Celem szkolenia jest wyjaśnienie istoty i przebiegu procesu echolalii, jako elementu komunikacji w spektrum autyzmu.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych, pedagogów szkolnych, nauczycieli przedmiotowych oraz studentów kierunków pedagogicznych, pedagogów, logopedów, neurologopedów, rodziców dzieci z ASD.
Uczestnik szkolenia zapozna się z istotą echolalii oraz ich znaczeniem w obszarze komunikacji w spektrum autyzmu. Pozna różne podtypy oraz ich wymiar funkcjonalny i niefunkcjonalny. Zaznajomi się z różnymi strategiami, które niosą wymierne korzyści komunikacyjne dla dziecka z ASD.
💰Cena 249 zł
Sprawdź terminy poniżej👇
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do tematu.
2. Czy wszystkie dzieci autystyczne są niewerbalne?
3. Czy brak kompetencji werbalizacji zależy od IQ?
4. Aspekt społeczny i komunikacyjny wyznaczony przez ICD11.
5. Mowa kontra komunikacja.
6. Niewerbalne dziecko nie oznacza niekomunikatywne.
7. Podłoże trudności w nabywaniu kompetencji werbalizacyjnych.
8. Czynniki wpływające na rozwój mowy.
9. Potencjał do mówienia, a więc wczesne oznaki komunikacji werbalnej.
10. Wspieranie komunikacyjnej podróży dziecka niemówiącego.
11. Motywowanie do komunikacji.
12. Sposoby rozwijające rozumienie słów.
13. Wsparcie gestów.
14. Jakich błędów nie popełniać względem dziecka niemówiącego?
Korzyści: Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w wersji pdf do samodzielnego wydruku.
Terminy zaplanowanych szkoleń:
📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).
Prowadząca: Magdalena Kosiń - fizjoterapeuta, logopeda, terapeuta i diagnosta zaburzeń integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych. Ponadto od 12 lat prowadzi Polską Szkołę Sobotnią w Wielkiej Brytanii. Od 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie. Jej pasją zawodową jest praca z dziećmi z zaburzeniem rozwoju. Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne i zawodowe w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat jest szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla specjalistów, terapeutów i nauczycieli. Nie zapomina również o rodzicach, dla których organizuje darmowe konsultacje i szkolenia. Służy im radą i pomocą, aby lepiej zrozumieli swoje dzieci. Swoją pracę kieruje jednak głównie do dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi i problemami. To dzieci są dla niej najważniejsze. Założycielka i właścicielka Gabinetu Terapeutyczno – Szkoleniowego „Puzzle Szkolenia i Terapia” w Wielkiej Brytanii. Obecnie pracuje nad książką na temat autyzmu, która ma być poradnikiem dla rodziców tych dzieci.