Webinary dla logopedów

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy do zapisów na webinary logopedyczne.

Webinary odbywają się za pomocą platformy Zoom.

Uprzejmie prosimy o pobranie bezpłatnej  aplikacji zoom ze strony https://zoom.us/ oraz o zalogowanie się poprzez e-mail i zapamiętanie hasła. W dniu webinaru otrzymają Państwo e -mail z odpowiednim linkiem do webinaru./mail może być w spamie lub w powiadomieniach/. Na kilka minut przed webinarem proszę „wejść” w link. Zostaną Państwo przekierowani na szkolenie.

Czas trwania jednego webinaru: 1,5 h
Po każdym webinarze będzie można zadać pytania podczas dyskusji.
Czas trwania dyskusji podczas jednego webinaru: 0,5 h

Cena : 69 zl

Opłaty: Po zapisaniu się otrzymasz e-mail z nr konta. W ciągu trzech dni dokonaj opłaty i wyślij potwierdzenie dokonania przelewu na adres webianry@cognitus.pl

W tytule przelewu wpisz tytuł webinaru.

Przy wyborze trzech webinarów obowiązuje cena promocyjna 60 zł za webinar.

Certyfikat wysyłamy na skrzynkę mailową.

Zgłoszenia:

   Zarejestruj się

Aktualne terminy:

Godz. 19.00-21.00

Kwiecień:

03.04.2020 r. „Diagnoza logopedyczna w praktyce – schemat dobrej diagnozy”

04.04.2020 „Wibratory logopedyczne w praktyce – wskazówki do masażu logopedycznego”

07.04.2020 r. „Raz, dwa, trzy logopedię w przedszkolu prowadzisz Ty! Czyli dylematy logopedy przedszkolnego w praktyce”

08.04.2020 r. „Profilaktyka logopedyczna od noworodka”

16.04.2020 r. Terapia pedagogiczna w gabinecie – wyzwania diagnostyczno-terapeutyczne

20.04.2020 r. Studium przypadku przedszkolaka z trudnościami w zakresie komunikacji językowej (diagnoza, analiza dokumentacji, metody terapii, cele, efekty) – praktyczne wskazówki do pracy

21.04.2020 r. „Wibratory logopedyczne w praktyce – wskazówki do masażu logopedycznego” 

29.04.2020 r. „Elementy metody werbo – tonalnej (samogłoski)” 

30.04.2020 r. „Regulatory MFS” 

Lista webinarów:

I. „Wibratory logopedyczne w praktyce – wskazówki do masażu logopedycznego”
1. Wibratory logopedyczne w praktyce: rodzaje, możliwości, zastosowania.
2. Przegląd wibratorów na rynku logopedycznym z propozycją zastosowania w poszczególnych jednostkach terapeutycznych.
3. Masaż wibratorami w określonych dysfunkcjach i ograniczeniach.
4. Pytania, dyskusja.

Podczas webinaru dowiesz się:
– jakich wibratorów logopedycznych używać w swoim gabinecie?
– w jaki sposób masować wibratorami, używając odpowiednich końcówek,
– co zrobić, aby z użyciem wibratorów logopedycznych wspomóc proces terapeutyczny w swoim gabinecie.

II. Wczesna interwencja logopedyczna w gabinecie:
1. Wywiad biologiczno-środowiskowy – najważniejsze aspekty w kontekście rozwoju komunikacji językowej.
2. Diagnoza logopedyczna niemowlęcia i małego dziecka:
– Obserwacja dziecka: co jest dla nas ważne i diagnostyczne?
– Budowa i funkcje narządów artykulacyjnych – co powinno nas niepokoić?
– Funkcjonowanie zmysłów: jak i kiedy odesłać na badania obiektywne?
– Czynności fizjologiczne w obrębie aparatu mowy.
– Rozwój funkcji pokarmowych dziecka – co jest dla nas ważne, co nas zaniepokoi? Problemy z którymi zgłasza się rodzic.
– Co to znaczy opóźnienie w aspekcie rozwoju logopedycznego dziecka?
3. Możliwości wczesnej interwencji terapeutycznej:
– edukacja rodzica: jak wspierać rozwój w warunkach domowych? Co to znaczy profilaktyka logopedyczna w domu? Wsparcie dziecka w codziennej pielęgnacji.
– metody terapeutyczne wczesnej interwencji logopedycznej- co mogę zaproponować dziecku i rodzinie?

III. Diagnoza logopedyczna w praktyce – schemat dobrej diagnozy:
1. Wywiad biologiczno-środowiskowy – autorski arkusz wywiadu. Omówienie z komentarzem. Arkusz z możliwością kopiowania dla rodziców. Analiza dokumentacji medycznej pacjenta.
2. Obserwacja dziecka wzbogacona o autorską kartę obserwacji zachowań językowych. Omówienie ważnych diagnostycznie elementów obserwacji dziecka. Wnioski do diagnozy.
3. Przeprowadzenie całościowej diagnozy logopedycznej – jakie etapy powinna zawierać? Charakterystyka poszczególnych elementów diagnozy.
4. Wnioski z diagnozy. Opinia logopedyczna i jej elementy – wg jakich wytycznych ją tworzyć?
5. Ogólne kierunku programu terapeutycznego.

IV.Terapia pedagogiczna w gabinecie – wyzwania diagnostyczno-terapeutyczne:
1. Co to są specyficzne trudności w uczeniu się i jak je zdiagnozować podczas terapii indywidualnej – propozycje dla terapeuty.
2. Kilka słów o zmysłach, czyli jak zmysły wpływają na procesy uczenia się, zapamiętywania, czytania i pisania. Wskazówki do diagnozy funkcjonalnej.
3. Czy procesy przetwarzania sensorycznego, mogą mieć wpływ na tempo uczenia się?
4. Przesiewowe arkusze do wykorzystania w praktyce terapeutycznej.
5. Terapia dziecka z trudnościami w uczeniu się – główne kierunki oddziaływań oraz wytyczne do pracy.

V. Raz, dwa, trzy logopedię w przedszkolu prowadzisz Ty! Czyli dylematy logopedy przedszkolnego w praktyce:
1. Przesiewowe badanie logopedyczne przedszkolaka – gotowe propozycje narzędzi badawczych, sugestie przeprowadzenia badań, propozycje konkretnych prób diagnostycznych.
2. Całościowa diagnoza logopedyczna, dziecka wymagającego stałej terapii: etapy diagnozy, obszary diagnostyczne, rozmowa z rodzicem, analiza dokumentacji i wytyczne do terapii.
3. Opinia logopedyczna, nie taka trudna jak się wydaje. Wskazówki pomocnicze do diagnozy opisowej.
4. Propozycje ścieżek terapeutycznych:
– jakie metody terapeutyczne mogę wykorzystać,
– kto może mnie wesprzeć w procesie terapeutycznym,
– holistyczne wsparcie dziecka z wada wymowy lub ograniczeniami w komunikacji językowej.

VI. Studium przypadku przedszkolaka z trudnościami w zakresie komunikacji językowej (diagnoza, analiza dokumentacji, metody terapii, cele, efekty) – praktyczne wskazówki do pracy:
– dziecka z dyslalią obwodową,
– dziecka ze spektrum ASD,
– dziecka z wadą słuchu,
– dziecka z zaburzeniami napięcia mięśniowego,
– dziecka z trudnościami z zakresie karmienia,
– dziecka z zespołem genetycznym.

VII.Profilaktyka logopedyczna od noworodka:
1. Okres płodowy – jakie ma znaczenie dla rozwoju mowy?
2. Okres narodzin i okołoporodowy – etapy ważne dla rozwoju mowy, charakterystyka.
3. Odruchowe reakcje oralne – ich znaczenie, rozwój, integracja i wpływ na dalsze umiejętności dziecka. Krótka charakterystyka.
4. Co mówi noworodek? Czy potrafi komunikować się ze światem?
5. Zadania rozwojowe noworodka: interakcje społeczne, układ autonomiczny, układ motoryczny, umiejętności samoregulacji.
6. Masaż dziecka jako wsparcie taktylne rozwijające zmysły.
7. Kilka słów o masażu logopedycznym, czyli jak masażem można wpłynąć na rozwój maluszka?
8. Zabawy wpierające rozwój, propozycje pomocy dydaktycznych i rozwiązań, które będą wspierać harmonijny rozwój a nie przestymulują

VII.Regulatory MFS:
1. Czym są regulatory MFS?
2.Kto może z nich korzystać.
3.Cele terapeutyczne zastosowania regulatorów.
4.Prezentacja wkładek.

VII.Elementy metody werbo-tonalnej (samogłoski):
1. Podstawowe zasady ćwiczeń.
2.Ruch ciała do samogłosek.
3. Zabawki do samogłosek.
Proszę o przygotowanie: piłki, lalki, linki ok 1metr (grubej), sprężynki, bączka, szalika, pomponu na sznurku, pacynki.

Zgłoszenia:

   Zarejestruj się