Szkolenie skierowane do:
Nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów pedagogicznych, wychowawców.
Konflikty są trudne. Nie lubimy ich. Być może unikamy ich za wszelką cenę. Pracując z dziećmi, jesteśmy (chcąc – nie chcąc) ich świadkami, a przy okazji pokazujemy im, czy konflikt to coś strasznego, czy po prostu doświadczenie, z którego możemy czerpać wiedzę na przyszłość.
ZAPISZ SIĘ
Spróbujmy razem przyglądnąć się, z czym tak naprawdę mamy do czynienia i przekuć konflikt w źródło wiedzy o nas samych i o innych. Między innymi od naszego podejścia zależy, czy nasi podopieczni nauczą się rozwiązywać konflikty, uciekać przed nimi, czy generować je.
Ponadto warto się przyjrzeć elementom psychologii konfliktu i zastanowić się po co nam konflikty i jaki styl rozwiązywania jest nam bliski.
Jaka jest nasza postawa wobec konfliktu?
Po co wychodzimy w konflikty?
W jakiej roli występuje nauczyciel?
Co uczniowie mogą zrobić sami?
Co dobrego może być w konfliktach?
Poćwiczymy razem techniki, które pomogą nam lepiej rozumieć naszego rozmówcę. Poznamy także zabawy, które będą budowały współpracę pomiędzy naszymi uczniami.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
uświadomienie sobie roli konfliktu w swoim życiu,
zrozumienie, w jaki sposób reagujemy na konflikty i jak je rozwiązujemy (walcząc, unikając, podporządkowując się, współpracując),
poszerzenie umiejętności radzenia sobie z konfliktami pomiędzy uczniami (rozszerzenie wachlarza metod pracy z uczniami)
Prowadzi:
Dobromiła Lachendro-Fruga
Doświadczony terapeuta pedagogiczny. Trener programów dla rodzin. Certyfikowany trener programów edukacyjnych oraz trener kreatywności w międzynarodowym programie Destination Imagination. Absolwentka pedagogiki ogólnej w KUL .Pracuje z dziećmi, rodzinami oraz nauczycielami, dokładając wszelkich starań, by odnaleźli skuteczne mechanizmy funkcjonowania w tym jakże dynamicznym i hałaśliwym świecie. Współautorka książki dla rodziców i wychowawców „Od przedszkola do Doliny Krzemowej”.