Cel szkolenia:
- Wprowadzenie uczestników do tematyki psychologii rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Omówienie z uczestnikami czym są okresy równowagi i nierównowagi emocjonalnej.
- Wyposażenie uczestników w wiedze i umiejętności na to jak radzić sobie z dzieckiem przeżywającym kryzys na danym etapie rozwoju.
- Przekazanie wiedzy i pokazanie metod komunikacyjnych na efektywną rozmowę z rodzicami dziecka w kryzysie.
Dla kogo?
Nauczyciele i pedagodzy pracujący z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Brak zaplanowanych szkoleń
Cena 220zł
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do psychologii rozwojowej dziecka.
- Wiek a zachowanie, czyli o okresach równowagi i nierównowagi emocjonalnej na danym etapie rozwoju.
- Kształtowanie się osobowości dziecka – omówienie czynników wpływających na kształtowanie się osobowości dziecka, omówienie czym różnią się osobowość, temperament i charakter.
- Rozładowywanie napięć emocjonalnych, leków u dzieci na poszczególnych etapach rozwoju.
- Sukcesy w przedszkolu i szkole na początkowym etapie edukacji – jak wspierać dziecko, motywować, rozmawiać
- Problem dyscypliny – czyli kiedy pozwolić, kiedy zabronić, omówienie czym różnią się kary i nagrody od naturalnych konsekwencji.
- Jak rozmawiać z dzieckiem i jak rozmawiać z rodzicem by nas słuchali i jak słuchać tego co do nas dziecko i rodzic mówi, czyli ciut o efektywnej komunikacji opartej na wzajemnym szacunku i uważności.
Korzyści uczestnika po szkoleniu:
- Zdobycie wiedzy i umiejętności rozpoznawania, kiedy dziecko przezywa kryzys rozwojowy, a kiedy nie.
- Zdobycie wiedzy i poznanie metod efektywnej komunikacji z rodzicem
- Wyposażenie uczestników w umiejętności wychowawcze pozwalające radzić sobie z dziećmi przeżywającymi okres równowagi i nierównowagi emocjonalnej.
Prowadzący:
mgr Ewa Sawicka
psycholog, coach, szkoleniowiec, terapeuta SI
Od ponad 10 lat współpracuje z publicznymi i niepublicznymi placówkami oświatowymi – poradniami, przedszkolami, szkołami – sprawując opiekę psychologiczną nad dziećmi, prowadząc własne projekty szkoleniowe i warsztatowe dla nauczycieli i rodziców, a także autorskie zajęcia dla dzieci i młodzieży zarówno indywidualne jak i grupowe. Rozwiązuje konflikty i występuje w roli mediatora. Ukończyła studia psychologiczne w zakresie Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studia podyplomowe „Trening Twórczości i Arteterapia” w Studium Terapii i Treningu Grupowego w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. Terapeuta Integracji Sensorycznej II stopnia PSTIS, certyfikowany coach i trener. Mama trójki wspaniałych dzieci – będących nieustającym źródłem inspiracji. W wolnej chwili lubi gotować. Kocha podróże i kontakt z naturą.