Metoda Projektu w Przedszkolu

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Warszawa 20 stycznia 2024 r. (09:00 - 15:00)
  • 💰Cena – 500 zł

    Odbiorcy: Szkolenie przeznaczone dla:

    • pracowników i kadry zarządzającej przedszkoli oraz punktów przedszkolnych
    • tych, którzy zamierzają otworzyć przedszkole
    • pedagogów przedszkolnych

    Opis szkolenia: Przed nauczycielami postawiono nowe wyzwanie! Z osoby centralnej w procesie nauczania nauczyciel staje się organizatorem procesu uczenia się! Jeśli zadajesz sobie pytanie jak to zrobić- TEN KURS JEST WŁAŚNIE DLA CIEBIE! Metoda projektu opiera się na działaniu praktycznym, w której zadaniem nauczyciela jest wspieranie dziecięcej ciekawości, umiejętności współpracy, stymulowanie samodzielności myślenia i odpowiedzialności za własne postępowanie, z zachowaniem celów dydaktycznych określonych w programach wychowania przedszkolnego. Szkolenie dostarcza niezbędnej wiedzy oraz praktycznych umiejętności umożliwiających wykorzystanie metody projektu w pracy z najmłodszymi dziećmi.

    Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom fachowej wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu:

    • założeń metody projektu i specyfiki stosowania tej metody w przedszkolu
    • planowania pracy metodą projektu we własnej placówce edukacyjnej
    • sposobów monitorowania i dokumentowania przebiegu i efektów projektu badawczego

    Program szkolenia:

    1. Zalety i wady metody projektu w pracy z przedszkolakami.
    2. Podział projektów badawczych.
    3. Wyróżniane etapy pracy metodą projektów.
    4. Rola nauczyciela jako drogowskazu dla wychowanków pracujących metodą projektów.
    5. Dokumentowanie działań przedszkolaków w czasie trwania projektu.
    6. Zasady konstruowania kryteriów oceny pracy dzieci.
    7. Przygotowanie prezentacji efektów pracy przedszkolaków.
    8. Rola projektów interdyscyplinarnych w podnoszeniu jakości pracy przedszkola i doskonaleniu współpracy nauczycieli przedszkolnych.

    Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi i wymaga aktywności uczestników.

    Korzyści: Uczestnicy:

    • znają i stosują w praktyce techniki wspierania samodzielnej pracy uczniów na etapie: wyboru tematu, formułowania problemu, określanie celów projektu oraz zasad współpracy zespołowej uczniów,
    • znają i wykorzystują sposoby monitorowania samodzielnej pracy uczniów (w tym tabele dobrze wykonanego zadania) ,
    • przygotowują i przeprowadzają razem z uczniami ewaluacje projektu oraz na bazie zdobytego doświadczenie rekomendują wnioski do modyfikacji przyjętych w szkole rozwiązań
    • otrzymują wiążące zaświadczenie ukończenia szkolenia, które z powodzeniem może wykorzystać jako atut w poszukiwaniu pracy!

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Małgorzata Kowalska – sprawdź więcej informacji o prowadzącej – https://cognitus.pl/o-nas/zespol/