Szkolenie dla nauczycieli, specjalistów pracujących z dziećmi, którzy rozumieją zmiany zachodzące w społeczeństwie i potrzebę dostosowania swojej pracy do potrzeb i możliwości współczesnego młodego pokolenia. Szkolenie pozwala zrozumieć istotę idei edukacji alternatywnej, poznać jej główne nurty i zaprojektować zmiany we własnej aktywności dydaktyczno-wychowawczej.
Cele/korzyści: Uczestnicy szkolenia:
- Poznają alternatywy dla tradycyjnego nauczania i wychowania,
- poszerzą swój warsztat wychowawczy i dydaktyczny o wybrane elementy alternatywnych metod,
- nauczą się jak dobierać metody pracy do potrzeb i możliwości współczesnego ucznia.
💰Cena 229 zł
Sprawdź terminy poniżej👇
Cele szkolenia:
- Zrozumienie wzorców zachowań w sytuacjach konfliktowych.
- Rozwój umiejętności wspierania konstruktywnego rozwoju psychospołecznego dziecka.
- Praktyka identyfikowania i Pokonywania barier komunikacyjnych.
- Opanowanie procedur mediacyjnych.
- Zapoznanie się z zasadami Prowadzenia dokumentacji mediacyjnej.
Program szkolenia:
1. Alternatywa dla tradycyjnej edukacji – czyli edukacja alternatywna
2. Prekursor edukacji alternatywnej – Janusz Korczak
3. Nurty alternatywnej edukacji i ich założenia: szkoły waldorfskie, szkoły demokratyczne, szkoły montessoriańskie funkcjonujące w oparciu o metodę Marii Montessori; edukacja domowa, szkoły leśne, Unschooling.
4. Zalety i wątpliwości związane z alternatywną edukacją.
5. Jak projektować i wprowadzać w szkolne życie zmiany?
Materiały szkoleniowe: Notatka pdf, wybrane testy diagnozy pozytywnej, scenariusze zajęć z omawianych metod.
Brak zaplanowanych szkoleń
❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Marcelina Varol - pedagog, terapeuta, promotor zdrowia. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodzinami oraz rozwojem osobistym i zawodowym terapeutów i nauczycieli. W Polsce współpracowała z takimi instytucjami jak Centrum Terapii Promitis, Fundacja Wychowanie dla Przyszłości, Fundacja Promyk Słońca, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W Gruzji wspierała działalność Uniwersytetu Stanowego w Tbilisi, Neurodevelopment Centre oraz współtworzyła Centrum Wsparcia i Rozwoju Dzieci z Niepełnosprawnościami Sunsspace. Jej pasją zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuje w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.