„Terapeuta orofacjalny”
Program zakłada przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 30 godzin.
Po zrealizowaniu szkoleń Uczestnik otrzymuje certyfikat „Terapeuty orofacjalnego z pasją” oraz w profesjonalny sposób poszerza swój warsztat terapeutyczny. Program międzynarodowy we współpracy i z akredytacją międzynarodowych praktyków i badaczy m.in. nasz program wspiera Natasha Campbell-McBride, autorka diety GAPS.
Realizacją szkoleń w formie zajęć on-line (30 godzin)
Cele szkoleń:
- Poznanie szerokiego zakresu możliwości pracy z dzieckiem wymagającym wsparcia w usprawnianiu kompleksu ustno-twarzowego rozumianym całościowo.
- Rozwijanie warsztatu pracy o nowe możliwości diagnozy i terapii sfery orofacjalnej:
- odruchowe reakcje oralne,
- oddychanie,
- kształtowanie rozwoju sfery orofacjalnej,
- funkcje: połykania, gryzienia, żucia.
- Omówienie najważniejszych-bazowych zagadnień związanych z rozwojem kompleksu ustno-twarzowego.
- Zapoznanie pracownika z kompleksowym programem wsparcia dziecka w zakresie funkcji połykania, gryzienia, żucia.
- Przedstawienie zagadnień związanych z rozwojem sfery orofacjalnej.
Szkolenia realizowane będą w blokach – VI bloków tematycznych (w sumie 30 godzin)
Tematyka bloków:
- Fizjologia rozwoju sfery orofacjalnej.
- Odruchowe reakcje oralne.
- Badanie noworodka i niemowlęcia w aspekcie logopedycznym – wczesna diagnoza i wsparcie terapeutyczne.
- Oddychanie jako baza dla rozwoju artykulacji.
- Połykanie, gryzienie, żucie – diagnoza i usprawnianie.
- Budowa anatomiczna kompleksu ustno-twarzowego – norma a patologia okiem logopedy.
Efekty kształcenia:
1.Terapeuta wzbogaca swoją wiedzę o holistyczne podejście do pracy z dzieckiem w aspekcie edukacyjno-poznawczym, uwzględniając potrzeby i możliwości dziecka.
2.Terapeuta zdobywa wiedzę z zakresu szerokiej metodologii badania procesów rozwojowych dziecka oraz wsparcia jego rozwoju na poszczególnych etapach jego życia.
3.Terapeuta poznaje szeroki wachlarz narzędzi i arkuszy diagnostycznych, które wykorzysta w pracy z pacjentem.
4.Terapeuta nabywa umiejętności praktycznego i warsztatowego wsparcia dziecka w procesie rozwoju.
5.Terapeuta uzyskuje przygotowanie do podjęcia całościowej pracy z dzieckiem i jego rodziną, uwzględniając potrzeby wszystkich członków rodziny.
W niektórych projektach szkolenie zakończone jest egzaminem. (obecnie szkolenia dla subregionu leszczyńskiego)
Placówka, która przeszkoli swoich pracowników otrzymuje tytuł „Placówka przyjazna dziecka”