Praca z dzieckiem z doświadczeniem migracji – szkolenie on-line

Szkolenie dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, którzy mają w swoich klasach dzieci spoza Polski i chcą wspomóc ich integrację ze środowiskiem rówieśniczym oraz wesprzeć skutecznie i zgodnie z prawem w nauce.

Szkolenie dostarcza niezbędnej wiedzy potrzebnej do organizacji życia szkolnego ucznia z innego kręgu kulturowego i społeczności klasowej w której przebywa – zgodnie z wymogami prawa oraz z uwzględnieniem specyfiki danej kultury.

💰Cena 209 zł

Sprawdź terminy poniżej👇

  • wyposażenie w wiedzę dotyczącą międzykulturowości,
  • poznanie praktycznego wymiaru psychologicznych mechanizmów funkcjonowania ucznia cudzoziemskiego,
  • budowanie warsztatu pracy z klasą w duchu inkluzji międzykulturowej

Program szkolenia:

  1. Wybrane wymiary różnych kultur czyli jak kultura determinuje człowieka.
  2. Mechanizmy psychologicznego funkcjonowania dziecka cudzoziemskiego.
  3. Stereotypy i ich skutki (szkoła).
  4. Fazy szoku kulturowego. Strategie akulturacji.
  5. Współpraca z rodzicami dziecka cudzoziemskiego i polskiego.
  6. Zajęcia integracyjne, promujące międzykulturowość jako wartość.
  7. Materiały szkoleniowe: notatka pdf, test inteligencji Gardnera, test dominującej percepcji, scenariusz zajęć metodą uniwersalnego projektowania.

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 18 listopada 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 17 grudnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • ❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    ❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Marcelina Varol – pedagog, terapeuta, promotor zdrowia. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodzinami oraz rozwojem osobistym i zawodowym terapeutów i nauczycieli. W Polsce współpracowała z takimi instytucjami jak Centrum Terapii Promitis, Fundacja Wychowanie dla Przyszłości, Fundacja Promyk Słońca, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W Gruzji wspierała działalność Uniwersytetu Stanowego w Tbilisi, Neurodevelopment Centre oraz współtworzyła Centrum Wsparcia i Rozwoju Dzieci z Niepełnosprawnościami Sunsspace. Jej pasją zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuje w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.