Dla kogo sensoterapia?
Dla nauczycieli, pedagogów, logopedów, psychologów i terapeutów oraz osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Brak zaplanowanych szkoleń
Czas trwania: 9.00-15.00
Podczas Szkolenia Uczestnicy zdobędą nowe umiejętności oraz poszerzą swoją wiedzę na temat wykorzystania metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Jak powszechnie wiadomo zaburzenia przetwarzania sensorycznego mają znaczący wpływ na sferę emocjonalną dziecka, rozwój motoryki a także funkcje poznawcze. Percepcja wzrokowa, słuchowa, dotykowa, sprawność motoryki dużej i małej powinny być od najmłodszych lat kompleksowo rozwijane, tak aby zapobiegać i przeciwdziałać niepowodzeniom w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Szkolenie Sensoterapia zgodnie ze współczesnymi potrzebami edukacyjnymi, jest wzbogacone o skuteczne i kreatywne formy pracy, takie jak jak wykorzystanie plastyki w ćwiczeniu zaburzeń integracjii sensorycznej, sensoterapia, terapia motoryki ręki, teoria uczenia motorycznego oraz ćwiczenia praktyczne związane między innymi z ruchem kreatywnym.
Pozdczas szkolenia Uczestnicy poznają metody pracy z uczniem z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego czy z dyspraksją. Otrzymacie Państwo konkretne narzędzia, które można od razu zastosować w swojej pracy edukacyjnej.
Dowiecie się jak planować zajęcia i ćwiczenia wpierające rozwój dziecka zarówno w środowisku edukacyjnym, jak i w domu.
Uczestnicy szkolenia:
- Zdobędą wiedzę z zakresu głównych założeń teorii integracji sensorycznej
- Poznają układy sensoryczne i ich znaczenie w rozwoju dziecka
- Doświadczą technik radzenia sobie z wybranymi deficytami sensorycznymi
- Dowiedzą się jak współpracować z rodzicami w zakresie integracji sensorycznej
Program szkolenia:
- Wstęp do teorii integracji sensorycznej
- Stadia rozwoju zmysłów i ich wspólnych zależności
- Rodzaje układów sensorycznych i ich znaczenie dla rozwoju dziecka
- Rodzaje zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- Sposoby radzenia sobie z deficytami sensorycznymi
- Techniki wychowawcze wspierające rozwój małego dziecka
- Ćwiczenia wspierające układ przedsionkowo-proprioceptywny, dotykowy i planowanie motoryczne
- Strategie postępowania ułatwiające dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej rozwój w środowisku edukacyjnym
- Katalog pomocy, narzędzi i ćwiczeń sensorycznychdo praktycznego wykorzystania podczas zajęć z dziećmi- wykorzystujące założenia arteterapii, terapii ręki, plastyki sensorycznej, zajęć ruchowych
- Planowanie i organizacja zajęć z sensodydaktyki
- Ćwiczenia i zabawy stymulujące zmysły
- Zwykłe i niezwykłe "pomoce dydaktyczne" stosowane w sensodydaktyce
- Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysł proprioceptywny, dotyku, węchu, przedsiosnkowy i słuchu
- Ćwiczenia obustronnej koordynacji,przekraczanie linii środkowej ciała i planowania motorycznego
Co zyskuje każdy uczestnik szkolenia?
- zna i potrafi przeanalizować podstawowe zagadnienia z zakresu integracji sensorycznej
- potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę układów sensorycznych
- umie dobrać odpowiednie ćwiczenia do danej dysfuncji układu sensoryczngo
- samodzielnie konstruuje ćwiczenia z zastosowaniem sensoterapii, zmysłoplastyki i arteterapii
- wykorzystuje w swojej pracy zdobytą wiedzę i umiejętności posługiwania się ruchem kreatywnym