Brak zaplanowanych szkoleń
Cena 800 zł
Odbiorcy: Logopedzi, neurologopedzi.
Opis: Szkolenie powstało na bazie wieloletnich doświadczeń pracy z pacjentem z wyzwaniami rozwojowymi w ujęciu holistycznym. Kurs w ujęciu całościowym uczy myślenia o zależnościach układów sensomotorycznych w kontekście pracy logopedy. Bazuje przede wszystkim na znajomości anatomii jako bazy dla dalszych dobrej diagnozy i terapii logopedycznej. Uczy jak rozpoznawać potrzeby pacjentów poprzez rzetelną diagnozę anatomii i fizjologii obszaru ustno-twarzowego. Ważne, aby Uczestnik szkolenia po odbyciu kursu mógł samodzielnie działać i dochodzić do ważnych dla niego i jego pacjentów wniosków i na bazie swoich przemyśleń tworzył własne koncepcje pracy dostosowane do potrzeb i możliwości pacjentów.
Cele szkolenia:
- zapoznanie ze strukturami anatomicznym okolicy oralnej jako bazy dla prowadzenia terapii miofunkcjonalnej w logopedii,
- wdrożenie podstawowych procedur oceny pacjentów w aspekcie anatomiczne- funkcjonalnym,
- przepracowanie wszystkich możliwych, dostępnych dla terapeuty struktur anatomicznych, aby lepiej dopasowywać cele terapeutyczne.
Program szkolenia:
Część I – ANATOMIA DLA LOGOPEDÓW – podstawowe informacje z zakresu anatomii człowieka:
- Anatomia funkcjonalna człowieka w ujęciu holistycznym.
- Anatomia w palpacji- praktyczny warsztat na żywym człowieku
- Nerwy czaszkowe wyzwaniem w diagnozie logopedycznej.
- Mięśnie obszaru orofacjalnego krok po kroku.
- Dysfunkcje logopedyczne a diagnoza w oparciu o anatomię.
- Samoregulacja sensoryczna w kontekście rozwoju małego pacjenta – czym jest, jak zdiagnozować trudności w tym obszarze?
- Układ taktylny jako jeden z bazowych układów dla terapii pacjenta z wyzwaniami.
- Linia media – dlaczego jest taka ważna w rozwoju człowieka?
- Ręka i stopa a rozwój oralny – diagnoza motoryki małej, w tym umiejętności grafomotorycznych oraz diagnoza funkcji stopy a wpływ na rozwój umiejętności taktylno-motorycznych sfery oralnej.
Część II – Diagnoza logopedyczna pacjenta z wyzwaniami rozwojowymi
- Wstępna ocena możliwości pacjenta – jak patrzeć na pacjenta, co jest ważne?
- Symptomy zaburzeń.
- Autorski model wywiadu biologiczno-środowiskowego.
- Autorska karta oceny pacjenta w ujęciu holistycznym – pomocna w ocenie trudności i wyznaczeniu sfery najbliższego rozwoju:
- ocena anatomiczna i funkcjonalna kompleksu ustno-twarzowego,
- ocenia żucia, gryzienia, połykania,
- ocena reakcji posturalnych,
- ocena zaburzeń napięcia mięśniowego,
- wstępna ocena procesów przetwarzania sensorycznego,
- diagnostyka różnicowa,
- propozycja planowanej terapii.
Materiały szkoleniowe:
- Bogate materiały dotyczące anatomii i funkcji obszary orofacjalnego, możliwość wykorzystania plansz celem wielokrotnego powtórzenia.
- Autorski wzór wywiadu z pacjentem.
- Autorski arkusz oceny pacjenta w aspekcie miofunckonalnym.
Prowadzące: Aleksandra Kaczyńska oraz Ewa Wojewoda – sprawdź więcej informacji o prowadzących: https://cognitus.pl/o-nas/zespol/