🗓Brak zaplanowanych szkoleń
- 24-28 października w godzinach 9.00-16.00 (40 godzin dydaktycznych)
Opis: Projekt skierowany jest do wszystkich logopedów, neurologopedów, którzy pragną rozwijać swój praktyczny warsztat z zakresu diagnozy i terapii miofunkcjonalnej oraz kompetencji terapeutycznych w pracy z pacjentem! Projekt zakłada połączenie aktywnych warsztatów szkoleniowych w praktyce, pracę z pacjentem.
Oferujemy:
- mnóstwo praktycznej wiedzy opartej o case study,
- prace z pacjentem – superwizje terapeutyczne,
- możliwość wdrożenia w praktykę wiedzy teoretycznej,
- holistycznego podejścia do pacjenta i rodziny,
- zaświadczenia o udziale w projekcie i certyfikat uprawniający do stosowania technik realizowanych podczas szkolenia.
Program szkolenia:
DZIEŃ 1
- Część 1 – ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW – podstawowe informacje z zakresu anatomii człowieka w aspekcie prowadzenia terapii logopedycznej.
- Anatomia funkcjonalna człowieka w ujęciu holistycznym.
- Anatomia w palpacji – praktyczny warsztat na żywym człowieku.
- Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej.
- Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
- Dysfunkcje logopedyczne a diagnoza w oparciu o anatomię.
- Anatomia jako baza dla terapii logopedycznej.
- Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
- Część 3 – omówienie działań.
- Uzasadnienie podjętych czynności.
- Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.
DZIEŃ 2
- Część 1 – Diagnoza motoryczna zaburzeń ustno-twarzowych oraz zaburzeń napięcia mięśniowego
- Od czego zacząć diagnozę?
- Diagnoza pozycji spoczynkowych.
- Diagnoza funkcji pokarmowych.
- Diagnoza anatomii kompleksu oralnego.
- Diagnoza zaburzeń napięcia mięśniowego w okolicy oralnej z uwzględnieniem całego ciała.
- Narzędzia do diagnozy całościowej – arkusze.
- Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
- Część 3 – omówienie działań.
- Uzasadnienie podjętych czynności.
- Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.
DZIEŃ 3
- Część 1 – Szkolenie: Wczesna interwencja logopedyczna w ujęciu neurofizjologicznym – diagnoza i terapia logopedyczna.
- Jak diagnozować noworodka i niemowlę? Diagnoza neurofizjologiczna w 1 roku życia.
- Rola logopedy w procesie terapii małego dziecka z wyzwaniami rozwojowymi? Od czego zacząć?
- Masaż sensoryczny.
- Terapia taktylna.
- Pozycjonowanie pacjenta.
- Potrzeby fizjologiczne dziecka z wyzwaniami w okresie niemowlęcym.
- Zaburzenia napięcia i propozycja terapii.
- Neuromobilizacja kompleksu orofacjalnego.
- Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem Prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
- Część 3 – omówienie działań.
- Uzasadnienie podjętych czynności.
- Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.
Dzień 4
- Część 1 – Staw skroniowo-żuchwowy – diagnoza i terapia logopedyczna, czy umiem pomóc?
- Jak zdiagnozować trudności stawu skroniowo-żuchwowego?
- Karmienie a zaburzenia pracy ssż.
- Metodyka postepowania w przypadku pacjenta z zaburzeniami pracy ssż.
- Wskazówki do pracy – od czego zacząć, jak przeprowadzić proces terapii?
- Efekty pracy terapeutycznej z wykorzystaniem innowacyjnych metod.
- Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem Prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
- Część 3 – omówienie działań.
- Uzasadnienie podjętych czynności.
- Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.
Dzień 5
- Część 1 – Szkolenie: Wędzidełka w praktyce logopedy – od teorii do praktyki.
- Diagnoza skróconych wędzidełek – od czego zacząć?
- Postępowania naprawcze w zakresie skróconego wędzidełka języka i wargi – czy zawsze zabieg podcięcia jest konieczny?
- Skale oceny.
- Jak funkcjonalnie ocenić wskazania/przeciwskazania do frenotomii?
- Postępowanie terapeutyczne – terapia logopedyczna.
- Część 2 – realizowana jest z pacjentem „na żywo”. Uczestnicy będą praktykować z pacjentem ze wsparciem Prowadzących. Będą mogli praktykować i na bieżąco otrzymywać wskazówki do działania.
- Część 3 – omówienie działań.
- Uzasadnienie podjętych czynności.
- Podsumowanie i wskazówki na przyszłość.
Prowadzące:
Ewa Wojewoda – fizjoterapeuta, terapeuta manualny, fizykoterapeuta, specjalista tkanek miękkich i metod rehabilitacji powięziowej. Od ponad 10 lat wykorzystuje zabiegi elektrostymulacji w praktyce terapeutycznej z pacjentami o różnych wyzwaniach rozwojowych.
Aleksandra Kaczyńska – neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta taktylny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej z ukierunkowaniem na pacjentów z wyzwaniami neuromotorycznymi, w tym z padaczką.