Jak go zrozumieć i jak z nim współpracować
Cele szkolenia:
– zdefiniowanie „trudnych” sytuacji w relacji rodzic- nauczyciel
– rozpoznanie i zdiagnozowanie własnej postawy wobec rodziców
-zbudowanie strategii porozumiewania się z rodzicami
-wzmocnienie własnej pozycji jako partnera w dialogu z rodzicem
– poznanie zasad skutecznej komunikacji
– nabycie umiejętności mediacji w sytuacji konfliktu
Program szkolenia:
1.Charakterystyka relacji nauczyciel- rodzic
2.ABC współpracy z rodzicami
3.Charakterystyka 7 typów rodziców( rodzic świadomy, analityczny, socjalny, praktyczny, podejrzliwy, obojętny, patologiczny)
2.Diagnoza własnej postawy wobec rodziców uczniów
3.Strategie radzenia sobie z różnymi postawami rodziców
4.Świadoma i efektywna komunikacja z rodzicami
5.Zasady mediacji w sytuacji konfliktu
Metody prowadzenia szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z aktywnym udziałem uczestników. Pojawią się ćwiczenia, scenki sytuacyjne oraz dyskusja. W trakcie warsztatu wskazana jest praca na konkretnych sytuacjach.
Prowadząca:
Ewa Mordalska-mgr filologii polskiej, pedagog z 23 letnim doświadczeniem, absolwentka studiów podyplomowych „Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwoju „ ( Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz studiów podyplomowych „Coaching i mentoring” na Wydziale Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Posiada dyplom Trenera dziecięcego kompetencji społecznych. Swoje szkolenia przygotowuje nie tylko w oparciu o obecny stan wiedzy, ale przede wszystkim w oparciu o własne wieloletnie obserwacje środowiska szkoły. Niewątpliwym jej atutem jest ogromne poczucie humoru oraz dystans do omawianych zjawisk…nawet tych budzących największe emocje i kontrowersje.