Neurofunkcjonalna Szkoła Diagnozy i Terapii dla Logopedów – od teorii do praktyki

🗓Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Warszawa 24 października 2022 - 28 października 2022 r. (09:00 - 16:00)
  • 💰Cena: 3950 zł
    • 24-28 października w godzinach 9.00-16.00 (40 godzin dydaktycznych)

    Opis: Projekt skierowany jest do wszystkich logopedów, neurologopedów, którzy pragną rozwijać swój praktyczny warsztat z zakresu diagnozy i terapii miofunkcjonalnej oraz kompetencji terapeutycznych w pracy z pacjentem! Projekt zakłada połączenie aktywnych warsztatów szkoleniowych w praktyce, pracę z pacjentem.

    Oferujemy:

    • mnóstwo praktycznej wiedzy opartej o case study,
    • prace z pacjentem – superwizje terapeutyczne,
    • możliwość wdrożenia w praktykę wiedzy teoretycznej,
    • holistycznego podejścia do pacjenta i rodziny,
    • zaświadczenia o udziale w projekcie i certyfikat uprawniający do stosowania technik realizowanych podczas szkolenia.

    Program szkolenia:

    DZIEŃ 1

    • Część 1 – ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW – podstawowe informacje z zakresu anatomii człowieka w aspekcie prowadzenia terapii logopedycznej.
    1. Anatomia funkcjonalna człowieka w ujęciu holistycznym.
    2. Anatomia w palpacji – praktyczny warsztat na żywym człowieku.
    3. Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej.
    4. Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
    5. Dysfunkcje logopedyczne a diagnoza w oparciu o anatomię.
    6. Anatomia jako baza dla terapii logopedycznej.
    • Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
    • Część 3 – omówienie działań.
    • Uzasadnienie podjętych czynności.
    • Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.

    DZIEŃ 2

    • Część 1 – Diagnoza motoryczna zaburzeń ustno-twarzowych oraz zaburzeń napięcia mięśniowego
    1. Od czego zacząć diagnozę?
    2. Diagnoza pozycji spoczynkowych.
    3. Diagnoza funkcji pokarmowych.
    4. Diagnoza anatomii kompleksu oralnego.
    5. Diagnoza zaburzeń napięcia mięśniowego w okolicy oralnej z uwzględnieniem całego ciała.
    6. Narzędzia do diagnozy całościowej – arkusze.
    • Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
    • Część 3 – omówienie działań.
    • Uzasadnienie podjętych czynności.
    • Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.

    DZIEŃ 3

    • Część 1 – Szkolenie: Wczesna interwencja logopedyczna w ujęciu neurofizjologicznym – diagnoza i terapia logopedyczna.
    1. Jak diagnozować noworodka i niemowlę? Diagnoza neurofizjologiczna w 1 roku życia.
    2. Rola logopedy w procesie terapii małego dziecka z wyzwaniami rozwojowymi? Od czego zacząć?
    3. Masaż sensoryczny.
    4. Terapia taktylna.
    5. Pozycjonowanie pacjenta.
    6. Potrzeby fizjologiczne dziecka z wyzwaniami w okresie niemowlęcym.
    7. Zaburzenia napięcia i propozycja terapii.
    8. Neuromobilizacja kompleksu orofacjalnego.
    • Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem Prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
    • Część 3 – omówienie działań.
    • Uzasadnienie podjętych czynności.
    • Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.

    Dzień 4

    • Część 1 – Staw skroniowo-żuchwowy – diagnoza i terapia logopedyczna, czy umiem pomóc?
    1. Jak zdiagnozować trudności stawu skroniowo-żuchwowego?
    2. Karmienie a zaburzenia pracy ssż.
    3. Metodyka postepowania w przypadku pacjenta z zaburzeniami pracy ssż.
    4. Wskazówki do pracy – od czego zacząć, jak przeprowadzić proces terapii?
    5. Efekty pracy terapeutycznej z wykorzystaniem innowacyjnych metod.
    • Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem Prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
    • Część 3 – omówienie działań.
    • Uzasadnienie podjętych czynności.
    • Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.

    Dzień 5

    • Część 1 – Szkolenie: Wędzidełka w praktyce logopedy – od teorii do praktyki.
    1. Diagnoza skróconych wędzidełek – od czego zacząć?
    2. Postępowania naprawcze w zakresie skróconego wędzidełka języka i wargi – czy zawsze zabieg podcięcia jest konieczny?
    3. Skale oceny.
    4. Jak funkcjonalnie ocenić wskazania/przeciwskazania do frenotomii?
    5. Postępowanie terapeutyczne – terapia logopedyczna.
    • Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem Prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
    • Część 3 – omówienie działań.
    • Uzasadnienie podjętych czynności.
    • Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.

    Prowadzące:

    Ewa Wojewoda – fizjoterapeuta, terapeuta manualny, fizykoterapeuta, specjalista tkanek miękkich i metod rehabilitacji powięziowej. Od ponad 10 lat wykorzystuje zabiegi elektrostymulacji w praktyce terapeutycznej z pacjentami o różnych wyzwaniach rozwojowych.

    Aleksandra Kaczyńska – neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi, w tym z padaczką.