Niegrzeczne dzieci nie istnieją! Pozytywna dyscyplina dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Warszawa 7 października 2022 - 8 października 2022 r. (09:00 - 13:00)
  • 💰Cena: 650 zł

    Godziny szkolenia:

    • sobota 9-18,
    • niedziela 9-13

    Grupa docelowa: Szkolenie dladyrektorów, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz innych dorosłych/specjalistów, pracujących z dziećmi w wieku 3-10lat.

    Opis: Czy niegrzeczne dzieci istnieją? Czy dyscyplina może być tylko i wyłącznie pozytywna? Jak można budować trwałe relacje z uczniami, oparte na szacunku i empatii? Jak zachęcać dzieci do współpracy – bez kar i nagród? Jak wzmacniać ich poczucie wartości? Jak uczyć się na błędach i koncentrować na rozwiązaniach?

    Zapraszamy na szkolenie bazowe pt. „ Pozytywna Dyscyplina dla nauczycieli – przedszkolnych i wczesnoszkolnych”. Pozytywna Dyscyplina jest znanym na świecie podejściem do nauczania, wychowania, rodzicielstwa i komunikacji, pełnego wiedzy, narzędzi i rozwiązań , przydatnych w pracy z dziećmi w każdym wieku. Opiera się na budowaniu z dziećmi trwałych i długofalowych relacji, opartych na szacunku i empatii.

    Szkolenie ma formę warsztatów – z przestrzenią do ćwiczeń i dyskusji.

    Cele szkolenia:

    • poznanie podstawowych założeń i narzędzi, jakie proponuje Pozytywna Dyscyplina,
    • udzielenie dorosłym potrzebnego wsparcia – merytorycznego i praktycznego – w obliczu rozmaitych trudności wychowawczych takich jak agresja, zniechęcenie, brak współpracy, histerie, konflikty rówieśnicze.

    Program szkolenia:

     1. Pozytywne podejście. Jak być nauczycielem uprzejmym i stanowczym jednocześnie.
    • Czym jest Pozytywna Dyscyplina? Wstęp.
    • Jakie życiowe kompetencje kształtuje u dzieci kontra wyzwania, z jakimi spotykamy się w placówkach.
    • Pozytywna Dyscyplina jako program rozwijania umiejętności społeczno-emocjonalnych u dzieci. Przykłady narzędzi i technik. Nauczyciel asertywny – uprzejmy i stanowczy w tym samym czasie.
    2. Dlaczego dzieci się źle zachowują?
    • Co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie.
    • Dlaczego dzieci źle się zachowują? Metafora góry lodowej, czyli co kryje się za zachowaniem.
    • Czym jest poczucie przynależności i znaczenia. Błędne strategie zachowania u dzieci.
    3. Skutki kar i ich wpływ na długofalowe rezultaty pracy wychowawczej.
    • Co zamiast nagród i kar.
    • Konsekwencja logiczna. Konsekwencja naturalna.
    • Skupienie na rozwiązaniu jako jedyna alternatywa do kar.
    4. Budowanie poczucia własnej wartości u dzieci .
    • Jak motywować, by nie zniechęcać.
    • Czym różni się zachęta od pochwał.
    • Pytania pełne ciekawości – jak ich używać

    Korzyści: 

    • otrzymanie praktycznych narzędzi do pracy z dziećmi,
    • wiedza na temat przyczyn „niegrzecznych” zachowań u dzieci,
    • zrozumienie swojej frustracji i złości dziecka,
    • wsparcie grupy w obliczu podobnych wyzwań wychowawczych,
    • nauka poszukiwania rozwiązań,
    • praca nad sobą, mająca na celu stanie się lepszym nauczycielem/ wychowawcą – bardziej asertywnym, empatycznym.

    Materiały szkoleniowe: Uczestnicy otrzymują materiały – workbooki, z podsumowaniem treści szkolenia, listą przydatnych komunikatów, miejscem na samodzielne ćwiczenia.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Olga Pośpiech – Edukatorka Pozytywnej Dyscyplina. Od ponad 4 lat wspiera rodziców i nauczycieli, pomagając im budować wartościowe relacje z dziećmi, ucząc empatycznej komunikacji i skutecznej współpracy. W swojej pracy wykorzystuje narzędzia Pozytywnej Dyscypliny , założenia pedagogiki Marii Montessori (ukończyła roczny kurs montessoriańskiej pedagogiki przedszkolnej) i rodzicielstwa bliskości. Dzieli się także swoim 6-letnim doświadczeniem, zdobytym na stanowisku dyrektorki niepublicznego przedszkola Montessori. Organizuje i prowadzi zarówno warsztaty dla rodziców, jak i szkolenia dla rad pedagogicznych. Prywatnie mama dwóch synów (10 i 12 lat).