Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy do zapisów na webinary dla pedagogów, nauczycieli, terapeutów.
Webinary odbywają się za pomocą platformy Zoom.
Uprzejmie prosimy o pobranie bezpłatnej aplikacji zoom ze strony https://zoom.us/ oraz o zalogowanie się poprzez e-mail i zapamiętanie hasła. W dniu webinaru otrzymają Państwo e -mail z odpowiednim linkiem do webinaru./mail może być w spamie lub w powiadomieniach/. Na kilka minut przed webinarem proszę „wejść” w link. Zostaną Państwo przekierowani na szkolenie.
Czas trwania jednego webinaru: 1,5 h
Po każdym webinarze będzie można zadać pytania podczas dyskusji.
Czas trwania dyskusji podczas jednego webinaru: 0,5 h
Cena:
1 webinar -89 zł
2 webinary -178 zł
3 webinary – 240 zł /pakiet/
4 webinary – 329 zł
5 webinarów – 418 zł
6 webinarów – 450 zł /pakiet/
7 webinarów – 539 zł
8 webinarów-628 zł
9 webinarów – 640 zł /pakiet/
10 webinarów /650 zł/ pakiet
Opłaty: Po zapisaniu się otrzymasz e-mail z nr konta. Jeśli do webinaru zostało mniej niż 2 dni dokonaj opłaty i wyślij potwierdzenie dokonania przelewu na adres webinar@cognitus.pl. Jeśli termin jest dłuższy, otrzymasz od nas maila z potwierdzeniem zapłaty i w link do wydarzenia w dniu webinaru.
W tytule przelewu wpisz tytuł webinaru. (Wystarczy dwa pierwsze słowa, jeśli tytuł lub tytuły są długie)
Certyfikat wysyłamy na skrzynkę mailową.
Zgłoszenia:
Aktualne terminy:
Lista webinarów:
Trudności w jedzeniu u małych dzieci – prawidłowa diagnostyka kluczem do efektywnej terapii
I. Specyficzne trudności w uczeniu się – perspektywa diagnostyczno-terapeutyczna
1. Neurobiologiczne podstawy rozwoju komunikacji językowej: krótki przegląd teorii i badań.
2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu wg ICD-10 i DSM-V – analiza.
3. Specyficzne trudności w uczeniu się u uczniów z zaburzeniami mowy – czym mogą się objawiać, krótka charakterystyka.
4. Diagnoza ryzyka dysleksji i dysleksji w Polsce – obecnie spotykanie standardy.
5. Jak wspomagać dziecko ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w warunkach szkolnych i domowych – główne obszary pracy.
6. Dyskusja, pytania.
II. Gotowość do uczenia się czytania i pisania w szkole – podejście interdyscyplinarne
1. Jak ciąża, poród i okres niemowlęcy determinują gotowość do podjęcia nauki czytania i pisania?
2. Gotowość psychomotoryczna: sprawności cząstkowe, elementy diagnozy, przesiewowe próby diagnostyczne.
3. Gotowość językowa: kształtowanie pojęć, językowe postrzeganie świata, przesiewowe próby diagnostyczne.
4. Gotowość emocjonalno-społeczna: warunki rodzinne, determinanty rozwoju, obserwacja środowiska.
5. Niepowodzenia szkolne: przyczyny po stronie dziecka, przyczyny po stronie rodziny, przyczyny po stronie szkoły. Co zrobić? Jak interweniować?
6. Skutki niepowodzeń szkolnych.
7. Interwencja i pomoc dziecku: w środowisku szkolnym, w środowisku domowym.
8. Pytania, ewentualna dyskusja.
III. „Oko i oczko, patrzenie i widzenie – rozwój percepcji wzrokowej i przetwarzania wzrokowego w praktyce”:
1. Rozwój percepcji wzrokowej od poczęcia – kamienie milowe, najważniejsze etapy, możliwości diagnozy i wsparcia.
2. Rozwój percepcji słuchowej – od rozwoju płodowego do okresu szkolnego. Co determinuje kształtowanie się percepcji słuchowej u dziecka?
3. Przesiewowe narzędzia i próby diagnostyczne, które będą pomocne w rozpoznaniu trudności w zakresie percepcji wzrokowej i słuchowej.
4. Co nauczyciel-terapeuta może zrobić, aby wspomagać rozwój dziecka/ucznia? Gotowe rozwiązania i ścieżki terapeutyczne do wykorzystania w praktyce.
5. Wskazówki do pracy w domu – zestaw gotowych ćwiczeń do pracy w domu.
6. Dyskusja.
IV. Grafomotoryka i jej zaburzenia – jak wychwycić przyczynę trudności?
1. Jakie czynności składają się na „grafomotorykę” – analiza.
2. Norma a dysfunkcją – rozwój umiejętności grafomotorycznych u dziecka. Analiza profilu dziecka.
3. Zaburzenia grafomotoryczne i co dalej?
4. Kryteria:
-ręki dominującej i ręki pomocniczej,
– trzymanie narzędzia piśmienniczego,
– układ i ruch ręki dominującej,
– napięcie mięśniowe,
– postawa.
5. Wytwory grafomotoryczne – jak z zeszytu szkolnego ”wyczytać” trudności grafomotoryczne.
6. Główne kierunki wsparcia ucznia. Rozwiązania terapeutyczne.
7. Dyskusja, pytania.
Terapia pedagogiczna w gabinecie – wyzwania diagnostyczno-terapeutyczne
VIII. LogoSenoryka® na lato:
- Wzbogacenie zajęć placówki (żłobek, przedszkole, Klub Malucha) zajęcia profilaktyczne, pomysły na zabawy sensoryczne i logopedyczne w grupie żłobkowej i przedszkolnej, terapia indywidualna, kopalnia pomysłów dla nauczycieli, terapeutów
- Uczestnik:
^Wzbogaci swój warsztat pracy, ofertę zajęć placówki;
^Zdobędzie podstawową wiedzę niezbędną do połączenia podczas zajęć zabaw z zakresu rozwoju mowy, komunikacji oraz zabaw opartych na aktywizacji zmysłów Malucha;
^Zdobędzie gotowy materiał do rozpoczęcia pracy: ciekawy, sprawdzony, stworzony przez specjalistę oraz oparty o teorię rozwoju mowy oraz Integracji Sensorycznej.
Prowadząca: Agata Kalina
IX. Wczesne Wspomaganie Rozwoju i Rodziny od podstaw – całościowy model organizacyjno-terapeutyczny.
1. Warunki realizacji WWRD – po stronie jednostki realizującej. Wymagania, zespół, wnioski do realizacji na podstawie Rozporządzenia.
2. Kto może uczestniczyć w zajęciach WWRD? Wymagania, warunki, opinia o WWRD.
3. Dokumenty niezbędne do przygotowanie przez zespół prowadzący WWRD:
- wniosek o rozpoczęcie zajęć,
- analiza opinii o WWRD i wynikające z niej zalecenia do pracy z dzieckiem,
- dobór zespołu terapeutycznego,
- rola psychologa, pedagoga, logopedy w pracy z pacjentem,
- ocena wstępna pacjenta,
XI. Dziecko z wadą słuchu w gabinecie logopedycznym – wytyczne do diagnozy i terapii.
XII. Raz, dwa, trzy- czytaj z nami Ty. Ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania:
1.Etap przygotowawczy- ćwiczenia przedelementarzowe (materiał sensoryczny, kształtowanie słuchu fizycznego i fonematycznego, historyjki obrazkowe, tzw. osłuchanie się z tekstem- „kąpiel słowna”)
2.Ćwiczenia techniczne (poznanie kształtu liter i kojarzenie ich z głoskami)
3.Czytanie wyrazów, zdań, utworów- przykładowe metody.
– przykłady ćwiczeń, prezentacja, pomoce
Prowadząca: Joanna Marjańska
XII. Matematyczne zabawy z kostkami, kartami do gry, domino:
1. Jak wykorzystać kostki w kształtowaniu umiejętności arytmetycznych? Praktyczne przykłady gier z kostkami.
2. Rozwijanie rozumowania kombinatorycznego z użyciem kostek domino.
3. Rachunki w oparciu o karty do gry.
– prezentacja, praktyczne zabawy z pomocami
Prowadząca: Joanna Marjańska
XII. Koncentruj się. Wytęż wzrok, słuch i dotyk
1. Terminologia.
2. Metody wspomagające koncentrację uwagi.
3. Rola zmysłów w koncentracji uwagi.
4. Ćwiczenia służące koncentracji uwagi- praktyczne przykłady.
– prezentacja, pomoce
XIII. Praktyczne spojrzenie na trening umiejętności społecznych – grupa KANGURY. Wybrane narzędzia diagnostyczne oraz pomoce wykorzystywane w pracy.
1. Grupa- nazwa, hasło, częstotliwość spotkań.
2. Uczestnicy – dla kogo TUS?
3. Cele treningu umiejętności społecznych.
4. Co daje grupie trening? (mocne i słabe strony)
5. Umiejętności społeczne.
4. Program.
5. Przykładowe narzędzia i techniki stosowane w trakcie TUS.
6. Etapy zajęć.
7. Wybrane narzędzia oraz pomoce wykorzystywane w pracy.
– prezentacja, filmiki, zdjęcia, pomoce
Prowadząca: Joanna Marjańska
XIV. Animal Boxes – autorska propozycja pracy z onomatopejami
1.Tworzenie pudełek terapeutycznych.
2. Dobór zabawek oraz zadań dla poszczególnych grup wiekowych.
3. Prezentacja pudełek od najmniejszych po pudła XXL.
Prowadząca: Karolina Nowak – Kuna
XV.Warunkowanie słuchowe
1.Cele terapeutyczne treningu.
2. Przebieg treningu.
3. Warunki podjęcia treningu.
4. Prezentacja pomocy i zabaw.
Prowadząca: Karolina Nowak – Kuna
XVI. SOS – nauczanie zdalne ucznia niepełnosprawnego
1. Jak pracować zdalnie z uczniem ze spektrum autyzmu, oswajanie z nową sytuacją, tworzenie ciekawych rozwiązań, motywowanie i nagradzanie.
2. Jak realizować program nauczania z uczniem niepełnosprawnym w stopniu umiarkowanym przez Internet, dobranie odpowiednich zagadnień, tworzenie ciekawych zadań, ocenianie.
3. Realizacja podstawy programowej z uczniem niepełnosprawnych w stopniu lekkim, opracowanie kart pracy, motywowanie, ocenianie ucznia.
XVII. Majowe inspiracje w przedszkolu
1.„Wiosna w ogrodzie” – poznajemy prace ogrodnika.
2. „Kwiaty na łące” – zabawy doskonalące kompetencje matematyczne u dzieci.
3. „K jak kraj”- obchodzimy święto flagi i wiele innych.
prowadząca: Małgorzata Kowalska
XVIII. Terapia pedagogiczna online krok po kroku
1.Rozpoznawanie przyczyn trudności szkolnych dziecka.
2. Tworzenie pomocy dostosowanych do potrzeb ucznia
3. Przebieg zajęć terapii pedagogicznej online – Pomysły na gry, zabawy i ćwiczenia online.
Prowadząca: Anna Wójcik
1. Diagnoza- poznanie uczniów i rodziców.
a/ pierwsze zebranie z rodzicami
b/ opracowanie diagnozy
c/ zapoznanie uczniów, adaptacja do nowych warunków szkoły.
2. Organizacja pracy z uczniami. Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej. Ja jako nauczyciel-wychowawca.
3. Edukacja wczesnoszkolna inspiracje do pracy.
1.Czym jest konflikt i kogo dotyczy? Lista konfliktów.
2.Co przeszkadza? Trudności w rozwiązywaniu konfliktów (podłoże).
3.Style i strategie rozwiązywania konfliktów. Rola nauczyciela.
1.Kształtowanie umiejętności interpersonalnej.
2.Ja i moje miejsce w grupie.
3.Inność co oznacza?
4.Uczymy się tolerancji.
1.Omówienie poszczególnych funkcji zmysłów.
2.Wykorzystanie pomocy i materiałów w polisensorycznym poznaniu świata.
3.Praktyczne rozwiązania, wskazówki do pracy, zabawy w „codzienne życie”.
XXVI. Zaburzenia jedzenia u małych dzieci – prawidłowa diagnostyka kluczem do efektywnej terapii
1. Rodzaje trudności w procesie jedzenia u małych dzieci, klasyfikacja zaburzeń karmienia.
2. Rozwój umiejętności jedzenia i samodzielność małego dziecka.
3. Wywiad z rodzicem jako kluczowe narzędzie diagnostyczne.
4. Trudności wokół stołu- psychologia jedzenia, relacje dziecko – rodzic.
5. Kłopoty z jedzeniem a zaburzenia sensoryczne.
6. Rodzic, jako trudny pacjent w gabinecie specjalisty- studium przypadków w oparciu o doświadczenia własne.
7. Literatura, praktyczne narzędzia (kwestionariusz sensomotoryczny, wywiad diagnostyczny przykładowe zestawy pytań ).
prowadząca: Małgorzata Talaga-Duma
XXVII. Praktyczne podejście do dyscypliny w grupie
1.Prawa i potrzeby dziecka.
2.Kompetencje nauczyciela.
3.Dyscyplina- czym jest i jak ją utrzymać? Praktyczne spojrzenie na dyscyplinę w grupie.
4.Tajniki pozytywnej dyscypliny w ujęciu M. Montessori i J. Korczaka.
prowadząca: Joanna Mariańska
1. „Kości do gry” – podstawy teoretyczne.
2. Story Cubes.
3. Tworzymy własne kości.
4.Pomysły na wykorzystanie kości w przedszkolu.
1. Diagnoza: definicje- rodzaje diagnozy; narzędzia do diagnozy, struktura postepowania diagnostyczno- terapeutycznego pedagoga specjalnego.
2. Metody pracy poznania ucznia; dydaktyczne; rewalidacyjne.
3. Projektowanie zajęć rewalidacji indywidualnej:
– analiza dokumentacji dziecka, powołanie zespołu specjalistów,
– charakterystyka indywidualnego przypadku- Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania Ucznia,
– program rewalidacji (edukacyjno- terapeutyczny),
– dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb dziecka.
4. Przykładowe programy- warsztat praktyczny.
prowadząca: Joanna Marjańska
XXIX. Pedagog/psycholog szkolny – specjaliści do zadań specjalnych w szkole
1. Pedagog i psycholog szkolny – zawody z misją społeczną.
2. Ciężar oczekiwań w stosunku do tych osób powoduje wiele konsekwencji osobistych i zawodowych np. szybkie wypalenie zawodowe. Jak sobie z tym poradzić?
3. Płaszczyzna wymiany doświadczeń w kontekście przedłużającej się izolacji.
4. Wskazówki jak uniknąć się najczęściej popełnianych błędów.
prowadząca: Joanna Bieńskowska-Terlecka
2. Kalendarz szczepień w Polsce vs. indywidualny kalendarz szczepień.
3. Jak przygotować dziecko do szczepienia? Porady praktyczne
4. Związek szczepień z powstawaniem zaburzeń:
– autyzmu,
– opóźnionego rozwoju mowy,
– uszkodzeń korowych,
– Integracji Sensorycznej i innych.
5. Jak pomóc dziecku z NOP-em? Porady lekarza.
Zgłoszenia: