- Planowanie terapii: czynniki wpływające na terapię, dynamika zmian ze względu na czas od zachorowania.
- Możliwe „ścieżki terapeutyczne”.
- Usprawnianie komunikacji: terapia pragmatyczna, AAC, terapia skoncentrowana na pacjencie i jego otoczeniu przykładowe programy terapii globalnej afazji.
- Usprawnianie zaburzeń językowych: system semantyczny, system fonologiczny (c.d. w części II).
- Co decyduje o skuteczności terapii?
- Terapia grupowa (dobór grup, przykłady zadań).
- Dodatkowe możliwości terapeutyczne przy użyciu technik komputerowych (terapia językowa, terapia komunikacji, terapia poznawcza, inne wspomagające systemy).
Korzyści: Zapoznanie z metodami i technikami pracy w przypadku afazji. Umiejętność tworzenia krótko- i długoterminowych planów terapii. Poznanie technik pracy w przypadku zaburzeń systemów semantycznego i fonologicznego. Zapoznanie z programami komputerowymi wspomagającymi terapie afazji.
Materiały:
- Własne opracowania: Wyznaczenie celów terapii. Kluczowe zagadnienia; Ścieżki terapii – wyznaczone dla różnych typów afazji etapy pracy;
- Zebrane przykłady ćwiczeń konkretnych aspektów języka (obszerne i szczegółowe opisy ćwiczeń prezentowanych na szkoleniu).
Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.
Prowadząca – Marika Litwin – dr n. med., absolwentka logopedii Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (obecnie Akademia Pedagogiki Specjalnej), podyplomowych studiów w zakresie neurologopedii – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wykładowca Uniwersytetu SWPS i Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Korczaka. Wykładowca na kursach specjalizacyjnych w zakresie rehabilitacji medycznej, neuropsychologii, neurologopedii oraz kursach szkoleniowych dla pracowników oświaty. Specjalista neurologopeda w Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej CKR w Konstancinie. Zainteresowania zawodowe to zaburzenia połykania oraz zaburzenia językowe w chorobach neurologicznych. Autorka publikacji z zakresu afazji, dysartrii, dysfagii.