Brak zaplanowanych szkoleń
💰Cena: 210 zł
Osoba prowadząca wymaga włączonych kamerek internetowych od wszystkich uczestników przez cały czas udziału w szkoleniu (poza przerwą). Brak włączonej kamerki oznacza niemożność wystawienia zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu.
Odbiorcy: Zajęcia skierowane są do pedagogów, którzy chcą rozwijać umiejętność empatycznego i asertywnego komunikowania się w codziennym życiu szkoły.
Opis: Empatyczna i asertywna komunikacja jest skuteczną formą porozumiewania się w rodzinach, szkołach i biznesie. Język empatii zwiększa szanse na tworzenie z innymi kontaktu opartego na zaufaniu i wzajemnym szacunku. Proponowane szkolenie poprzez konkretne praktyki i wskazówki łagodzi nieporozumienia i ułatwia codzienne rozmowy budując wysoką jakość empatycznych relacji. Zapobiega powstawaniu konfliktów, a jednocześnie bazując na uniwersalnych potrzebach daje większe możliwości i szanse na zaspokajanie potrzeb dziecka, rodzica i pedagoga. Język komunikacji opartej na empatii bierze pod uwagę potrzeby innych, dając szansę na wygraną wszystkich zainteresowanych. Innymi słowy realizuje strategię wygrany – wygrany poprzez odwoływanie się do podstawowych potrzeb każdego człowieka, niezależnie od jego wieku.
Wychodząc z założenia, że potrzeby wszystkich ludzi są uniwersalne i jednakowo ważne, empatyczna i asertywna komunikacja pozwala budować żywe, autentyczne, bliskie, pełne zrozumienia relacje, uczy, jak brać odpowiedzialność za swoje życie i potrzeby oraz jak pomagać innym w docieraniu do swoich pragnień i możliwości ich konstruktywnego zaspokojenia. W relacji nauczyciel-uczeń empatyczna komunikacja może wesprzeć pedagoga w lepszym zrozumieniu postaw i zachowania jego podopiecznego. Podobnie może to zadziałać w relacji nauczyciel-rodzić. Wpływa również pozytywnie na budowanie relacji, sprzyja konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów, niwelowaniu wielu napięć i nieporozumień. Dziecko, które będzie wzrastać w empatycznym środowisku, które pomaga nazywać i konstruktywnie zaspokajać swoje potrzeby, w przyszłości będzie nastolatkiem i dorosłym, który lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych. Przyczyni się to do przeciwdziałania konfliktom i przemocy w ich samodzielnym życiu.
Cel szkolenia:Zdobycie umiejętności niezbędnych do konstruktywnego porozumiewania się z dziećmi, rodzicami / opiekunami w środowisku szkolnym.
Program szkolenia:
Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia.
Prowadząca: Magdalena Wolfart – Samselska – terapeutka w podejściu skoncentrowanym na emocjach (EFT I i II stopień) oraz skoncentrowanym na rozwiązaniach (TSR I i II stopień).Oferuję pomoc psychologiczną w nurcie Gestalt. Specjalizuję się również w Focusingu, life coachingu i coachingu kariery oraz poradnictwie pedagogicznym. Ukończyłam szkolenie z Terapii Akceptacji i Zaangażowania w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego w Krakowie. Posiadam certyfikat The British Focusing Association z Focusingu zorientowanego na relacje wewnętrzne. Ukończyłam również roczny trening Zen Coachingu (coaching oparty m.in. o założenia i filozofię NVC i Focusing) organizowany przez Dojrzewalnię Róż oraz CoachWise Essentials™ w Warszawie, które są zgodne z wytycznymi ICF. W 2022 roku otrzymałam dyplom ukończenia Programu Pomocy Psychologicznej w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Z wyboru i z wykształcenia jestem również pedagogiem specjalnym, doradcą zawodowym i trenerką umiejętności interpersonalnych.