Brak zaplanowanych szkoleń
💰Cena 169 zł
Odbiorcy: logopedzi, terapeuci integracji sensorycznej, pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, fizjoterapeuci, rodzice
Opis: Szkolenie przedstawiające zasady oraz wszystkie aspekty terapii funkcji słuchowych od wieku niemowlęcego / włącznie /po szkolny z konkretnymi zabawami i ćwiczeniami. Ćwiczenia podzielone są i uporządkowane według określonych aspektów funkcji słuchowych (m.in. cechy dźwięków, bezpośrednia pamięć słuchowa, sekwencje słuchowe, selekcja słuchowa, funkcje analizatora słuchowego itp.). Omówione są wszystkie etapy prowadzenia ćwiczeń słuchowych od prostych reakcji w oparciu o słuch awerbalny po skomplikowane operacje na dźwiękach mowy. Uporządkowane są również w odniesieniu do wieku dziecka- od niemowlęcego po szkolny.
Ćwiczenia wskazane są do stosowania w pracy z dziećmi z zaburzonymi funkcjami słuchowymi o różnej etiologii – niedosłuch, Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego, opóźniony rozwój funkcji słuchowych. Będą zatem pomocne do wspierania dzieci z zaburzeniami mowy i języka o różnym podłożu, np. niedokształcenie mowy uwarunkowane niedosłuchem, prosty opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie mowy o typie afazji, w przypadku dyslalii, zaburzeń mowy w autystycznym spektrum zaburzeń, oligofazji oraz dysleksji rozwojowej. Wspomagają również procesy koncentrowania uwagi.
Cele: Przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej pracy z dziećmi z opóźnionymi lub zaburzonymi funkcjami słuchowymi. Przedstawienie konkretnych ćwiczeń i zabaw stymulujących określone aspekty funkcji słuchowych. Omówienie rekomendowanych sposobów postępowania terapeutycznego w kontekście stymulowania rozwoju funkcji słuchowych, mowy, czy koncentracji uwagi.
Program szkolenia:
- Zasady prowadzenia ćwiczeń słuchowych.
- Jak czytać audiogram?
- Istota CAPD.
- Dostosowanie warunków w codziennym życiu (domu, przedszkolu) wobec dzieci z zaburzonymi funkcjami słuchowymi (niedosłuch, APD, zaburzenia koncentracji uwagi uwarunkowane zaburzonymi funkcjami słuchowymi).
- Stymulacja funkcji słuchowych od wczesnego dzieciństwa po wiek szkolny. Ćwiczenia, zabawy ukierunkowane na:
- Wykrywanie dźwięku
- Budowanie świadomości dźwięku
- Budowanie reakcji na dźwięk
- Różnicowanie i identyfikowanie cech dźwięku
- Lokalizowanie dźwięków
- Rytmy
- Identyfikowanie dźwięków
- Ćwiczenia słuchu werbalnego na samogłoskach
- Ćwiczenia rozwijające bezpośrednią pamięć słuchową
- Ćwiczenia słuchowe rozwijające sekwencyjność
- Ćwiczenia rozwijające selekcję słuchową
- Różnicowanie i identyfikowanie słów
- Ćwiczenia stymulujące funkcje analizatora słuchowego (rymy, słuch fonemowy, analiza, synteza słuchowa, analiza zdania, operacje na głoskach, paronimach, pamięć fonologiczna)
- Wzmacnianie prozodii
- Ćwiczenia słuchowo-ruchowe.
Korzyści:
- Posiadanie wiedzy dotyczącej doboru ćwiczeń, zabaw do konkretnych deficytów słuchowych.
- Poznanie zasad oraz wszystkich etapów i aspektów treningu słuchowego.
Informacje o materiałach: Uczestnicy szkolenia otrzymują: zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, materiały z treścią szkolenia.
Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.
Prowadząca: Violetta Podsiadła–Kabacińska – Neuro i surdologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT- Bobath, diagnosta dysleksji rozwojowej, provider Neuroflow, terapeuta karmienia, terapeuta ręki. Jest certyfikowanym diagnostą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, diagnostą Profilem Psychoedukacyjnym Schoplera PEP-R, Trenerem Umiejętności Społecznych. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi wychodząc naprzeciw ich potrzebom psychofizycznym. Zajmuje się diagnozą przyczyn trudności oraz terapią zaburzeń rozwojowych dzieci, w tym mowy o różnym podłożu, poboru pokarmu, Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (APD), sensorycznego, dysleksji rozwojowej, dojrzałości szkolnej. Bliska jest jej idea niedyrektywnej pracy z dziećmi, wspieranie i budowanie ich kompetencji, a także wspieranie kompetencji rodzicielskich. Asystowała na szkoleniach i kursach m.in. modułach neurologopedycznych kursu NDT Bobath dotyczących diagnostyki i terapii neurologopedycznej. Opracowała autorskie kilku modułowe szkolenie WERBOsensoMOTORYKA ®. Ukończyła wiele kursów i szkoleń doskonalących i kwalifikacyjnych z zakresu pracy z dziećmi i ich rodzicami.