Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, wychowawców, dyrektorów i pracowników szkół i ośrodków wychowawczych i socjoterapeutycznych. Szkolenie przygotowuje pracowników rad pedagogicznych do skutecznego wypełniania obowiązku przygotowania diagnozy środowiska szkolnego pod kątem zapotrzebowania na treści profilaktyczne i wychowawcze i praktycznego programu działań w tym zakresie.
💰Cena 209 zł
Sprawdź terminy poniżej👇
Cele/korzyści:
- Zapoznanie uczestników z dostępnymi metodami diagnostycznymi w zakresie diagnozy środowiska szkolnego pod kątem zapotrzebowania na treści profilaktyczne i wychowawcze.
- Rozwijanie umiejętności doboru form pracy adekwatnych do zdiagnozowanego stanu funkcjonowania społeczności szkolnej.
- Ułatwienie realizacji zadań zawodowych związanych z tworzeniem programów profilaktyczno-wychowawczych.
Program szkolenia:
- Konstrukcja programów wychowawczo-profilaktycznych i wymogi prawne.
- Analiza potrzeb i zasobów środowiska szkolnego – na co zwrócić uwagę.
- Analiza przyczyn problemów i wybór zasobów służących ich rozwiązywaniu.
- Ankiety, kwestionariusze i inne narzędzia diagnostyczne.
- Formułowanie celów i planowanie działań profilaktycznych i wychowawczych na podstawie wniosków z diagnozy.
- Ewaluacja programu.
Materiały szkoleniowe: Notatka pdf, przykładowe kwestionariusze diagnostyczne.
Terminy zaplanowanych szkoleń:❗Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Marcelina Varol (Wnęk) – pedagog, terapeuta, promotor zdrowia. Całe swoje życie zawodowe oddaje się pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, ich rodzinami oraz rozwojem osobistym i zawodowym terapeutów i nauczycieli. W Polsce współpracowała z takimi instytucjami jak Centrum Terapii Promitis, Fundacja Wychowanie dla Przyszłości, Fundacja Promyk Słońca, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. W Gruzji wspierała działalność Uniwersytetu Stanowego w Tbilisi, Neurodevelopment Centre oraz współtworzyła Centrum Wsparcia i Rozwoju Dzieci z Niepełnosprawnościami Sunsspace. Jej pasją zawsze jest człowiek i jego niezwykłe możliwości rozwojowe oraz dążenie do życiowego spełnienia. Pracuje w duchu pedagogiki personalistycznej, holistycznej i w oparciu o najlepsze praktyki komunikacji bez przemocy. Prywatnie mama Rozalki i zapalony podróżnik.