Przeciążenie sensoryczne u dzieci i młodzieży – metody pracy – szkolenie on-line

Szkolenie dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników środków kultury, dyrektorów szkół, specjalistów pracujących z dziećmi. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z pojęciem integracji sensorycznej i objawami towarzyszącymi zaburzeniom SI. Poznają proste i skuteczne metody pracy z dzieckiem na zajęciach oraz sposoby na reagowanie na przeciążenie sensoryczne. Będą w stanie rozpoznać sygnały świadczące o nadmierny pobudzeniu układu nerwowego.

💰Cena 209 zł

Sprawdź terminy poniżej👇

Cele szkolenia:

  1. Umiejętność przestawienia definicji „integracji sensorycznej”.
  2. Dokonanie podziału na rodzaje zmysłów.
  3. Określenie znaczenie zmysłów w życiu dziecka w wieku przedszkolnym i żłobkowym.
  4. Rozpoznanie objawów zaburzeń integracji sensorycznej.
  5. Poznają zabawy i aktywności, które można wykorzystać z codziennej pracy z dzieckiem.

Program szkolenia:

  1. Twórca metody;
  2. Założenie integracji sensorycznej;
  3. Rola i znaczenie zmysłów;
  4. Rozwój zmysłów w okresie prenatalnym + ciekawe wyniki badań;
  5. Sposoby stymulacji zmysłów;
  6. Zaburzenia SI – wyjaśnienie pojęcia.
  7. Podział zaburzeń wg J. Ayers i L. Miller.
  8. Rodzaje zaburzeń i ich objawy;
  9. Jak zachowuje się dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole? Na co zwracać uwagę?
  10. Analiza diagnozy dziecka z zaburzeniami SI.
  11. Propozycje ćwiczeń;
  12. Warsztat – zabawy, ćwiczenia i aktywności, prezentacja pomocy dydaktycznych.
  13. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem integracji sensorycznej do pracy w przedszkolu i w szkole.

Korzyści:

  • Określanie wpływu zmysłów na zachowanie dziecka
  • Nazywanie zaburzeń na podstawie widocznych objawów
  • Poznanie sposób pracy z dzieckiem i jego rodziną
  • Dokonywanie analizy opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz gabinetu integracji sensorycznej
  • Nauczą się, na co zwracać uwagę w rozwoju dziecka oraz jak radzić sobie z niepokojącymi zachowaniami;
  • Będę w stanie właściwie pokierować rodziców do specjalistów;
  • Dobiorą odpowiednie ćwiczenia i aktywności do trudności dziecka;
  • Zbudują scenariusz zajęć z dzieckiem;

Materiały szkoleniowe: prezentacja w pdfie, wzór opinie dziecka do 4 roku życia oraz po 4 roku życia.

Terminy zaplanowanych szkoleń:
  • 19 kwietnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 1 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 7 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 13 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 21 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 29 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 6 czerwca 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 14 czerwca 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 26 czerwca 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz – Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Uwielbia pracę z dziećmi i rodzicami. Jest właścicielką gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka. Swoją pasję bycia terapeutą realizuje również pisząc artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną. Prywatnie – szczęśliwa mężatka, która uwielbia czytać książki i chodzić do teatru. Kiedy tylko ma możliwość podróżuje, szczególnie na Wschód, który ogromnie ją fascynuje.