    13. Warsztat – zabawy, ćwiczenia i aktywności, prezentacja pomocy dydaktycznych
    14. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej do pracy w przedszkolu i w szkole.
    Korzyści: Uczestnicy w trakcie szkolenia;
    • dowiedzą się, jakie zaburzenia SI można wyróżnić
    • zapoznają się z objawami zaburzeń SI
    • będą w stanie przygotować zajęcia z wykorzystaniem zabaw z zakresu integracji sensorycznej
    • poznają sposoby interpretacji opinii 
    • poznają  zasady pracy z dzieckiem z zaburzeniami SI

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz – Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Uwielbia pracę z dziećmi i rodzicami. Jest właścicielką gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka. Swoją pasję bycia terapeutą realizuje również pisząc artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną. Prywatnie – szczęśliwa mężatka, która uwielbia czytać książki i chodzić do teatru. Kiedy tylko ma możliwość podróżuje, szczególnie na Wschód, który ogromnie ją fascynuje.