Anatomia palpacyjna dla logopedów w ujęciu miofunkcjonalnym – diagnoza kompleksu orofacjalnego. Ujęcie holistyczne.

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • Gdańsk 17 lipca 2022 r. (09:00 - 17:00)
  • 💰Cena 800 zł  

    Odbiorcy: Logopedzi, neurologopedzi.

    Opis: Szkolenie powstało na bazie wieloletnich doświadczeń pracy z pacjentem z wyzwaniami rozwojowymi w ujęciu holistycznym. Kurs w ujęciu całościowym uczy myślenia o zależnościach układów sensomotorycznych w kontekście pracy logopedy. Bazuje przede wszystkim na znajomości anatomii jako bazy dla dalszych dobrej diagnozy i terapii logopedycznej.  Uczy jak rozpoznawać potrzeby pacjentów poprzez rzetelną diagnozę anatomii i fizjologii obszaru ustno-twarzowego. Ważne, aby Uczestnik szkolenia po odbyciu kursu mógł samodzielnie działać i dochodzić do ważnych dla niego i jego pacjentów wniosków i na bazie swoich przemyśleń tworzył własne koncepcje pracy dostosowane do potrzeb i możliwości pacjentów.

    Cele szkolenia:

    • zapoznanie ze strukturami anatomicznym okolicy oralnej jako bazy dla prowadzenia terapii miofunkcjonalnej w logopedii,
    • wdrożenie podstawowych procedur oceny pacjentów w aspekcie anatomiczne- funkcjonalnym,
    • przepracowanie wszystkich możliwych, dostępnych dla terapeuty struktur anatomicznych, aby lepiej dopasowywać cele terapeutyczne.

    Program szkolenia:

    Część I – ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW – podstawowe informacje z zakresu anatomii człowieka:

    1. Anatomia funkcjonalna człowieka w ujęciu holistycznym.
    2. Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat na żywym człowieku
    3. Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej.
    4. Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
    5. Dysfunkcje logopedyczne a diagnoza w oparciu o anatomię.
    6. Samoregulacja sensoryczna w kontekście rozwoju małego pacjenta – czym jest, jak zdiagnozować trudności w tym obszarze?
    7. Układ taktylny jako jeden z bazowych układów dla terapii pacjenta z wyzwaniami.
    8. Linia media – dlaczego jest taka ważna w rozwoju człowieka?
    9. Ręka i stopa a rozwój oralny – diagnoza motoryki małej, w tym umiejętności grafomotorycznych oraz diagnoza funkcji stopy a wpływ na rozwój umiejętności taktylno-motorycznych sfery oralnej.

    Część  II – Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami rozwojowymi

    1. Wstępna ocena możliwości pacjenta – jak patrzeć na pacjenta, co jest ważne?
    2.  Symptomy zaburzeń.
    3. Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego.
    4. Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym – pomocna w ocenie trudności i wyznaczeniu sfery najbliższego rozwoju:
    • ocena anatomiczna i funkcjonalna kompleksu ustno-twarzowego,
    • ocenia żucia, gryzienia, połykania,
    • ocena reakcji posturalnych,
    • ocena zaburzeń napięcia mięśniowego,
    • wstępna ocena procesów przetwarzania sensorycznego,
    • diagnostyka różnicowa,
    • propozycja planowanej terapii.

    Materiały szkoleniowe:

    • Bogate materiały dotyczące anatomii i funkcji obszary orofacjalnego, możliwość wykorzystania plansz celem wielokrotnego powtórzenia.
    • Autorski wzór wywiadu z pacjentem.
    • Autorski arkusz oceny pacjenta w aspekcie miofunckonalnym.

    Prowadzące: Aleksandra Kaczyńska oraz Ewa Wojewoda – sprawdź więcej informacji o prowadzących: https://cognitus.pl/o-nas/zespol/