Autyzm w praktyce logopedycznej – diagnoza i terapia osób z ASD – szkolenie on-line

Odbiorcy szkolenia - logopedzi, pedagodzy specjalni, nauczyciele, oraz osoby pracujące z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju.  Szkolenie przybliża problemy z rozwojem komunikacji osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Przedstawia trudności z opanowywaniem systemu językowego, nawiązywaniem kontaktów społecznych i ich utrzymywaniem. Omawia główne kierunki pracy terapeutycznej nastawionej na budowanie bazowych umiejętności komunikacyjnych, tworzenie wspólnego pola uwagi oraz rozumienia znaczenia gestu wskazywania palcem. Omawia deficyty społecznej komunikacji werbalnej. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną pomoce i pomysły stymulujące sferę ruchową, dotykową, słuchową, wzrokową oraz ćwiczenia wykorzystujące zmysł węchu i smaku. Zaprezentowane zostaną skuteczne sposoby na zaciekawienie i zainteresowanie oraz wzbudzenie intencji komunikacyjnej dzieci z ASD.

💰Cena 209 zł

Sprawdź terminy poniżej👇

Program szkolenia:

1. Charakterystyka pacjenta z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
2. Całościowe zaburzenia rozwoju w ICD-11 i DSM V
3. Mowa dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
4. Terapia logopedyczna dziecka z ASD – deficyty społecznej komunikacji niewerbalnej.
5. Planowanie terapii logopedycznej, przegląd pomocy terapeutycznych.
kontakt wzrokowy, wspólne pole uwagi, gest wskazywania palcem, zabawa, stymulacja
polisensoryczna, rola organizacji dnia,
6. Programowanie języka – budowanie systemu językowego uczniów z ASD.

Korzyści: Uczestnik zapozna się z pomocami stymulującymi sferę ruchową, dotykową, słuchową, wzrokową oraz ćwiczeniami wykorzystującymi zmysł węchu i smaku. Podczas szkolenia przedstawiona zostanie przekładowa organizacja przestrzeni i pomysły na organizację dnia i przebiegu zajęć terapeutycznych. Materiały do druku wzbogacą warsztat pracy i urozmaicą spotkania z uczniami.

Materiały szkoleniowe:

  • Prezentacja PDF z najważniejszymi informacjami prezentowanymi podczas szkolenia,
  • Paczki aktywizujące – zbiory materiałów przydatnych w prowadzeniu zajęć językowych, logiczno- matematycznych,
  • Budowanie zdań – ja mam....,
  • Karty – odczucia i emocje,
  • Savoire vivre – karty przy stole i mata do nakrywania do stołu,
  • Domino – uczucia i emocje,
  • Gra planszowa - emocje,
  • Symbole do planu dnia,
  • Karty – czyje to oczy dopasuj i porozmawiaj.

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 29 lipca 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 7 sierpnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 19 sierpnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 28 sierpnia 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 10 września 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 18 września 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • 27 września 2024 r. (18:00 - 21:00)
  • Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia,

    Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Anna Wójcik – więcej informacji o prowadzącej: https://cognitus.pl/o-nas/zespol/

    Logopedia z autystykiem: Klucz do lepszego porozumienia

    Zaburzenie rozwojowe, które wpływa na zdolność komunikacji i interakcji społecznych to autyzm - logopedia jest jedną z metod terapeutycznych, która może znacząco pomóc osobom z autyzmem w rozwoju umiejętności komunikacyjnych. Specjaliści w tej dziedzinie pracują nad poprawą mowy, języka oraz zdolności połykania, co jest szczególnie ważne dla dzieci z autyzmem, które często napotykają trudności w tych obszarach.

    Logopedia z autystą

    Logopedia z autystykiem często koncentruje się na rozwoju umiejętności niewerbalnych, takich jak mowa ciała, kontakt wzrokowy i ekspresja twarzy, jak również na poprawie werbalnej komunikacji. Dzięki indywidualnemu podejściu, logopeda może dostosować metody pracy do konkretnych potrzeb pacjenta, co jest kluczowe dla efektywności terapii.

    Współpraca z rodziną jest nieodzownym elementem logopedii z autystykiem. Rodzice i opiekunowie są często włączani w proces terapeutyczny, aby mogli kontynuować pracę w domowym środowisku. To pozwala na ciągłość terapii i przyspiesza postępy.

    Logopedia z autystykiem to nie tylko praca nad mową. To także budowanie mostu między światem wewnętrznym osoby z autyzmem a zewnętrznym światem społecznym. To proces, który wymaga czasu, cierpliwości i zrozumienia, ale przynosi również wiele satysfakcji i radości z każdego, nawet najmniejszego, postępu.

    Znaczenie logopedii w życiu osób z autyzmem jest nieocenione. Daje im narzędzia niezbędne do wyrażania siebie i zrozumienia otaczającego ich świata. To droga, która może prowadzić do samodzielności i lepszego funkcjonowania w społeczeństwie. Dlatego też, warto docenić rolę, jaką logopedia odgrywa w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

    Logopedia z autystykiem to specjalistyczna dziedzina, która wymaga szczególnej uwagi i indywidualnego podejścia. Terapia logopedyczna dla osób z autyzmem często koncentruje się na rozwoju umiejętności komunikacyjnych, które są kluczowe dla ich samodzielności i integracji społecznej. Specjaliści w tej dziedzinie wykorzystują różnorodne metody i techniki, aby pomóc w nauce mowy, zrozumieniu języka oraz w komunikacji niewerbalnej. Wspierają również rozwój społeczny i emocjonalny, który jest równie ważny w terapii. Dzięki indywidualnie dostosowanym programom terapeutycznym, osoby z autyzmem mogą znacząco poprawić swoje zdolności komunikacyjne, co przekłada się na lepszą jakość ich życia.

    Autyzm - logopedia: kluczowe aspekty terapii logopedycznej w kontekście zaburzeń ze spektrum autyzmu

    Logopedia w terapii autyzmu skupia się na wspieraniu rozwoju mowy i komunikacji, co jest kluczowe dla poprawy jakości życia osób z ASD. W przypadku gdy stwierdzamy autyzm, logopedia może obejmować szeroki zakres działań, od wywoływania mowy, przez rozwijanie umiejętności interpersonalnych, po naukę korzystania z alternatywnych systemów komunikacji, takich jak piktogramy czy komunikatory.

    Program zajęć logopedycznych dla ucznia z autyzmem powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Gdy stwierdzamy autyzm, logopedia podejmuje jako cel główny rozwijanie mowy oraz korygowanie nieprawidłowości w rozwoju językowym. Cele szczegółowe mogą obejmować usprawnianie mięśni języka, warg i pierścienia zwierającego gardło, kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, rozwijanie słuchu fonemowego, wzbogacanie mowy biernej i czynnej, czy kształtowanie umiejętności poprawnego budowania zdań.

    W przypadku gdy dziecko ma autyzm, logopedia często wymaga podejścia interdyscyplinarnego, w którym logopeda współpracuje z innymi specjalistami, takimi jak psychologowie, terapeuci zajęciowi czy rehabilitanci. Taka współpraca pozwala na kompleksowe wsparcie dziecka i jego rodziny w procesie terapeutycznym.

    Diagnoza logopedyczna dziecka z autyzmem jest procesem, który wymaga szczegółowej analizy zachowań i możliwości komunikacyjnych dziecka. Logopedia uwzględniać będzie zdolności językowe, pragmatyczne, fonologiczne, semantyczne, a także próby komunikacji pozawerbalnej. Prawidłowo przeprowadzona diagnoza pozwala określić na jakim etapie rozwoju znajduje się dziecko i jakie są najbardziej odpowiednie metody terapii.

    Terapia logopedyczna dziecka w spektrum autyzmu to nie jedyna forma wsparcia i wspomagania. Zazwyczaj osoby te korzystają również z innych zajęć specjalistycznych, takich jak integracja sensoryczna czy rehabilitacja. Rozwój dziecka spoczywa więc na barkach wszystkich specjalistów, terapeutów, a także wychowawców i rodziny.

    Podsumowując, w przypadku gdy orzeczono autyzm, logopedia odgrywa fundamentalną rolę w terapii autyzmu, pomagając osobom z ASD w rozwoju komunikacji i mowy. Jest to proces wymagający cierpliwości, empatii i indywidualnego podejścia, ale przynoszący znaczące korzyści w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.