Psychologia różnic indywidualnych w zastosowaniu. Jak wspierać rozwój temperamentu ucznia? – szkolenie on – line

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 14 grudnia 2020 r. (18:00 - 21:00) ZAPISZ SIĘ
  • 💰 cena – 149 zł

    ❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    ❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom .Uprzejmie prosimy o pobranie bezpłatnej aplikacji zoom ze strony https://zoom.us/ oraz o zalogowanie się poprzez e-mail i zapamiętanie hasła. W dniu szkolenia otrzymają Państwo e -mail z odpowiednim linkiem do szkolenia./Mail może być w spamie lub w powiadomieniach/. Na kilka minut przed szkoleniem proszę „wejść” w link. Zostaną Państwo przekierowani na szkolenie.

    Opis szkolenia:

    • Klasa, grupa przedszkolna, grupa warsztatowa jest zbiorem ludzi. Czy stanie się ona grupą zadaniową, współpracującą ze sobą w osiąganiu celów, czy też pozostanie zespołem jednostek i grupek walczących i rywalizujących ze sobą, realizujących własne cele?
    • Jak wspierać procesy sprzyjające budowaniu więzi społecznych w grupie, aby stała się bezpiecznym miejscem zdobywania i doskonalenia umiejętności społecznych i właściwości przydatnych we współżyciu z ludźmi, takich jak: otwartość, szczerość, poczucie humoru, życzliwość, współpraca?
    • Szkolenie jest dla osób pracujących z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach edukacji, ośrodkach kultury, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej oraz wszystkich zainteresowanych.
    • Celem szkolenia jest zapoczątkowanie procesu zmiany w zachowaniach poprzez zdobycie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim wykonanie ćwiczeń diagnostycznych oraz ćwiczeń wdrożeniowych.

    Opis szkolenia:

    • Temperament to cechy względnie stałe, pierwotnie biologicznie uwarunkowane. Środowisko wspierające sprzyja prawidłowemu rozwojowi osobowości, jednak wysokie wymagania nieadekwatne do możliwości określonego temperamentu ucznia, mogą być przyczyną zaburzeń zachowania.
    • Jak wspierać rozwój temperamentu ucznia, aby w pełni rozwinąć potencjał młodego człowieka? Jak zauważyć ograniczenia nie hamując przy tym naturalnych uzdolnień ucznia?
    • Szkolenie przygotowane jest dla osób pracujących z dziećmi w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach pomocy społecznej, ośrodkach edukacji, ośrodkach kultury, ośrodkach rehabilitacji, świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej oraz wszystkich zainteresowanych.
    • Celem szkolenia jest zapoczątkowanie procesu zmiany w zachowaniach poprzez zdobycie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim wykonanie ćwiczeń diagnostycznych oraz ćwiczeń wdrożeniowych.

    Program szkolenia:

    • Przykłady zachowań wyrażających cechy temperamentu w koncepcji Thomasa i Chess.
    • Regulacyjna teoria temperamentu wg Jana Strelaua.
    • Inteligencja i uzdolnienia. Oznaki, które świadczą o tym, że uczeń jest wybitnie uzdolniony.
    • Temperament jako moderator zjawisk związanych ze stresem.
    • Cecha temperamentalna poszukiwania doznań, formy zaspokojenia potrzeb emocji, nowości zmiany.
    • Różnice osobowościowe w procesie komunikacji oraz w procesie odbierania informacji.

    Co zyskuje każdy uczestnik szkolenia?

    • Poszerzenie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć stosowanych do opisu różnic indywidualnych oraz klasyczne i współczesne koncepcje opisujące i wyjaśniające różnice w podstawowych sferach funkcjonowania, uwzględnianych w podejściu różnicowym (zdolności, osobowość, w tym temperament).
    • Poprawa umiejętności rozpoznawania temperamentu oraz uzdolnień u uczniów.
    • Poprawa umiejętności rozwiązywania problemów psychospołecznych w oparciu o wiedzę naukową z dziedziny różnic indywidualnych.
    • Poprawa umiejętności diagnozowania i wyjaśniania funkcji osobowości dla ważnych rodzajów zachowań jednostki.

    Prowadząca:  Sylwia Putra – studentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS na kierunku Psychologia oraz uczennica Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET. Ponad 300 godzin na sali szkoleniowej z dziećmi w wieku 5-12 lat. Podczas warsztatów edukacyjnych w szkołach podstawowych i przedszkolach zostały zastosowane techniki oraz narzędzia, które zostaną przedstawione na szkoleniu. Szkolenia prowadzi wg. Modelu Efektywnego Treningu – Model SET®, który koncentruje się na trzech kluczowych elementach: Safety – Bezpieczeństwie, Experience – Doświadczaniu, Training – Treningu w praktyce (wdrożeniu).

    Uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.