KURS – PEDIATRIC FEEDING DISORDES w praktyce logopedy – strategie diagnostyczno-terapeutyczne: MODUŁ I
- Szkolenie obejmuję tematykę diagnozy i terapii trudności w karmieniu dzieci od okresu noworodkowego do 12 miesiąca życia. Pokazuje i uczy w jaki sposób zaopiekować pacjenta i jego rodzinę od momentu pierwszej wizyty w gabinecie i przejść przez wywiad oraz obserwację trudności.
- Uczestnik szkolenia otrzymuje przykładowe arkusze wywiadu, obserwacji i diagnozy uwzględniające całościowe podejście do wyzwań związanych z karmieniem w tym okresie.
- Podczas szkolenia Uczestnik ma szansę nauczyć się badania noworodka i niemowlęcia w aspekcie logopedycznym.
Terminy: 26 sierpnia (16:00-20:00) oraz 27 sierpnia (09:00-16:00)
💰Cena 1299 zł
Istnieje możliwość wzięcia udziału w poszczególnych modułach po kolei lub w trzech od razu.
Program:
Diagnoza:
- W poszukiwaniu przyczyny trudności – analiza okresu prenatalno-perinatalnego z uwzględnieniem dokumentacji medycznej, wywiadu biologiczno-środowiskowego w oparciu o najnowsze standardy postępowania. Przykłady kliniczne.
- Noworodek i jego potrzeby, a trudności z pobieraniem pokarmów – całościowa diagnoza logopedyczna w aspekcie żywieniowym. Problemy regulacyjne, karmienie responsywne. Doświadczenia z Oddziału Neonatologii. Przykłady kliniczne.
- Rozwój funkcji pokarmowych niemowlęcia do 12 miesiąca życia – etapy rozwojowe, norma a wyzwanie. Karmienie piersią, karmienie butelką i proces rozszerzania diety.
- Całościowa diagnoza zaburzeń karmienia w pierwszym roku życia – aspekt logopedyczny. Przykłady kliniczne.
- Ankyloglosja a trudności w karmieniu.
Terapia:
- Główne kierunki działań w zakresie trudności w karmieniu dziecka 0-12 – jakie mamy możliwości?
- Zespół specjalistów zajmujących się całościowym wsparciem dziecka i rodziny – role, zadania, możliwości i efekty działań.
- Wsparcie karmienia innymi drogami niż doustnie – kiedy o tym myśleć? Procedura krok po kroku. Leczenie żywieniowe.
- Praca z dzieckiem z trudnościami w ssaniu. Karmienie dziecka urodzonego przedwcześnie, karmienie dziecka z rozszczepem, wiotkością krtani.
- Strategie sensoryczno-motoryczne stosowane w pracy z małym dzieckiem wykazującym trudności w karmieniu – doświadczenia i przykłady z praktyki własnej.
W trakcie szkolenia wiedza teoretyczna będzie poparta danymi naukowymi, zdjęciami, materiałem filmowym i ćwiczeniami praktycznymi.
Prowadzące:
- Marcelina Przeździęk – neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta NDT-Bobath i Bobath Baby.
- Aleksandra Kaczyńska – neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta CNB J.Brondo Argentina-Cordoba, terapeuta RCM, ukończyła kurs NBAS, terapeuta NDT-Bobath.