Brak zaplanowanych szkoleń
💰Cena – 1100 zł
Odbiorcy: Terapeuci SI, pedagogodzy, pedagogodzy specjalnych, fizjoterapeuci, logopedzi, psycholodzy, studenci kierunków medycznych i nauk o zdrowiu, terapeuci zajęciowych i wszystkich zainteresowanych poniższym programem
Opis: Narządy zmysłów zapewniają nam odbieranie różnych bodźców z środowiska zewnętrznego oraz właściwe na nie reagowanie. Zaburzenia w ich odbiorze i integracji mogą wpływać na niewłaściwy odbiór bodźców oraz nieadekwatne zachowanie pacjenta. Błędna interpretacja może pociągać niewłaściwy sposób działania zespołu terapeutycznego i opiekunów, dlatego bardzo ważne jest wacika ocena działania wszystkich zmysłów.
Cele: zapoznanie uczestników z podstawowymi sposobami diagnostycznymi narządów zmysłów oraz interpretacją ich wyników.
Korzyści – po kursie uczestnik będzie samodzielnie potrafił przeprowadzić przesiewowe testy diagnostyczne narządów zmysłów, zinterpretować ich wyniki. Uczestnik wiedzę wykorzysta m.in. u pacjentów po udarach, uszkodzeniach czaszkowo-mózgowych, u dzieci z MPD, z Zespołem Downa, w ślinieniu itp.
Kurs bardzo praktyczny, minimum teorii, maksimum praktyki. Kurs oparty na wiedzy medycznej. Nauczysz się, jak w swoim gabinecie przesiewowo zbadać wymienione zmysły oraz jak zinterpretować wyniki.
Program kursu:
- Zarys budowy narządów zmysłów.
- Zarys działania narządów zmysłów.
- Praktyczna nauka badania zmysłów.
- wzroku
- słuchu
- węchu
- smaku
- czucia
- czucia powierzchownego
– dotyku
– ucisku
– temperatury
– bólu
czucia głębokiego
– pozycji
– ruchu
– wibracji
Informacja o materiałach – Prowadzący na czas szkolenia zapewnia:
- niezbędne narzędzia diagnostyczne,
- materiały do zajęć praktycznych,
- materia dydaktyczne drukowane.
Uwaga:
1. Program autorski.
2. Uczestnicy w wygodnych strojach, możliwość ubrudzenia się, przygotowani m.in. na badanie w jamie ustnej, w uchu.
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
dr hab. Emilia Mikołajewska, prof. UMK w Katedrze Fizjoterapii na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy, specjalista fizjoterapii, międzynarodowy terapeuta metody NDT- Bobath dla dzieci i osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi. Naukowo związana również z Laboratorium Neurokognitywnym w Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz międzynarodowymi grupami badawczymi: InteRDoCTor oraz IQ Healthcare. Naukowiec, wynalazca, wieloletni praktyk. Laureatka 25 nagród krajowych i zagranicznych. Członek Rad Wydawniczych i recenzent w czasopismach krajowych i zagranicznych, ekspert, recenzent i kontroler wniosków grantowych. Absolwentka wielu szkoleń podyplomowych oraz kierunku Ortoptyka. Autorka ponad 400 artykułów i ponad 20 książek, w tym:
- „Kinesiotaping. Rozwiązania wybranych problemów funkcjonalnych”,
- „Kinesiotaping w pediatrii”,
- „Kinesiotaping w sporcie”,
- „Kinesiotapong w podologii”,
- „Kinesiotaping w medycynie estetycznej i kosmetologii”.
- „Odruchy pierwotne. Wpływ na gałki oczne, ortoptykę i grafomotorykę..” wyd. 2020
- „Terapia ręki. Podstawy diagnozy i terapii. M2Concept”. wyd. 2020
- „Terapia ręki. Grafomotoryka. M2Concept.” wyd. 2020
- „Metoda NDT-Bobath w neurorehabilitacji osób dorosłych”
- „Terapia Neurorozwojowa dzieci