Adresaci szkolenia: nauczyciele wszystkich typów szkół, pedagodzy, psycholodzy, trenerzy, wykładowcy, pracownicy Wydziałów Oświaty i Wychowania
Jak budować swój autorytet nauczyciela, nie stając się tyranem i zachowując dobry kontakt z podopiecznymi?
Jak stać się nauczycielem lubianym, ale i znanym z wysokich wymagań?
Jak zapewnić sobie posłuch klasy bez nastawienia jej wrogo przeciw sobie?
Tego wszystkiego dowiecie się Państwo na naszym szkoleniu.
OPIS SZKOLENIA
Na budowanie autorytetu nauczyciela i wychowawcy składa się wiele czynników – ukończenie studiów pedagogicznych nie zapewnia posiadania autorytetu u uczniów, z którymi się pracuje. Do tego, aby być autorytetem dla podopiecznych, trzeba samodzielnie doprowadzić – często wytężoną własną pracą, a także poprzez podejmowanie wielu działań związanych z procesem wychowania.
Jeśli chcesz odbudować lub odnaleźć swój autorytet w oczach swoich i uczniów przyjdź na szkolenie, jest skierowane właśnie dla Państwa!
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest
- Nabycie praktycznej wiedzy w budowaniu współczesnego modelu autorytetu nauczyciela
- Nauka kształtowania własnego wizerunku i modelowania go w zgodzie z samym sobą.
- Uzyskanie poprawy pewności siebie i wzmocnienie siły wewnętrznej w roli pedagoga.
- Nauka asertywnego wyrażania oczekiwań, ustanawiania zasad i egzekwowania wykonania zadań przez uczniów.
PROGRAM SZKOLENIA:
Wprowadzenie
- Pojęcie autorytetu i jego rodzaje
- Rola autorytetu
- Czynniki kształtujące autorytet
- Etapy kształtowania się autorytetu w świadomości uczniów
- Podstawowe cechy i efekty pozytywnego wizerunku nauczyciela
Świadoma zmiana własnego wizerunku
- Cechy autorytetu nauczyciela
- Autorytet nauczyciela wobec uczniów, pedagogów i własnej rodziny
- Szkoła jako miejsce do kreowania autorytetu nauczyciela
- Kontrakt z klasą – jak powinien wyglądać, jak go zawrzeć, po co i kiedy
- Zasady i reguły gry oraz konsekwencja w ich przestrzeganiu – uwarunkowania
- Autoprezentacja i praca nad postrzeganiem postawy nauczyciela
Ćwiczenia praktyczne
- Analiza transakcyjna
- Wystąpienia nauczyciela wg. reguł analizy transakcyjnej
- Praca nad językiem wspomagającym relacje z grupą
- Elementy autoprezentacji
- Granice osobiste
- Kontakt wzrokowy, gestykulacja, postawa i inne elementy komunikacji niewerbalnej - praca z ciałem
- Spójność autoprezentacji – kongruencja
- Proces kontrolowania wywieranego wrażenia – pewność siebie
- Jak radzić sobie ze wstydem, stresem i niepewnością podczas lekcji
- Postawy asertywne i ich wykorzystanie w pracy z uczniem
- Trening zachowań asertywnych w konkretnych sytuacjach z pracy nauczyciela – case study
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- Poprawa, odbudowa lub nabycie swojego autorytetu nauczyciela
- Naprawa stosunków z uczniami
- Zwiększenie świadomości własnych możliwości i umiejętność wykorzystania ich w codziennej pracy
- Uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, przydatne w poszukiwaniu nowego miejsca zatrudnienia