Autostymulacje i zachowania stereotypowe w spektrum autyzmu – istota i strategie dotyczące tego procesu – szkolenie on-line

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych, terapeutów wczesnego wspomagania, logopedów, neurologopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dziecka z ASD. Celem szkolenia jest wyjaśnienie istoty, przyczyn oraz znaczenia występowania autostymulacji w spektrum autyzmu.

💰Cena 229 zł

Sprawdź terminy poniżej👇

Program szkolenia:

1. Stereotypowe zachowania w ASD jako komponent objawów osiowych wg ICD-11.
2. Wyjaśnienie pojęć: stereotypie, autostymulacje, sensoryzmy, fiksacje, obsesje, kompulsje.
3. Przyczyny występowania powyższych zachowań wśród dzieci i nastolatków z ASD.
4. Autostymulacje w kontekście interpretacji osób neurotypowych.
5. Znaczenie zachowań powtarzalnych dla dzieci i nastolatków z ASD.
6. Przykłady zachowań autostymulacyjnych.
7. Przykłady sensoryzmów w odniesieniu do poszczególnych zmysłów.
8. Powtarzające się pytania dziecka z zespołem Aspergera, jako forma autostymulacji – istota i strategie.
9. Główne zasady wspierające dziecko ze stereotypiami.
10. Strategie w nurcie rozwojowym wobec autostymulacji.
11. Organizacja przestrzeni komfortu sensorycznego dla dziecka z zachowaniami autostymulacyjnymi.
12. Masaż ciała, który wspiera sensorycznie i relaksuje dziecko z ASD.
13. Czas na pytania.

Korzyści: Uczestnik szkolenia zapozna się z istotą autostymulacji, sensoryzmów i innych zachowań stereotypowych mogących wystąpić w ASD. Ponadto omówione zostaną strategie, które pomogą wspierać dziecka, a jednocześnie będą ograniczać stimy.

Materiały szkoleniowe: Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w wersji pdf do samodzielnego wydruku.

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 16 grudnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 14 stycznia 2025 r. (18:00 - 21:00)
  • ❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.

    ❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Magdalena Kosiń - fizjoterapeuta, logopeda, terapeuta i diagnosta zaburzeń integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych. Ponadto od 12 lat prowadzi Polską Szkołę Sobotnią w Wielkiej Brytanii. Od 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie. Jej pasją zawodową jest praca z dziećmi z zaburzeniem rozwoju. Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne i zawodowe w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat jest szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla specjalistów, terapeutów i nauczycieli. Nie zapomina również o rodzicach, dla których organizuje darmowe konsultacje i szkolenia. Służy im radą i pomocą, aby lepiej zrozumieli swoje dzieci. Swoją pracę kieruje jednak głównie do dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi i problemami. To dzieci są dla niej najważniejsze. Założycielka i właścicielka Gabinetu Terapeutyczno – Szkoleniowego „Puzzle Szkolenia i Terapia” w Wielkiej Brytanii. Obecnie pracuje nad książką na temat autyzmu, która ma być poradnikiem dla rodziców tych dzieci.