💰Cena 219 zł
Sprawdź terminy poniżej👇
-
Zrozumienie roli odruchów wczesnodziecięcych w rozwoju dziecka.
-
Znajomość konsekwencji niezintegrowanych odruchów dla nauki i zachowania dziecka.
-
Wzbogacenie warsztatu pracy o praktyczne metody wspierania dzieci z trudnościami wynikającymi z niezintegrowanych odruchów.
-
Rozwijanie umiejętności dostosowywania strategii edukacyjnych do indywidualnych potrzeb dzieci.
-
Podnoszenie świadomości na temat wpływu rozwoju neurofizjologicznego na procesy uczenia się i adaptacji społecznej.
-
Promowanie zdrowego rozwoju psychomotorycznego i minimalizowanie ryzyka późniejszych trudności szkolnych.
- Uczestnicy poznają podstawowe odruchy wczesnodziecięce, takie jak m. in. odruch Moro, ATOS oraz odruch chwytny i zrozumieją ich znaczenie w rozwoju fizycznym, poznawczym i emocjonalnym dzieci.
- Uczestnicy nauczą się, jak rozpoznawać oznaki niezintegrowanych odruchów oraz w jaki sposób mogą one wpływać na codzienne funkcjonowanie dziecka, jego motorykę, rozwój społeczny oraz trudności w nauce.
- Szkolenie umożliwi uczestnikom poznanie, jak niezintegrowane odruchy mogą wpływać na trudności szkolne, takie jak problemy z koncentracją, pisaniem, czytaniem, a także na zwiększoną drażliwość czy nadwrażliwość sensoryczną.
- Uczestnicy poznają praktyczne techniki i ćwiczenia do pracy z dziećmi, które wspierają rozwój integracji odruchów wczesnodziecięcych oraz poprawiają integrację sensoryczno-motoryczną.
- Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia pozwalające na prewencyjne działania, które wspierają zdrowy rozwój psychomotoryczny i zmniejszają ryzyko pojawienia się trudności edukacyjnych na dalszych etapach nauki.
1. Hierarchiczna budowa mózgu: co jest fundamentem funkcjonowania człowieka?
2. Czym są odruchy wczesnodziecięce i jakie mają znaczenie dla rozwoju ruchowego, poznawczego, emocjonalnego.
3. Omówienie znaczenia, funkcji i trudności wynikających z niezintegrowanych odruchów:
Odruchu Moro,
Odruchu paraliżującego strachu
Odruchu orientacyjnego
Odruchu chwytnego
Odruchu Babkina
Odruchu ochrony ścięgien
Odruchu Babińskiego
Odruchu pełzania
Asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego
4. Korelacja pomiędzy odruchami wczesnodziecięcymi a procesami przetwarzania sensorycznego - studium przypadku.
5. Metody terapii integracji odruchów dostępne w Polsce
6. Niedojrzałość neuromotoryczna- kwestionariusz badania przesiewowego
7. Pytania uczestników.
Terminy zaplanowanych szkoleń:
❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.
❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Agnieszka Zając – jestem pedagogiem, specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz terapeutą integracji sensorycznej i bilateralnej z uprawnieniami do diagnozy i terapii odruchów wczesnodziecięcych wg programu dr S. Masgutovej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam jako nauczyciel w przedszkolu, terapeuta w ośrodku WWRD oraz prowadząc zajęcia ze studentami na Uniwersytecie Wrocławskim. W pracy z dziećmi skupiam się na indywidualnym podejściu, tworzeniu warunków sprzyjających rozwojowi oraz holistycznej perspektywie, stale poszerzając swoją wiedzę i kompetencje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, warsztatach i konferencjach. W centrum moich zainteresowań pozostaje terapia dzieci z trudnościami rozwojowymi, neurodydaktyka oraz tworzenie środowiska przyjaznego sensorycznie.