Neofobia żywieniowa wyzwaniem dla nauczyciela przedszkola – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 14 czerwca 2022 r. (19:00 - 21:00)
  • 13 września 2022 r. (19:00 - 21:00)
  • 8 listopada 2022 r. (19:00 - 21:00)
  • 💰Cena – 159 zł

    Obiorcy: Nauczyciele przedszkola, nauczyciele wspomagający, kadra opiekuńcza w przedszkolu, personel pomocniczy przedszkola.

    Opis: Neofobia żywieniowa to czas w rozwoju dziecka, który przypada głównie na etap edukacji przedszkolnej. W głowach wychowawców rodzi się wówczas wiele pytań: czy każda trudność z jedzeniem w tym wieku jest przejściowa? Jak reagować na odmowy dzieci? Czy relacjonować rodzicom menu dziecka z pobytu w przedszkolu?

    Cele szkolenia: Zapoznanie uczestników jednostkami diagnozowanymi u dzieci z trudnościami w karmieniu, zapoznanie z podziałem odpowiedzialności i zadań pomiędzy nim-rodzicem-terapeutą karmienia-dzieckiem, zapoznanie z działaniami wspomagającymi proces.

    Program szkolenia:

    Cz. I. Zrozumieć dziecko

    1. Do kogo trafić może “niejadek”?
    2. Jakie zaburzenia diagnozuje się w przypadku trudności z jedzeniem?
    3. Rola nauczyciela w procesie trudności z karmieniem/jedzeniem.

    Cz. II. Jak nauczyciel może wspomóc terapię?

    1. Organizacja posiłków
    2. Presja
    3. Masaże (zasady i przydatne gadżety)
    4. Wspomaganie motoryki
    5. Wspomaganie sensoryki
    6. Komunikacja (reakcja na odmowę, zachęcanie, mówienie o jedzeniu)
    7. Zabawa jedzeniem tzw. Oswajanie.

    Korzyści: 

    • pedagog nabędzie umiejętność przesiewowego odróżniania dzieci, które przechodzą naturalny dla rozwoju czas neofobii od dzieci, które potrzebują pomocy specjalistycznej,
    • nauczyciel nabędzie wiedzę na temat przeprowadzania rozmów z rodzicami oraz osób, do których można skierować rodzinę po pomoc,
    • nauczyciel uzyska praktyczne wskazówki dotyczące komunikacji podczas posiłku,
    • uczestnik pozna zasady organizacji posiłku w grupie
    • uczestnik dowie się, jakie zabawy może wprowadzić w grupie, by włączać oswajanie produktów a także profilaktykę rozwoju trudności z karmieniem
    • pedagog pozna gadżety wspomagające lub włączane do terapii karmienia oraz uzyska wiedzę na temat ich obsługi, by kontynuować proces terapii także w sytuacjach codziennych.

    Materiały szkoleniowe: Uczestnik otrzymuje: materiał pdf charakteryzujący różne jednostki trudności z karmieniem, notatkę „przesiewową” dla odróżnienia neofobii żywieniowej od trudności wymagających terapii, skrypt komunikatów wspierających, przykłady komunikatów i zachowań zawierających presję, zasady oswajania

    ❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia,

    ❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Monika Budkowska – neurologopeda, logopeda audiolog, terapeuta karmienia i wybiórczości pokarmowej oraz terapeuta miofunkcjonalny. Doświadczenie terapeutyczne zdobywa na co dzień pracując z dziećmi, dydaktycznie rozwija się jako szkoleniowiec oraz wykładowca akademicki. W przestrzeni internetowej można spotkać ją na stronie facebook Domowa logopedia Monika Budkowska oraz na grupie Wybiórczość pokarmowa, którą administruje i zarządza. Prywatnie interesuje się rozwojem osobistym i psychologią a sztukę wystąpień publicznych szlifuje w lubelskim klubie Toastmasters.