Trener dziecka i nastolatka ze spektrum autyzmu – podejście rozwojowe w nurcie floortime

Szkolenie skierowane jest do terapeutów, pedagogów, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką funkcjonowania dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu. Omówione zostaną kwestie związane z rozwojem społecznym, komunikacją i relacjami. Ponadto zastanowimy się nad trudnościami jakie towarzyszą dzieciom i nastolatkom z ASD w świecie neurotypowym. Uczestnicy zaznajomią się z rozwojowym podejściem terapeutycznym, w oparciu o relacje i zainteresowania dziecka ze spektrum autyzmu.

💰Cena 650 zł

Sprawdź terminy poniżej👇

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do tematyki spektrum autyzmu.
  2. Funkcjonowanie i trudności dziecka i nastolatka z ASD na różnych płaszczyznach (rodzina, placówka edukacyjna, grupa rówieśnicza).
  3. Funkcjonalny rozwój emocjonalny dziecka z ASD wg Floortime.
  4. Indywidualny profil sensoryczny dziecka z ASD.
  5. Terapia rozwojowa – główne aspekty i założenia, zasady i znaczenie dla rozwoju dziecka.
  6. Jak budować bazowe funkcje komunikacyjne?
  7. Na czym polega podążanie za dzieckiem?
  8. Strategie budowania relacji z dzieckiem poprzez zabawę i w oparciu o jego zainteresowania – praktyka.
  9. Czas na pytania.

Korzyści: Uczestnik szkolenia zapozna się z funkcjonalnym obrazem dzieci i nastolatków z ASD oraz strategiami rozwojowymi w oparciu o podejście podążające.

Materiały: Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe drukowane, certyfikat oraz przerwy kawowe.

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Warszawa 20 kwietnia 2024 r. (10:00 - 18:00)
  • Warszawa 25 maja 2024 r. (10:00 - 18:00)
  • Warszawa 15 czerwca 2024 r. (10:00 - 18:00)
  • 📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Magdalena Kosiń – fizjoterapeuta, logopeda, terapeuta i diagnosta zaburzeń integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych. Ponadto od 12 lat prowadzi Polską Szkołę Sobotnią w Wielkiej Brytanii. Od 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie. Jej pasją zawodową jest praca z dziećmi z zaburzeniem rozwoju. Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne i zawodowe w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat jest szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla specjalistów, terapeutów i nauczycieli. Nie zapomina również o rodzicach, dla których organizuje darmowe konsultacje i szkolenia. Służy im radą i pomocą, aby lepiej zrozumieli swoje dzieci. Swoją pracę kieruje jednak głównie do dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi i problemami. To dzieci są dla niej najważniejsze. Założycielka i właścicielka Gabinetu Terapeutyczno – Szkoleniowego „Puzzle Szkolenia i Terapia” w Wielkiej Brytanii. Obecnie pracuje nad książką na temat autyzmu, która ma być poradnikiem dla rodziców tych dzieci.