Stymulacja bazowych funkcji komunikacyjnych w autyzmie – podejście praktyczne – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 11 maja 2021 r. (18:00 - 21:00) ZAPISZ SIĘ

  • 💰Cena 149 zł

    Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia,

    Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    Szkolenie skierowane jest do logopedów, terapeutów, terapeutów autyzmu, pedagogów, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, rodziców pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zaburzeń rozwoju, chcących nawiązać kontakt z dzieckiem z ASD.

    Szkolenie skierowane jest do logopedów, terapeutów, terapeutów autyzmu, pedagogów, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, rodziców pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zaburzeń rozwoju, chcących nawiązać kontakt z dzieckiem z ASD.

    Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i praktycznymi oddziaływaniami terapeutycznymi wobec dzieci z zaburzeniami rozwoju, kształtującymi fundamenty komunikacji.

    Uczestnik szkolenia po jego ukończeniu:

    • dysponuje wiedzą z zakresu podstawowych funkcji komunikacyjnych, niezbędnych do budowania komunikacji i werbalizacji;
    • potrafi wspomagać funkcjonowanie dziecka z autyzmem;
    • wykazuje kreatywność podczas organizowania oddziaływań terapeutycznych;
    • otrzymuje zaświadczenie uczestnictwa i materiały szkoleniowe.

    Program szkolenia:

    1. Czynniki kształtujące rozwój komunikacji i mowy.
    2. Etapy rozwoju komunikacji dziecka ze spektrum autyzmu.
    3. Sposoby komunikacji dziecka ze spektrum autyzmu.
    4. Przyczyny uniemożliwiające rozwój bazowych funkcji komunikacyjnych.
    5. Kontakt wzrokowy – istota i znaczenie dla funkcjonowania dziecka oraz strategie terapeutyczne.
    6. Reakcja na imię – istota i znaczenie tej umiejętności oraz strategie terapeutyczne.
    7. Gest wskazywania palcem – istota i znaczenie dla funkcjonowania dziecka oraz strategie terapeutyczne.
    8. Wspólne pole uwagi – istota i znaczenie dla funkcjonowania dziecka oraz strategie terapeutyczne w oparciu o Attention Autism Therapy (główne aspekty).
    9. Naśladowanie – istota i znaczenie dla funkcjonowania dziecka oraz zabawy rozwijające tę umiejętnością.
    10. Naprzemienność – istota i znaczenie dla funkcjonowania dziecka oraz strategie terapeutyczne.
    11. Jakie elementy i właściwości powinna zawierać zabawa, aby dziecko ze spektrum autyzmu chciało w niej uczestniczyć?
    12. Zasady treningu zabawy.
    13. Kryteria minimum komunikacyjnego.
    14. Pytania uczestników.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Magdalena Kosiń – fizjoterapeuta, logopeda, terapeuta i diagnosta zaburzeń integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych. Ponadto od 12 lat prowadzi Polską Szkołę Sobotnią w Wielkiej Brytanii. Od 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie. Jej pasją zawodową jest praca z dziećmi z zaburzeniem rozwoju. Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne i zawodowe w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat jest szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla specjalistów, terapeutów i nauczycieli. Nie zapomina również o rodzicach, dla których organizuje darmowe konsultacje i szkolenia. Służy im radą i pomocą, aby lepiej zrozumieli swoje dzieci. Swoją pracę kieruje jednak głównie do dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi i problemami. To dzieci są dla niej najważniejsze. Założycielka i właścicielka Gabinetu Terapeutyczno – Szkoleniowego „Puzzle Szkolenia i Terapia” w Wielkiej Brytanii. Obecnie pracuje nad książką na temat autyzmu, która ma być poradnikiem dla rodziców tych dzieci.