Prawidłowa postawa ciała dziecka w codziennych czynnościach – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:
  • 22 października 2022 r. (09:00 - 12:00)
  • 17 grudnia 2022 r. (09:00 - 12:00)
  • 💰Cena: 250 zł
     
    Odbiorcy: Szkolenie skierowane do fizjoterapeutów, pedagogów, logopedów, terapeutów zajęciowych, psychologów, psychoterapeutów, lekarzy rehabilitacji medycznej, ortopedów, stomatologów, ortodontów, dietetyków.
    Opis: Dbałość o jakość postawy ciała dziecka w wieku szkolnym wymaga wiedzy o tym w jaki sposób oddziałują na nią czynniki biomechaniczne, neuro-fizjologiczne, a także emocjonalne. Stanie, chodzenie,  siedzenie, pisanie, jedzenie, podnoszenie i przenoszenie plecaka oraz pozycje do odpoczynku to czynności które mogą być wzmacniane i optymalizowane.
     
    Program szkolenia :
    1. W jaki sposób oddech wpływa na postawę ciała?
    2. Dlaczego drożność nosa jest ważna dla pozycji głowy i funkcji języka?
    3. W jaki sposób dziecko może doświadczać regulacji sposobu oddychania: stymulacja zmysłu węchu i zadanie „kwadrat oddechowy”.
    4. Sprawność manualna ręki a pozycja głowy i stóp i ustawienie tułowia w pozycji siedzącej.
    5. Co ma wspólnego praca przepony z motoryką małą?
    6. Przykłady prostychćwiczeń związanych z regulacją napięcia mięśniowego oraz stymulacją zmysłu propriorecepcji.
    7. Na co warto zwrócić uwagę przy organizacji miejsca do nauki, czytania i pisania?
    8. Krokodyl i człowiek – dlaczego inaczej otwierają usta i jaki ma to związek z żuciem i połykaniem?
    9. W jaki sposób podnosić i nosić plecak szkolny?
    10. Jakość snu a oddychanie oraz właściwy dobór poduszki i materaca.
    11. Dlaczego speleoterapia jest skuteczna we wzmacnianiu postawy ciała u dzieci z problemami oddechowymi oraz zaburzeniem kontroli antygrawitacyjnej?

    ❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    ❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Sylwia Mętel, doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista fizjoterapii, instruktor terapii N.A.P. zrzeszony w NAPAcademy (www.renatahorst.de), fizjoterapeuta z ponad 20-letnim stażem w zawodzie, praktyka prywatna Gabinet Fizjoterapia personalna al. Jana Pawła II 82 w Krakowie we współpracy w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym, nauczyciel akademicki od 2005 r. aktualnie adiunkt w Zakładzie Adaptowanej Aktywności Fizycznej i Sportu Wydziału Rehabilitacji Ruchowej AWF w Krakowie (http://wrr.awf.krakow.pl/instytut-nauk-stosowanych/125-artykuly-pracownikow/1085-dr-sylwia-metel) gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i wykłady na kierunku fizjoterapia i terapia zajęciowa oraz ze studentami programu Erasmus+. W oparciu o doświadczenia z czynnego udziału w projekcie Mistrzowie dydaktyki realizuje zajęcia metodą tutoringu. Kwalifikowany instruktor pływania, żeglarstwa, sportu osób niepełnosprawnych, Mama dwóch synów w wieku szkolnym.