Katarzyna Świątkowska
Właścicielka Centrum Szkoleń Cognitus. Trener, akredytowany coach ICF na poziomie ACC, psychoonkolog, terapeuta TSR i RTZ. Pedagog i doradca zawodowy. Od 20 lat prowadzi praktykę trenerską. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego i doskonalenia kompetencji miękkich. Od wielu lat aktywnie wspiera osoby w trudnościach zawodowych i życiowych. Cechuje ją duża wiara w ludzi, w ich siłę i możliwości. W swojej pracy wykorzystuje różnorodne metody z obszaru coachingu, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach i doradztwa zawodowego. Z zaangażowaniem i ciekawością podejmuje nowe wyzwania. Współpracuje z biznesem i organizacjami pozarządowymi, szkoli nauczycieli i studentów. W ramach Akademii Trenera i Coacha prowadzi szkolenia doskonalące kompetencje trenerskie i coachingowe.
Nina Gralczyk
Dyrektor Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli "Cognitus". Nauczycielka z powołania, z wykształcenia i z wyboru. Polonistka z dwudziestokilkuletnim stażem, ale także doświadczeniem pracy w charakterze redaktora i korektora różnorodnych wydawnictw. Ukończyła studia podyplomowe z edytorstwa współczesnego oraz zarządzania oświatą. Wychowawczyni wielu roczników młodzieży w szkole średniej, z zaangażowaniem łączy dydaktykę i wspieranie swoich uczniów na trudnej drodze do dorosłości. Trenerka w wybranych obszarach edukacji: neurodydaktyki, kompetencji kluczowych, wykorzystania TIK, przywództwa edukacyjnego. Prowadzi także szkolenia z kultury języka. Absolwentka szkoły trenerskiej STOP. Prezeska Fundacji Wspierania Aktywności i Rozwoju Lokalnego ANKRA. Zaangażowana na rzecz rozwoju edukacji kulturowej. Jej celem jest łączenie różnorodnych środowisk na rzecz wspólnego zaangażowania w edukację dzieci i młodzieży.
Magdalena Wójcik
Wicedyrektor Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli" Cognitus". Nauczycielka fizyki z ponad dwudziestoletnim stażem, wychowawczyni wielu roczników młodzieży w szkole średniej. Opiekun Samorządu Uczniowskiego, Szkolny Doradca Zawodowy, opiekun projektów naukowych, programu Comenius oraz projektów realizowanych w ramach PKOL i Europejskiego Funduszu Społecznego. Ukończyła wiele różnych studiów podyplomowych między innymi studia z zakresu matematyki, przyrody i podstaw przedsiębiorczości. Jej hobby to podróże i poznawanie innych kultur, zwiedziła niemal cały świat.
Ewa Mordalska
Dyrektor Instytutu Rozwoju i Edukacji "Cognitus". Mgr filologii polskiej, pedagog z 26 letnim doświadczeniem, absolwentka studiów podyplomowych „Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwoju„ (Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz studiów podyplomowych „Coaching i mentoring” na Wydziale Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Posiada dyplom Trenera dziecięcego kompetencji społecznych. Swoje szkolenia przygotowuje nie tylko w oparciu o obecny stan wiedzy, ale przede wszystkim wykorzystując własne wieloletnie obserwacje środowiska szkoły. Jej marzeniem jest uświadomienie współczesnym pedagogom, że szkoła może rozwijać kreatywność, a nie skutecznie ją niszczyć. Ciągle szuka odpowiedzi na pytania - jak uczy się mózg i co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał i talenty każdego człowieka. Jako filolog prowadzi także szkolenia z kultury języka m.in. w pismach urzędowych. Niewątpliwym jej atutem jest ogromne poczucie humoru oraz dystans do omawianych zjawisk…nawet tych budzących największe emocje i kontrowersje. Mocny głos i talent aktorski sprawiają, że jej szkolenia nigdy nie są nudne.
Justyna Waksmundzka
Specjalista ds. organizacji i sprzedaży szkoleń – otwartych oraz grupowych.
Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania organizator, z duszy psycholog. Przez lata związana z projektami dotyczącymi udzielania pomocy m.in. chorym dzieciom, organizując im terapie logopedyczne, ręki, związane z zaburzeniami ze spektrum autyzmu czy Zespołu Aspergera. Kocha morze i góry, dobre jedzenie, książki i filmy.
Kontakt - tel. 605 078 477 / szkolenia@cognitus.pl
Marcelina Przeździęk
Neurologopeda, pedagog specjalny, terapeutka NDT-Bobath. Członkini interdyscyplinarnego zespołu ds. zaburzeń karmienia i zespołu wykonującego badania videofluoroskopii (VFSS) u dzieci. Jest autorką artykułów dotyczących karmienia dzieci z porażeniem mózgowym (MPD), dyzartrii w przebiegu stwardnienia rozsianego (SM), poradnika dla Pacjentów ze stwardnieniem rozsianym (SM) i członkiem European Society for Swallowing Disorders i International Parkinson and Movement Disorder Society. Ukończyła kurs RCM neurorehabilitacion nivel I i II u Marianeli Pernuzzi. Pracuje z dziećmi w ramach wczesnej interwencji terapeutycznej, głównie z tymi przedwcześnie urodzonymi, z obciążonym wywiadem okołoporodowym – chorobami neurologicznymi czy genetycznymi i niemówiącymi. Zajmuje się terapią karmienia dzieci z trudnościami w tym zakresie (również dzieci karmione enteralnie: sonda, gastrostomia odżywcza), diagnozą i terapią dysfagii oraz prowadzi komunikacyjnie dzieci z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC). Ważną częścią pracy zawodowej jest również diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia neurogennego.
Małgorzata Kowalska
Logopeda, oligofrenopedagog , biolog, trener z zakresu arteterapii,terapii ręki, zmysłosensoryki, terapii Si. Miłośniczka Twórczości Gustawa Klimta. Instruktor terapii zajęciowej z arteterapią. Na swoich szkoleniach prezentuje nowatorskie projekty i prace jak i ciekawe rozwiązania w oparciu o znane metody pracy z dzieckiem. W praktyce łączy arteterapię z integracją. Niezwykle kreatywna, uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci i dorosłych do twórczej pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi terapeuta w świetlicach socjoterapeutycznych, warsztatach terapii zajęciowej oraz placówkach oświatowych.
Alina Stańczak
Absolwentka Biologii w SGGW. Ukończone studia podyplomowe na kierunkach: Chemia, Pedagogika, Oligofrenopedagogika, Zarządzanie w oświacie. Trener Procesu wspomagania placówek oświatowych w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych. Czynny nauczyciel w szkole podstawowej, technikum i szkole dla dorosłych. Autorka innowacji pedagogicznych, stale poszukująca nowych metod nauczania.
dr Magdalena Bury-Kamińska
Absolwentka psychologii – specjalność kliniczna i neuropsychologiczna oraz logopedia z audiologią na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Asystent w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS, gdzie prowadzi zajęcia m.in. z zakresu psychologii klinicznej dziecka, neuropsychologii i psychoonkologii. Współzałożycielka Centrum Terapii i Diagnozy Inicjatywa w Puławach, w którym pracuje jako psycholog i logopeda. Kierownik prestiżowego grantu naukowego Preludium finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w różnych placówkach oświatowych i zdrowotnych. W pracy specjalizuje się w pracy zachowaniami trudnymi u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi, bazując na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ). Ukończyła wiele specjalistycznych kursów i szkoleń, m.in. z zakresu Terapii behawioralnej w teorii i praktyce (3-modułowy kurs bazowy), Technik SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi, Technik SAZ w pracy z osobą przejawiająca trudne zachowania, VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Racjonalnej Terapii Zachowania, Strategii poznawczo-behawioralnych w pracy z trudnymi zachowaniami dzieci przejawiających problemy rozwojowe, Dialogu Motywującego, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Neurorozwojowych Badań Diagnostycznych, Języka migowego-1st., Kart Oceny Rozwoju Psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, Wykorzystywania elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji oraz elementów Metody Krakowskiej (Metody wywoływania głosek, Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją), Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®).
Aleksandra Kaczyńska
Pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta pedagogiczny, logopeda, neurologopeda, protetyk słuchu, terapeuta ręki. Założycielka Centrum Terapeutycznego i Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pułtusku. Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej im.M.Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwersytet SWPS, Policealne Studium Medyczne w Warszawie. Z wykształcenia jest pedagogiem specjalnym, surdopedagogiem, terapeutą pedagogicznym, protetykiem słuchu, logopedą, a przede wszystkim neurologopedą. Dodatkowo ukończyła wiele kursów i szkoleń kwalifikacyjnych, dzięki czemu jest certyfikowanym terapeutą ręki, terapeutą widzenia, terapeutą taktylnym, diagnostą w zakresie dysleksji i trudności w uczeniu się, trenerem umiejętności społecznych, specjalistą od Alternatywnych i Wspomagających Metod Komunikacji, nauczycielem symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania, diagnostą pedagogicznym w zakresie Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (APD), diagnostą Profilem Psychoedukacyjnym Schoplera PEP-R, trenerem umiejętności karmienia. Ukończyła Kurs Metody Castillo Morales – Agrentina Cordoba (I i II Nivel), Terapeuta metody J.Brondo (Argentina–Cordoba). Od lat związana z Centrum Szkoleniowym Cognitus.
Marzena Leńczyk
Absolwentka logopedii z audiologią Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Trener Umiejętności Społecznych (TUS). Ukończyła szkolenia z zakresu komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC). Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem elementów metody stosowanej analizy zachowania.
Marika Litwin
Dr n. med., absolwentka logopedii Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (obecnie Akademia Pedagogiki Specjalnej), podyplomowych studiów w zakresie neurologopedii - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wykładowca Uniwersytetu SWPS i Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Korczaka. Wykładowca na kursach specjalizacyjnych w zakresie rehabilitacji medycznej, neuropsychologii, neurologopedii oraz kursach szkoleniowych dla pracowników oświaty. Specjalista neurologopeda w Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej CKR w Konstancinie. Zainteresowania zawodowe to zaburzenia połykania oraz zaburzenia językowe w chorobach neurologicznych. Autorka publikacji z zakresu afazji, dysartrii, dysfagii.
Joanna Marjańska
Z wykształcenia surdopedagog, oligofrenopedagog, wieloletnia nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, terapeutka pedagogiczna, z zamiłowania pasjonatka przyrody, dobrej książki, muzyki oraz wszystkiego co twórcze i niezwykłe. W wolnej chwili zajmuje się ceramiką, rysowaniem. Marzy o graniu na gitarze oraz odkryciu „czegoś” interesującego.
Hanna Ciengiel
Absolwentka Akademii Medycznej we Wrocławiu na kierunku ratownictwo medyczne oraz AWF we Wrocławiu na kierunku wychowanie fizyczne. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku oligofrenopedagogika oraz terapia osób z autyzmem. Jest instruktorem pływania, jogi dla dzieci oraz jogi rodzinnej. Jest też felinoterapeutą i dogoterapeutą. Ukończyła liczne kursy m.in. terapia ręki, metoda ruchu rozwijającego wg W. Sherborne, gimnastyka korekcyjna. Od 5 lat pracuje w Zespole Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie. Współpracuje tez z licznymi przedszkolami.
Anna Sowała-Rembielak
Neurologopeda - specjalista wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, specjalista terapii ręki, terapeuta regulatorów funkcji MFS, terapeuta kinesiotapingu logopedycznego, terapeuta karmienia, oligofrenopedagog. Posiada 16-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w placówkach oświatowych i służby zdrowia, a także w ramach prywatnej praktyki. Członek Polskiego Towarzystwa Neurologopedów i Polskiego Związku Logopedów. Posiada Certyfikat Zawodowy nr 01168/05/0093/2017. Współpracuje ze Szkołą Rodzenia MAMMA w Zduńskiej Woli, gdzie prowadzi warsztaty dla rodziców dotyczące profilaktyki logopedycznej. Jej głównym zakresem działań terapeutycznych są: praca z noworodkami i niemowlętami z zaburzeniami ssania, karmienia; profilaktyka zaburzeń mowy, praca z małymi dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, praca z dziećmi z zaburzeniami miofunkcjonalnymi w obrębie ustno-twarzowym, korekta wad wymowy i terapia ręki.
Anna Wójcik
Anna Wójcik - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej od 11 lat, ukończyła Uniwersytet Łódzki na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną na kierunku Logopedia, a także Neurologopedię na Krakowskiej Akademii oraz oligofrenopedagogikę z terapią autyzmu w Społecznej Akademii Nauk. Dodatkowo jest nauczycielem metody M. Montessori po kursie w Polskim Stowarzyszeniu Montessori. Przez 8 lat prowadziła warsztaty i ćwiczenia ze studentami Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej.
Ewa Wojewoda
Magister fizjoterapii, naturopata, osteopata pediatryczny, położna terapeuta metod neurorozwojowych, terapeuta manualny, terapeuta J.Brondo (Argentina-Cordoba). Ukończyła Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, zrealizowała wiele kursów i szkoleń w zakresie fizjoterapii i osteopatii, uczestniczyła w wymianach międzynarodowych osteopatów w ramach Ostheopathic European Academic Network (OsEAN) w Belgii, absolwentka Osteopatii Pediatrycznej, zrealizowała wieloetapowy kurs J.Brondo "Opieka i wsparcie dzieci urodzonych przedwcześnie" - Argentina (Cordoba) i staż w Clinica y Maternidad del Sol na Oddziale Patologii Wcześniaka. Obecnie kończy międzynarodową szkołę Flanders International College of Osteopathy i prowadzi badania na Warszawskiej Akademii Medycznej, a także szkołe naturopatii Codziennie praktykuje osteopatie z dziećmi z dysfunkcją neurologiczną i genetyczną w tym chorobami rzadkimi we własnym Centrum Terapeutycznym. Od 2008 roku związana z Fundacją Aktywnej Rehabilitacji, gdzie uczestniczy w prowadzeniu zajęć i szkoleniach z osobami po rozszczepie kręgosłupa i urazach rdzenia kręgowego. Od 10 lat prowadzi obserwacje i tworzy własne narzędzie terapeutyczne do pracy z dziećmi z wyzwaniami.
Marcelina Varol
Pedagog, terapeuta, promotor zdrowia. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodzinami oraz rozwojem osobistym i zawodowym terapeutów i nauczycieli. W Polsce współpracowała z takimi instytucjami jak Centrum Terapii Promitis, Fundacja Wychowanie dla Przyszłości, Fundacja Promyk Słońca, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W Gruzji wspierała działalność Uniwersytetu Stanowego w Tbilisi, Neurodevelopment Centre oraz współtworzyła Centrum Wsparcia i Rozwoju Dzieci z Niepełnosprawnościami Sunsspace. Jej pasją zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuje w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.
Agnieszka Besser-Krysiak
Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej z logopedią. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie technologii informacyjnej. Od 13 lat nauczycielka wychowania przedszkolnego, obecnie w Zespole Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Czechach. Od lat zaangażowana w pracę z dziećmi najmłodszymi w oparciu o filary Planu Daltońskiego. Zwolenniczka szkoły opartej na budowaniu relacji. Jest miłośniczką nowoczesnych technologii, kodowania i zabaw z wykorzystanie IT. Wspólnie z kolegą prowadzi szkolne koło SKO. Laureatka konkursu Nasz Projekt eTwinning 2019 – zdobywczyni II miejsca w kategorii projekt dla uczniów w wieku 3-6 lat za realizację międzynarodowego projektu Symbols in the eyes of children (NTC system). Trenerka warsztatów komputerowych eTwinning. Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem, szczególnie w zakresie wychowania dziecka w aspekcie przygotowania go do życia w „świecie jutra” – trenerka wspomagania kompetencji kluczowych. W wolnym czasie lubi czytać i fotografować, szczególnie chmury i drzewa.
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wrocławskiego. Z wykształcenia pedagog, terapeuta pedagogiczny, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukończyła studia podyplomowe z integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia terapeutyczne, m.in. terapię ręki, terapię neurotaktylną I stopnia, szkolenia z rozpoznawania przetrwałych odruchów wczesnodziecięcych. Na co dzień pracuje w szkole oraz prowadzi własny gabinet terapeutyczny we Wrocławiu. Współpracuje z różnymi placówkami szkoleniowymi oraz wydawnictwami - przygotowuje artykuły związane z terapią dzieci, pedagogiką i wychowaniem. Prywatnie jest szczęśliwą mężatką, która uwielbia podróże i czytanie książek.
Magdalena Kosiń
Ukończyła studia magisterskie z zakresu rehabilitacji i terapii pedagogicznej. Trener metody DIR – Floortime, która w swym podejściu terapeutycznym wobec dzieci ze spektrum autyzmu kieruje się podążaniem za dzieckiem, uwzględniając jego zainteresowania i poziom rozwoju. Ponadto jest terapeutą i diagnostą integracji sensorycznej (SI), terapeutą ręki, logopedą, a także diagnostą i terapeutą zaburzeń rozwojowych. Ukończyła kurs Neuro-Developmental Treatment Approach, a także pakiet szkoleń Metody Krakowskiej. Na swoim koncie ma mnóstwo szkoleń zawodowych, tematycznych i rozwojowych. Ma ponad 18 – letni staż pracy, który zdobyła pracując jako fizjoterapeuta i terapeuta dzieci z niepełnosprawnościami oraz z zaburzeniem rozwoju (autyzm, ADHD) i zespołami genetycznymi. Od 2008 roku pracuje w Polskiej Szkole Sobotniej im. JPII w Bath, gdzie pełni funkcję Dyrektora. Od wielu lat jest także szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla logopedów, terapeutów SI, nauczycieli i rodziców.