Lęk w spektrum autyzmu – szkolenie on-line

Terminy zaplanowanych szkoleń:

  • 12 grudnia 2022 r. (18:00 - 21:00)
  • 23 stycznia 2023 r. (18:00 - 21:00)

  • 💰Cena 179 zł

    Odbiorcy: Szkolenie skierowane jest do terapeutów, pedagogów, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu.

    Cel szkolenia: Celem szkolenia jest wyjaśnienie czym jest lęk dla osób z ASD i jaki ma wpływ na jej życie i funkcjonowanie. Oprócz zagadnień terminologiczno – teoretycznych uczestnik zapozna się z praktycznymi wskazówkami, które ograniczą stany lękowe dziecka i nastolatka ze spektrum autyzmu.

    Program szkolenia:

    1. Lęk – definicja.
    2. Rozwój psychiczny dziecka w kontekście lęku.
    3. Podłoże lęku.
    4. Objawy lęku.
    5. Zależność między lękiem, a objawami osiowymi spektrum autyzmu.
    6.  Charakterystyka lęku w spektrum autyzmu.
    7.  Rodzaje zaburzeń lękowych w spektrum: fobia specyficzna, fobia społeczna/agorafobia, zaburzenie obsesyjno-kompulsywne, uogólnione zaburzenie lękowe,  zaburzenie lękowe separacyjne,  zaburzenie paniczne.
    8.  Depresja u młodzieży z zespołem Aspergera.
    9. Rola zmysłów w odczuwaniu lęku przez osoby z ASD.
    10.  Aleksytymia, a lęk w spektrum autyzmu.
    11. Strategie redukujące lęk u dzieci z autyzmem.
    12.  Postawa rodziców wobec lęku u dziecka.
    13. Rodzaje terapii lęku.

    Korzyści: Uczestnik szkolenia zapozna się z istotą, podłożem, rodzajami i objawami oraz strategiami wspierającymi obniżenie lęku u osób z ASD.

    Materiały: Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w wersji pdf do samodzielnego wydruku.

    Sprawdź pełną ofertę szkoleń: https://cognitus.pl/szkolenia-on-line/– Przy zakupie trzech szkoleń z oferty obowiązuje zniżka 20 zł mniej od ceny każdego szkolenia,

    Szkolenia odbywają się za pomocą platformy Zoom.

    📃Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie spełnia wymogi par. 23 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

    Prowadząca: Magdalena Kosiń – fizjoterapeuta, logopeda, terapeuta i diagnosta zaburzeń integracji sensorycznej, terapeuta pedagogiczny, terapeuta ręki, diagnosta i terapeuta zaburzeń rozwojowych. Ponadto od 12 lat prowadzi Polską Szkołę Sobotnią w Wielkiej Brytanii. Od 18 lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie. Jej pasją zawodową jest praca z dziećmi z zaburzeniem rozwoju. Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne i zawodowe w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Od wielu lat jest szkoleniowcem. Prowadzi liczne szkolenia stacjonarne i online dla specjalistów, terapeutów i nauczycieli. Nie zapomina również o rodzicach, dla których organizuje darmowe konsultacje i szkolenia. Służy im radą i pomocą, aby lepiej zrozumieli swoje dzieci. Swoją pracę kieruje jednak głównie do dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi i problemami. To dzieci są dla niej najważniejsze. Założycielka i właścicielka Gabinetu Terapeutyczno – Szkoleniowego „Puzzle Szkolenia i Terapia” w Wielkiej Brytanii. Obecnie pracuje nad książką na temat autyzmu, która ma być poradnikiem dla rodziców tych dzieci.