Brak zaplanowanych szkoleń
💰Cena 189 zł
Odbiorcy: logopedzi, terapeuci integracji sensorycznej, fizjoterapeuci, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, rodzice.
Opis: Szkolenie przedstawiające istotę zaburzeń o charakterze dyspraksji rozwojowej i apraksji oralnej, ich przyczyny oraz to w jaki sposób rozpoznać i wspierać dzieci z takimi trudnościami. Pomocne do pracy z dziećmi z dyspraksją rozwojową, ORM, niedokształceniem mowy o typie afazji, z zaburzeniami koordynacji, koncentracji, dysgrafią.
Cele: Przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej pracy z dziećmi z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną. Omówienie rekomendowanych sposobów postępowania terapeutycznego w kontekście stymulowania rozwoju mowy, artykulacji, pracy ręki, motoryki dużej, planowania ruchowego, organizacji aktywności
Program szkolenia:
- Praksja, dyspraksją rozwojowa, apraksja oralna, kinestezja artykulacyjna- istota, różnice, konsekwencje niedoborów.
- Ideacja, planowanie motoryczne, sekwencyjność ruchowa jako składowe praksji ze szczególnym zwróceniem uwagi na planowanie ruchów ręki i artykulatorów.
- Co cechuje dziecko z dyspraksją rozwojową?
- Wybrane teorie uczenia - uczenie motoryczne vs deklaratywne w kontekście pracy z dzieckiem z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną.
- Czucie głębokie i powierzchniowe, pamięć mięśniowa i ich rola w kontekście uczenia motorycznego (p.w. artykulacja, praca ręki).
- Obserwacja i ocena składowych funkcji i umiejętności.
- Ocena oraz symptomy zaburzeń praksji oralnych.
- Potrzeby dziecka z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną.
- Założenia terapii, rekomendowane strategie postępowania terapeutycznego, ćwiczenia, aktywności usprawniające mowę, praksję oralną i planowanie ruchów ręki i całego ciała.
- Zalecenia dla rodziców i nauczycieli do pracy z dzieckiem z dyspraksją rozwojową i apraksja oralną.
Korzyści:
- Posiadanie wiedzy dotyczącej objawów, specyfiki oraz wytycznych do pracy z dziećmi z dyspraksją rozwojową i apraksją oralną.
- Poznanie rekomendowanych sposobów postępowania terapeutycznego w kontekście stymulowania rozwoju mowy, artykulacji, pracy ręki, motoryki dużej, planowania ruchowego, organizacji działań.
- Poznanie strategii wspierających dzieci z dyspraksją rozwojową w codziennym życiu.
Informacje o materiałach: Uczestnicy szkolenia otrzymują: zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, materiały z treścią szkolenia.
Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.
Prowadząca: Violetta Podsiadła–Kabacińska - Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, diagnosta dysleksji rozwojowej, provider Neuroflow, terapeuta karmienia, terapeuta ręki. Jest certyfikowanym diagnostą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, diagnostą Profilem Psychoedukacyjnym Schoplera PEP-R, Trenerem Umiejętności Społecznych. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi wychodząc naprzeciw ich potrzebom psychofizycznym. Zajmuje się diagnozą przyczyn trudności oraz terapią zaburzeń rozwojowych dzieci, w tym mowy o różnym podłożu, poboru pokarmu, Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (APD), sensorycznego, dysleksji rozwojowej, dojrzałości szkolnej. Bliska jest jej idea niedyrektywnej pracy z dziećmi, wspieranie i budowanie ich kompetencji, a także wspieranie kompetencji rodzicielskich. Asystowała na szkoleniach i kursach m.in. modułach neurologopedycznych kursu NDT Bobath dotyczących diagnostyki i terapii neurologopedycznej. Opracowała autorskie kilku modułowe szkolenie WERBOsensoMOTORYKA ®. Ukończyła wiele kursów i szkoleń doskonalących i kwalifikacyjnych z zakresu pracy z dziećmi i ich rodzicami.