Szkolenie dla nauczycieli, wychowawców i specjalistów przedszkoli oraz szkół podstawowych i ponadpodstawowych chcący modelować prospołeczne zachowania dzieci i rozwijać ich inteligencję emocjonalną na co dzień i na dedykowanych temu zajęciach.
Szkolenie ma za zadanie praktyczne przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno społeczne i wykorzystywania w tym celu codziennych sytuacji szkolnych czy przedszkolnych. Szkolenie dostarcza narzędzi do pracy z dziećmi, które pomagają zrozumieć dotykające nas emocje, odczytywać płynące z nich sygnały i wyrażać je w sposób bezpieczny i twórczy. Szkolenie pomoże również w pracy nad złością i agresją, budowaniu zdrowych relacji i radzeniu sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
💰Cena 209 zł
Sprawdź terminy poniżej👇
Uczestnicy szkolenia:
- pogłębią zrozumienie emocji w życiu człowieka,
- poznają sposoby odczytywania i regulowania emocji,
- dowiedzą się, jak uczyć dzieci i młodzież odczytywania emocji, intencji oraz przewidywania zachowań i reakcji innych ludzi,
- pogłębią zdolność stawiania granic i budowania relacji oraz zyskają wiedzę jak przekazać te umiejętności uczniom,
- poszerzą swój warsztat pracy w temacie radzenia sobie ze złością i agresją,
- uzyskają inspiracje do tworzenia szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego.
Program szkolenia:
I Jak rozwija się inteligencja emocjonalna i społeczna dziecka?
- Historia emocji – psychosomatyczna natura reakcji emocjonalnych.
- Wpływ emocji na zachowania społeczne.
- Wpływ rozwoju moralnego na relacje międzyludzkie
II Metody rozwijania empatii, samoświadomości i samoakceptacji
- Teoria czytania umysłu – czyli jak zrozumieć co czuje i myśli druga osoba.
- Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami.
- Diagnoza dobrostanu emocjonalnego uczniów – metody i narzędzia.
III Kształtowanie właściwej komunikacji i postawy asertywnej
- Core values – moje wewnętrzne granice
- Koło potrzeb ucznia.
- Komunikat JA i jego zastosowanie w różnych sytuacjach społecznych.
IV Prezentacja gier i zabaw rozwijających kompetencje psychospołeczne
- Termometr uczuć
- Mapa emocji Roberta Plutchika
- Portret emocji
- Alfabet emocji
- Inne
Materiały szkoleniowe:
- Karty pracy: termometr uczuć, koło potrzeb, ramy do portretów emocji,
- Kwestionariusz dobrostanu psychicznego ucznia,
- Notatkę pdf.
Terminy zaplanowanych szkoleń:
❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Marcelina Varol (Wnęk) – pedagog, terapeuta, promotor zdrowia. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodzinami oraz rozwojem osobistym i zawodowym terapeutów i nauczycieli. W Polsce współpracowała z takimi instytucjami jak Centrum Terapii Promitis, Fundacja Wychowanie dla Przyszłości, Fundacja Promyk Słońca, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W Gruzji wspierała działalność Uniwersytetu Stanowego w Tbilisi, Neurodevelopment Centre oraz współtworzyła Centrum Wsparcia i Rozwoju Dzieci z Niepełnosprawnościami Sunsspace. Jej pasją zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuje w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.