Brak zaplanowanych szkoleń
💰Cena 500 zł
Odbiorcy: Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów, psychologów, nauczycieli, terapeutów, glottodydaktyków.
Opis: Problemy związane z edukacją dzieci dwujęzycznych / wielojęzycznych nie są nowe. Obecnie nasiliły się one bardzo w związku z próbą włączenia dzieci ukraińskich do naszego systemu oświatowego. Metoda ZAMPEKT stanowi nowatorską formę pomocy i terapii psychologopedycznej dla dzieci dwujęzycznych / wielojęzycznych i ich rodzin.
Cele szkolenia:
- Umiejętność rozpoznawania problemów dzieci dwujęzycznych i ich rodzin,
- Opanowanie nowych metod diagnozowania dzieci dwujęzycznych,
- Poznanie podstaw metody ZAMPEKT.
Program szkolenia:
- Wielojęzyczność a wielokulturowość. Podstawy międzykulturowej edukacji, psychologii i logopedii.
- Rozpoznawanie problemów dzieci dwujęzycznych oraz ich rodzin.
- Badanie i określenie profilu rozwoju funkcji językowych, poznawczych i komunikacyjnych u dzieci dwujęzycznych.
- Diagnoza dla celów stymulacji i terapii dzieci dwujęzycznych.
- Fundamenty metody ZAMPEKT.
- Nawiązanie kontaktu i tworzenie relacji terapeutycznej.
- Praca z rodziną.
- Ocena i rozwijanie rozumienia.
- Ocena i rozwijanie słownictwa i składni.
- Ocena i rozwijanie konwersacji i ekspresji słownej.
- Ocena i rozwijanie świadomości językowej.
- Eliminacja zachowania utrudniającego prowadzenie stymulacji i terapii (nieposłuszeństwo, agresja).
- Efektywność metody ZAMPEKT.
Korzyści:
- rozwinięcie warsztatu diagnostycznego,
- poznanie nowej metody terapeutycznej o polskim rodowodzie,
- możliwość wykorzystania innowacyjnego podejścia w praktyce.
Informacja o materiałach: Uczestnicy otrzymają dwie metody diagnostyczne oraz opis metody ZAMPEKT.
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadzący: Prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski jest zatrudniony w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w Katedrze i Zakładzie Psychologii. Jest twórcą pierwszych polskich testów językowych (PTL, TSJ, TSD), skal (SRNM), kwestionariuszy (KNiL) oraz wielu metod terapeutycznych (PRMD). Ostatnio skupiony na badaniu i terapii dzieci dwujęzycznych. Napisał w języku polskim i angielskim kilkanaście monografii z dziedziny logopedii i psychologii. Miłośnik kina oraz twórca metody wykorzystania filmu w edukacji i terapii psychologicznej oraz logopedycznej. Doświadczony terapeuta i szkoleniowiec.