Szkolenie skierowane jest do logopedów, terapeutów, pedagogów, nauczycieli, studentów kierunków medycznych i pedagogicznych, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu metody integracji sensorycznej.
Szkolenie składa się z części wykładowej oraz części warsztatowej. W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się także z materiałem filmowym dotyczącym pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej.
2.02.2020 , godz. 9.00-15.00
Uczestnik szkolenia po jego ukończeniu:
- dysponuje wiedzą z zakresu podstaw integracji sensorycznej
- potrafi wspomagać funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
- wykazuje kreatywność podczas organizowania oddziaływań terapeutycznych
- otrzymuje zaświadczenie uczestnictwa
Program:
- Podstawowe informacje dotyczące budowy i funkcjonowania poszczególnych systemów: przedsionkowego, proprioceptywnego, wzrokowego, słuchowego, węchowego i smakowego
- Diagnoza Integracji Seonsorycznej – podstawowe informacje dotyczące diagnozy u dzieci
- Zaburzenia modulacji sensorycznej
- Zaburzenia z zakresu kontroli posturalnej i okoruchowej
- Różnicowanie sensoryczne
- Planowanie motoryczne
- Objawy zakłóceń procesów sensorycznych u dzieci
- Zaburzenia Integracji Sensorycznej u dzieci ze spektrum Autyzmu
- Wczesne rozpoznanie obronności dotykowej u dzieci
- Zaburzenia integracji sensorycznej a mowa
- Zaburzenia SI u dzieci z zespołem Downa
Prowadząca:
Katarzyna Wysocka – Logopeda, Audiofonolog, Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej, Surdopedagog, Członek Polskiego Związku Logopedów, Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej
Wykształcenie:
- Studia z zakresu Logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- Studia na I Wydziale Lekarskim Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego – specjalność Audiofonologia
- Studia magisterskie z zakresu Pedagogiki Specjalnej – specjalność Surdopedagogika w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- Studia podyplomowe z zakresu Zarządzania w Ochronie Zdrowia w Uniwersytecie Warszawskim
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi zdobywała w szpitalach klinicznych, w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach, a także w przedszkolach i centrach specjalistycznych.
Współpracowała ze specjalistami z wielu dziedzin: lekarzami różnych specjalizacji, fizjoterapeutami, psychologami, pedagogami, terapeutami słuchu.