Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących w szkołach podstawowych. Dla wielu uczniów okres pandemii był szczególnie trudny. Nauczyciele i psycholodzy informują o efektach przymusowej izolacji, jakie widzą u uczniów, którzy powrócili do szkół. Obecnie coraz więcej dzieci i młodzieży skarży się na obniżony nastrój, spadek motywacji, drażliwość, brak chęci do robienia rzeczy, które dawniej sprawiały im przyjemność. Szkolenie skupia się wokół tego, jak rozpoznać ryzyko depresji u uczniów, jak reagować, jak wspierać ucznia, który mierzy się z depresją, jak rozmawiać z rodzicami.
💰Cena 209 zł
Sprawdź terminy poniżej
Program:
- Jak rozpoznać symptomy depresji u ucznia?
- Co może być przyczyną depresji?
- Jak działa mechanizm depresji?
- Co zrobić, kiedy podejrzewamy u dziecka depresje? Jak rozmawiać z dzieckiem? Jak rozmawiać z rodzicem?
- Jak wspierać dziecko, które ma obniżony nastrój/depresję?
- Ryzyko samobójcze.
Korzyści: Po ukończonym szkoleniu nauczyciel będzie miał wiedzę dotyczącą głównych objawów depresji w danej grupie wiekowej, a także tego, jak odbiera się świat i szkołę dziecko z depresją. Omówione zostaną strategie rozmowy z dzieckiem i z rodzicami. Omówimy także możliwe symptomy ryzyka samobójczego u uczniów.
Informacja o materiałach: Każdy z uczestników otrzyma listę typowych objawów depresji z podziałek na wiek rozwojowy. Dodatkowo w materiałach znajduje się graficzny schemat depresyjnego myślenia i postrzegania świata.
Terminy zaplanowanych szkoleń:
❗Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia,
❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Anna Jagoda Jeżewska – psycholog, psychoterapeuta poznawczo – behawioralny, certyfikowany psychoterapeuta dzieci i młodzieży, terapeuta integracji sensorycznej. Pracuje w jednej z warszawskich szkół i prowadzi gabinet psychoterapii. Od 15 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą. Wspiera dzieci, które doświadczają trudności emocjonalnych, silnego stresu, przeżywają trudności w grupie rówieśniczej, w domu, w szkole. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z Zespołem Aspergera, całościowymi zaburzeniami rozwoju, ADHD, FAS, zachowaniami opozycyjno – buntowniczymi, zaburzeniami lękowymi, depresją, obniżoną samooceną. Współpracuje z rodzicami, których dzieci doświadczają trudności. Ukończyła 4 – letnią szkołę psychoterapii w nurcie poznawczo – behawioralnym. Pracuje z osobami dorosłymi, doświadczającymi trudności w obszarze relacji interpersonalnych, obniżonej samooceny, kryzysów życiowych. Pracuję również z osobami doświadczającymi lęku, depresji, zaburzeń nastroju, PTSD. Prowadzi szkolenia dla rodziców i nauczycieli.