Szkolenie skierowane jest do logopedów, neurologopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkola i szkoły, studentów kierunków pedagogicznych, terapeutów integracji sensorycznej pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zaburzeń mowy uwarunkowanych sensorycznie. Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i praktycznymi aspektami związanymi z rodzajami zaburzeń mowy wynikających z deficytów sensorycznych.
💰Cena 229 zł
Sprawdź terminy poniżej👇
Program szkolenia:
- Integracja sensoryczna – istota zagadnienia
- Poziomy rozwoju integracji sensorycznej kształtujące mowę
- Wybrane odruchy pierwotne wpływające na rozwój mowy.
- Recepcja i percepcja mowy
- Zaburzenia sensoryczne i ich wpływ na mowę w różnych stanach klinicznych:
- Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy biernej
- Wpływ integracji sensorycznej na mowę u dzieci ze spektrum autyzmu
- Wpływ integracji sensorycznej na mowę u dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji
- Wpływ integracji sensorycznej na mowę u dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym
- Wpływ integracji sensorycznej na mowę u dzieci z zespołem Downa
- Wpływ integracji sensorycznej na mowę u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- Strategie terapeutyczne w kontekście zaburzeń mowy uwarunkowanych sensorycznie:
- Wpływ integracji sensorycznej na nadawanie mowy (percepcja słuchowa i wzrokowa)
- Strategie oparte o stymulację przedsionkowo - proprioceptywno – dotykową
- Pytania uczestników.
Korzyści - Uczestnik szkolenia po jego ukończeniu:
- dysponuje wiedzą ogólną z zakresu zaburzeń sensorycznych
- potrafi rozpoznać objawy i deficyty związane z zaburzeniami mowy o podłożu sensorycznym w różnych obrazach klinicznych
- potrafi wspomagać funkcjonowanie dziecka
- otrzymuje zaświadczenie uczestnictwa i materiały szkoleniowe.
Terminy zaplanowanych szkoleń:
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Magdalena Kosiń - fizjoterapeuta, logopeda, terapeuta i diagnosta zaburzeń integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych. Ponadto od 12 lat prowadzi Polską Szkołę Sobotnią w Wielkiej Brytanii. Od 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie. Jej pasją zawodową jest praca z dziećmi z zaburzeniem rozwoju. Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne i zawodowe w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat jest szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla specjalistów, terapeutów i nauczycieli. Nie zapomina również o rodzicach, dla których organizuje darmowe konsultacje i szkolenia. Służy im radą i pomocą, aby lepiej zrozumieli swoje dzieci. Swoją pracę kieruje jednak głównie do dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi i problemami. To dzieci są dla niej najważniejsze. Założycielka i właścicielka Gabinetu Terapeutyczno – Szkoleniowego „Puzzle Szkolenia i Terapia” w Wielkiej Brytanii. Obecnie pracuje nad książką na temat autyzmu, która ma być poradnikiem dla rodziców tych dzieci.