Wzmacnianie kontroli posturalnej u dzieci w wieku szkolnym – szkolenie on-line

Szkolenie dedykowane dla: pedagogów, nauczycieli, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, psychologów, psychoterapeutów, lekarzy rehabilitacji medycznej, ortopedów, stomatologów, ortodontów, dietetyków. Kształtowanie postawy ciała u dziecka w wieku szkolnym jest zależne od wielu czynników. W jaki sposób można wspomagać rozwój kontroli posturalnej wykorzystując świadomą pracę z oddychaniem, uziemieniem stóp oraz ustawieniem głowy w przestrzeni?

💰Cena 250 zł

Sprawdź terminy poniżej👇

Program szkolenia:

Co to jest kontrola posturalna i dlaczego jest istotna dla czynności życiowych?

Oddychanie:

  • Dlaczego drożność nosa jest ważna i jak stymulować oddychanie przez nos z wykorzystaniem zmysłu węchu?
  • Jak działa przepona i jak wspomagać jej aktywność z wykorzystaniem głosek zwarto-wybuchowych – technika terapii N.A.P.?
  • Oddychanie a stabilność i mobilność kręgosłupa oraz liniowość segmentów ciała.
  • Szybkie testy do jakościowej i ilościowej oceny wzorca oddechowego stosowane u dzieci.
  • Jak dziecko może doświadczać własnej sprawczości w regulacji sposobu oddychania – zadanie „kwadrat oddechowy”.
  • Dynamiczna stabilność tułowia, mobilizacja przepony oraz usprawnianie funkcji chwytnej ręki w zadaniach interesujących dla dzieci i młodzieży.
  • Dlaczego speleoterapia jest skuteczna u dzieci z problemami oddechowymi oraz w kształtowaniu sprawności fizycznej – krótkie omówienie wyników badań naukowych prowadzonych w Polsce i na świecie oraz informacja na temat możliwości rehabilitacji pulmonologicznej z wykorzystaniem metod speleoterapii w Uzdrowisku Kopalnia Soli „Wieliczka”.

Sen

  • Dlaczego nastolatek nie chce chodzić wcześnie spać?
  • Jak zadbać o komfort snu dziecka?

Stopy

  • Dlaczego stopy stanową fundament prawidłowej postawy ciała?
  • Proste zadania wzmacniające podpór na stopach.
  • Na czym polega indywidualne formowanie wkładek termoplastycznych do butów i dlaczego warto je stosować u dzieci?
  • Stopa jak „katapulta” – zadania lokomocyjne dla efektywnego chodzenia i biegania.
  • Czy ćwiczenia funkcji chwytnej stóp są wskazane dla wzmacniania kontroli posturalnej?

Pozycja głowy

  • Dlaczego pozycja głowy wysuniętej przed ciało – forward head posture stanowi plagę społeczną?
  • Old is gold – czy przebyte przez dziecko urazy głowy oraz innych struktur ciała mogą generować przetrwałe mechanizmy ochronne, zaburzające kontrolę posturalną?
  • Język jako istotny „aparat ortodontyczny” oraz „stabilizator” szyi – przykłady techniki terapii N.A.P. dla wzmacnienia pozycji wertykalno-horyzontalnej języka oraz stabilizacji głębokiej szyi w interesującym dla dzieci kontekście z wykorzystaniem zmysłu węchu i smaku.
  • Możliwości regulacji napięcia w obrębie traktu ustno-twarzowego – zastosowanie małych przyborów sensorycznych.
Brak zaplanowanych szkoleń

❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

Prowadząca – Sylwia Mętel, doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista fizjoterapii, instruktor terapii N.A.P. zrzeszony w NAPAcademy (www.renatahorst.de), fizjoterapeuta z ponad 20-letnim stażem w zawodzie, praktyka prywatna Gabinet Fizjoterapia personalna al. Jana Pawła II 82 w Krakowie we współpracy w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym, nauczyciel akademicki od 2005 r. aktualnie adiunkt w Zakładzie Adaptowanej Aktywności Fizycznej i Sportu Wydziału Rehabilitacji Ruchowej AWF w Krakowie (http://wrr.awf.krakow.pl/instytut-nauk-stosowanych/125-artykuly-pracownikow/1085-dr-sylwia-metel) gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i wykłady na kierunku fizjoterapia i terapia zajęciowa oraz ze studentami programu Erasmus+. W oparciu o doświadczenia z czynnego udziału w projekcie Mistrzowie dydaktyki realizuje zajęcia metodą tutoringu. Kwalifikowany instruktor pływania, żeglarstwa, sportu osób niepełnosprawnych, Mama dwóch synów w wieku szkolnym.