Budowanie poczucia bezpieczeństwa u uczniów – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:
  • 11 marca 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 27 marca 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 💰Cena 209 zł
    Odbiorcy: Nauczyciele, rodzice specjaliści pracujący z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.
    Opis: Celem tego programu szkoleniowego jest zapewnienie nauczycielom narzędzi i strategii niezbędnych do zbudowania mocnego poczucia bezpieczeństwa w szkole i innych środowiskach. Program skupia się na rozwijaniu umiejętności radzenia sobie z sytuacjami stresowymi, promowaniu pozytywnych relacji między uczniami oraz rozwijaniu pewności siebie i empatii.

    Program szkolenia:

    1. Sesja wprowadzająca

    • Przedstawienie celów programu szkoleniowego i omówienie korzyści wynikających z budowania poczucia bezpieczeństwa.
    • Dyskusja na temat znaczenia poczucia bezpieczeństwa i wpływu, jaki ma na ogólne samopoczucie uczniów.

    2. Rozpoznawanie emocji

    • Wyjaśnienie różnych rodzajów emocji i ich wpływu na nasze zachowanie.
    •  Nauka rozpoznawania własnych emocji oraz empatii wobec innych osób.
    • Praktyczne ćwiczenia i scenariusze dotyczące rozpoznawania i zarządzania emocjami.

    3. Komunikacja i asertywność

    • Nauka efektywnej komunikacji i asertywności w różnych sytuacjach.
    • Trening umiejętności słuchania i wyrażania własnych potrzeb.
    • Symulacje sytuacji konfliktowych i praktyczne ćwiczenia rozmów asertywnych.

    4. Budowanie pozytywnych relacji

    •  Omówienie znaczenia zdrowych relacji między uczniami i ich wpływu na poczucie bezpieczeństwa.
    • Nauka umiejętności budowania i utrzymywania pozytywnych relacji.
    • Ćwiczenia i gry grupowe, które promują współpracę, empatię i zrozumienie.

    5. Radzenie sobie ze stresem

    • Identyfikacja źródeł stresu w życiu ucznia.
    • Nauka strategii radzenia sobie ze stresem, takich jak techniki relaksacyjne, oddychanie głębokie i planowanie czasu.
    •  Praktyczne ćwiczenia dotyczące redukcji stresu i budowania odporności psychicznej.

    6. Wzmocnienie pewności siebie

    • Omówienie znaczenia pewności siebie i wpływu na poczucie bezpieczeństwa.
    • Nauka technik budowania pewności siebie, takich jak afirmacje, cele i pochwały.
    • Indywidualne ćwiczenia i refleksje na temat własnych mocnych stron i osiągnięć.

    Korzyści:

    • Zwiększone poczucie bezpieczeństwa w szkole i innych środowiskach.
    • Lepsze zrozumienie i zarządzanie własnymi emocjami.
    • Umiejętność skutecznej komunikacji i wyrażania swoich potrzeb.
    • Zdolność budowania zdrowych i pozytywnych relacji z rówieśnikami.
    • Skuteczne radzenie sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami.
    • Wzmocnienie pewności siebie i pozytywne podejście do siebie.
    • Poprawa ogólnego samopoczucia i satysfakcji z życia szkolnego.

    Materiały szkoleniowe: notatka pdf, scenariusz warsztatów.

    Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Marcelina Wnęk – pedagog, terapeuta, promotor zdrowia. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodzinami oraz rozwojem osobistym i zawodowym terapeutów i nauczycieli. W Polsce współpracowała z takimi instytucjami jak Centrum Terapii Promitis, Fundacja Wychowanie dla Przyszłości, Fundacja Promyk Słońca, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W Gruzji wspierała działalność Uniwersytetu Stanowego w Tbilisi, Neurodevelopment Centre oraz współtworzyła Centrum Wsparcia i Rozwoju Dzieci z Niepełnosprawnościami Sunsspace. Jej pasją zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuje w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.