Autoagresja i samookaleczanie u dzieci i młodzieży – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 30 kwietnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 6 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 14 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 22 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 30 maja 2024 r. (18:00 - 21:00)

  • 💰Cena 209 zł

    Odbiorcy: Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

    Opis: Coraz częściej nauczyciele i rodzice alarmują o zachowaniach autoagresywnych i samookaleczeniach, jakie zauważają u u dzieci i młodzieży. W trakcie szkolenia skupimy się na zrozumieniu przyczyn zachowań agresywnych, a także ich funkcji. Odpowiemy na pytanie – co robić, a czego nie robić w sytuacjach, w których dziecko przejawia zachowania agresji ukierunkowanej na siebie. Część szkolenia będzie przeznaczona na omówienie autentycznych przypadków zachowań autoagresywnych u dzieci – po zrobieniu analizy zachowania łatwiej będzie o odpowiedź, jak może zareagować dorosły, żeby zmniejszyć ilość zachowań agresywnych.

    Program szkolenia:

    1. Agresja i autoagresja.
    2. Reakcje emocjonalne dorosłych.
    3. Przyczyny agresji.
    4. Zachowania autoagresywne u dzieci ze spektrum autyzmu.
    5.  Analiza zachowania – narzędzie pomagające zrozumieć funkcję zachowań autoagresywnych i umożliwiające stworzenie strategii reagowania na nie.
    6. Samookaleczenia.
    7. Jak rozmawiać z uczniem, który się okalecza?
    8.  Jak rozmawiać z rodzicami?
    9.  Co może zrobić nauczyciel, kiedy uczeń informuje go o tym, że się okalecza?

    Korzyści:

    • rozpoznanie swoich reakcji na zachowania autoagresywne u dzieci i nastolatków,
    • zrozumienie przyczyn i funkcji zachowań autoagresywnych,
    • poznanie specyfiki zachowań autoagresywnych u osób w spektrum autyzmu,
    • analiza zachowania - narzędzie pomagające zrozumieć funkcję zachowań autoagresywnych i umożliwiające stworzenie strategii reagowania na nie,
    • omówienie reakcji dorosłego - co robić, a czego nie robić, kiedy dziecko się okalecza,
    • strategie rozmawiania z uczniem,
    • strategie rozmawiania z rodzicami,
    • zrozumienie funkcji samookaleczeń – dlaczego stają się coraz bardziej popularne wśród młodzieży?

    Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia,

    Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Anna Jagoda Jeżewska – psycholog, psychoterapeuta poznawczo – behawioralny, certyfikowany psychoterapeuta dzieci i młodzieży, terapeuta integracji sensorycznej. Pracuje w jednej z warszawskich szkół i prowadzi gabinet psychoterapii. Od 15 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą. Wspiera dzieci, które doświadczają trudności emocjonalnych, silnego stresu, przeżywają trudności w grupie rówieśniczej, w domu, w szkole. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z Zespołem Aspergera, całościowymi zaburzeniami rozwoju, ADHD, FAS, zachowaniami opozycyjno – buntowniczymi, zaburzeniami lękowymi, depresją, obniżoną samooceną. Współpracuje z rodzicami, których dzieci doświadczają trudności. Ukończyła 4 – letnią szkołę psychoterapii w nurcie poznawczo – behawioralnym. Pracuje z osobami dorosłymi, doświadczającymi trudności w obszarze relacji interpersonalnych, obniżonej samooceny, kryzysów życiowych. Pracuję również z osobami doświadczającymi lęku, depresji, zaburzeń nastroju, PTSD. Prowadzi szkolenia dla rodziców i nauczycieli.